Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirci, Neşet
dc.contributor.authorKirtak, Vahide Nilay
dc.date.accessioned2020-12-03T17:46:10Z
dc.date.available2020-12-03T17:46:10Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61726
dc.description.abstractBu araştırmanın iki temel amacı vardır: Bunların ilki, fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının çevre sorunlarını hangi bilim dalları ile ilişkilendirdiklerini belirlemektir. Çalışmanın ikinci amacı ise, bu öğretmen adaylarının termodinamik yasalarını günlük hayatla ve çevre sorunları ile ilişkilendirme düzeylerini araştırmaktır.Çalışmanın örneklemini, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi'nde okuyan 245 fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde bu öğretmen adaylarının termodinamik ve/veya çevre eğitimi derslerini almış ya da alıyor olmaları dikkate alınmıştır. Veri toplama aşamasında araştırmacı tarafından geliştirilen Çevre Sorunlarını Bilim Dalları ile İlişkilendirme Testi (ÇSBİT), Kelime İlişkilendirme Testi (KİT), ve Termodinamik Yasalarını Günlük Olaylara Uygulama Testi (TGUT) kullanılmıştır. Çevre Sorunlarını Bilim Dalları ile İlişkilendirme Testi ve Kelime İlişkilendirme Testi'nin analizinde yüzde ve frekans analizi kullanılmıştır. Ayrıca Kelime İlişkilendirme Testi için frekans tabloları ve kesme noktası tekniği ile hazırlanan zihin haritaları hazırlanmıştır. Termodinamik Yasalarını Günlük Olaylara Uygulama Testi verileri için de hazırlanan rubriklere göre betimsel analiz tekniklerinden yararlanılmıştır.ÇSBİT'ten elde edilen bulgulara göre fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının çevre sorunlarını en fazla biyoloji ile ilişkilendirdikleri görülürken; bu ilişkilendirmeyi sırasıyla kimya, yer bilimi ve fizik takip etmektedir. Ayrıca ?hava kirliliği? en önemli çevresel problem olarak düşünülmektedir. KİT ve TGUT bulgularına göre, termodinamik ile çevre sorunları arasında enerji kirliliği ve termal kirlilik anlamında ilişki kurulamazken, öğretmen adaylarının termodinamik yasalarını günlük olaylara uygulamakta zorlandıkları da görülmüştür. Ayrıca literatürde ısı ve termodinamik ile ilgili olarak bulunan kavram yanılgılarının çoğuna bu çalışmada da rastlanmıştır.
dc.description.abstractThis study has two main aims. The first one is to determine prospective physics, chemistry and biology teachers? associating with environmental problems and science fields. The second aim is to find out those prospective teachers? levels of associating thermodynamics laws with daily life and environmental problems.The sample of this study consists of 245 prospective physics, chemistry and biology teachers at Balıkesir University, Necatibey Education Faculty in the academic year of 2009-2010. Choosing the sample, it is considered that all the prospective teachers have taken or have been taken thermodynamics and/or environmental education courses. In this study, there were three instruments, which are the Survey of Associating Environmental Problems with Scientific Fields (SAEPSF), Word Association Test (WAT) and Test of Applying Thermodynamics Laws to Daily Events (TATDE), developed by the researcher, to obtain data. When analyzing the Survey of Associating Environmental Problems with Scientific Fields and Word Association Test, the descriptive statistics such as percentage scores and frequency distributions and tables were used. In addition, for the analysis of WAT score mind maps were used with the ?intercept-point? technique. While the analyzing the Test of Applying Thermodynamics Laws to Daily Events, the descriptive statistics was also used with some rubrics.According to the finding of SAEPSF, it is seen that prospective physics, chemistry and biology teachers mostly associated environmental problems with biology. This association is followed by chemistry, geology and physics. In addition, the most significant environmental problem is thought to be as air pollution. According to the findings of WAT and TATDE, thermodynamics and environmental problems are not associated with each other in the meaning of energy and thermal pollution. Furthermore, prospective teachers have many difficulties in applying thermodynamics laws to the daily events. Moreover, in the study there were many misconceptions related to heat and thermodynamics were found as similar results as found in the literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının termodinamik yasalarını günlük hayatla ve çevre sorunları ile ilişkilendirme düzeyleri
dc.title.alternativeProspective physics, chemistry and biology teachers? levels of associating thermodynamics laws with daily life and environmental problems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmEnergy
dc.subject.ytmEntropy
dc.subject.ytmHeat
dc.subject.ytmEnvironmental problems
dc.subject.ytmEnvironmental pollution
dc.subject.ytmThermodynamics
dc.subject.ytmTemperature
dc.identifier.yokid379799
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid275272
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess