Show simple item record

dc.contributor.advisorSönmez, Ömer Faruk
dc.contributor.authorTatan, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:17Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:17Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2020-01-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617264
dc.description.abstractSosyal bilgiler dersi insanlara birtakım becerilerin ve kavramlarınkazandırılmasın da çeşitli bilim dalları ile etkileşim halindedir. Bunlardan bir tanesi devatandaşlık eğitimidir. Vatandaşlık eğitimini incelediğimiz de günümüz demokrasilerdeetkili vatandaşlık eğitimi ön plana çıktığı görülmektedir. Kültürler arasında etkileşimsayesinde vatandaşlık bilincinin kazandırılmasında ortak noktaların olduğuanlaşılmaktadır. Bunlar: farklılıklara saygı duyma, empati kurma, küreselleşme veişbirliği, birlik ve beraberlik, dayanışma, kimlik duygusu gibi kavram ve konulardır.Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler dersini almış veya almakta olan yabancıuyruklu öğrencilerin vatandaşlık eğitimindeki rolünü belirlemektir. Bu amaçla 14yabancı uyruklu öğrencinin görüşüne başvurulmuştur. Çalışmanın biçimi, nitelaraştırma yöntemlerinden olan olgubilim/fenomoloji araştırma modelidir. Katılımcılarınbelirlenmesinde amaçlı örnekleme yönteminden kartopu örnekleme yöntemikullanılmıştır. Verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanmış yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Araştırmada yer alan bulgu sonuçlarında; çalışma grubunda yer alan öğrencilerhak ve sorumluluklarını bilen, başkalarının haklarına saygılı, sorumluk sahibi ve vatansevgisi gibi konuların üzerinde durarak vatandaşlık eğitiminin bu değerleri kazandırmada büyük katkı sağlayacağını belirtmişlerdir.Katılımcıların görüşleri incelendiğinde, etkili bir şekilde kazandırılanvatandaşlık bilinci, insanlar arasındaki etkileşimin önemini vurgulayarak, bireylerinbaşka insanları, kültürleri, çevreleri, sorunları tanımalarına olanak sağlar. İyikazandırılmış vatandaşlık bilinci yaşanılan çevreye aidiyet duygusuyla öğrencinin bağlanmasını sağlarken, çevresine daha duyarlı, sorumlu bir vatandaş olmanın yolunuaçtığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractSocial Science is interacting with variousbranches of science in acquiring someskills and concepts to people. One of them is citizenship education as well. When weanalyze citizenship education, it is seen that effective citizenship education has becomethe foreground in today's democracies. It is understood that there are commonpoints inacquiring citizenship consciousness thanks to the interaction among the cultures. Theseinclude concepts and subjects like respect for differences, empathy, globalization andcooperation, unity and solidarity, cooperation and sense of identity. The aim of thisstudy is to determine the role of foreign students who have taken and are taking thecourse of SocialStudies in citizenship education. For this purpose, 14 foreign nationalstudents were consulted for their opinions. The way of working is the research model ofphenomenology being one of the qualitative research methods. Snowballsamplingmethod in purposeful sampling method wasused in determining the participants. Asemi-structured interview form prepared by the researcher was used to collect the data.In the findings of the study; The students in the working group stated thatcitizenship education will make a great contribution in acquiring these values byemphasizing the rights and responsibilities of the students, respecting the rights ofothers, responsibility and patriotism.When the opinions of participants are examined, citizenship awareness, which isgained effectively, allows individuals to identify other people, cultures, environment,problems by emphasizing the importance of interaction between people. While acquiredthe conciousness of citizenship connects to the students with their sense of belonging to their environment,it resulted that it leads a way to be more sensitive to the environmentand a responsible citizen.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı uyruklu öğrencilerin vatandaşlık algılarına sosyal bilgiler dersinin etkisi: Tokat ili örneği
dc.title.alternativeThe effect of teaching social science on citizenship sense for foreign national students:Tokat sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-23
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCitizenship education
dc.subject.ytmCitizenship lesson
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmTokat
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.subject.ytmCitizenship
dc.identifier.yokid10136325
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451179
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess