Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Sevim
dc.contributor.authorAbu, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:11Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:11Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617240
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersinde karikatür ve kavram karikatürü kullanımının 6. sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerileri ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklem grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Amasya ili merkez ortaokullarından birisinde öğrenim gören deney grubunu oluşturan 6-B sınıfından 20, kontrol grubunu oluşturan 6-A sınıfından 20 öğrenci olmak üzere toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Torrance Yaratıcı Düşünme Becerileri testi kullanılmıştır. Verilerin analizi, SPSS 18.00 paket programında gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde parametrik testlerden; bağımsız ve bağımlı örneklem t-testinde yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, deney grubunda bulunan öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutum son test puan ortalamaları ile kontrol grubunda bulunan öğrencilerin son test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. Deney grubunda bulunan öğrencilerin yaratıcı düşünme becerileri son test puan ortalamaları ile kontrol grubunda bulunan öğrencilerin yaratıcı düşünme becerileri son test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu da yine bulgular arasındadır.Araştırma sonuçlarına göre, kavram karikatürlerine dayalı sosyal bilgiler dersinin öğretiminde öğrencilerin derse yönelik tutumlarını ve yaratıcı düşünme becerilerini olumlu yönde geliştirdiği gözlemlenmiştir
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of using concept cartoons in Social Science Lesson on the attitudes and creative thinking skills of students at secondary school level. The sample of the study includes 40 sixth grade students studying in 6-A and 6-B classes in the 2015-2016 spring education term in Amasya. 20 students are experiment group and the rest are control group. Semi-experimental model with pre and post-test was used in the study. The data collection tools used in the study were `Attitude Toward the Social Science Lesson` and `Torrance Creative Thinking Skills Test`. The data obtained by the use of quantitative research was analyzed by using the SPSS 18.00 data packet. According to the findings, there was a significant difference between the attitudes toward the social science lesson post-test mean scores of the experimental and the control groups, which was in favor of the experimental group. It was determined that there was a significant difference between the post-test scores of the creative thinking skills of the experimental group and the post-test scores of the creative thinking skills of the control group, which was in favour of the experimental group. According to the results of the study, the using of cartoon concepts in Social Science Lesson improved the attitutes and creative thinking skills of the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler dersinde kavram karikatürleri kullanımının öğrencilerin derse yönelik tutum ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using concept cartoons in social science lesson on the attitudes and creative thinking skills of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConcept cartoons
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmBehavioural attitude
dc.subject.ytmCreative thinking
dc.subject.ytmThinking skills
dc.identifier.yokid10157919
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481316
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess