Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Rukiye
dc.contributor.authorDemir, Yalçin
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:09Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:09Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-10-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617234
dc.description.abstractMevcut araştırma, özgünlükle mutluluk düzeyi arasındaki ilişkide var olan anlam düzeyinin ve özgünlükle var olan anlam düzeyi arasındaki ilişkide bulunmaya çalışılan anlam düzeyinin aracı rolünü incelemeyi amaçlamıştır. Ayrıca bu araştırma, üniversitede öğrenim gören öğrencilerin var olan anlam, bulunmaya çalışılan anlam, mutluluk ve özgünlük düzeylerinin cinsiyet açısından farklılaşma gösterip göstermediğini incelemiştir.Bu araştırmanın çalışma grubunu, Orta Karadeniz Bölgesindeki bir üniversitede, Fen-Edebiyat, İlahiyat, Ziraat, Eğitim ve Mühendislik Fakültelerinde öğrenim gören ve uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 480 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Öğrencilerin 246'sı kadın, 234'ü ise erkektir. Araştırmada veri toplamak için Steger, Frazier, Oishi ve Kaler (2006) tarafından geliştirilen ve uyarlaması Demirdağ ve Kalafat (2015) tarafından yapılan Yaşamın Anlamı Ölçeği, Kernis ve Goldman (2006) tarafından geliştirilip İmamoğlu, Günaydın ve Selçuk (2011) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan Özgünlük Ölçeği-Kısa Formu, Hills ve Argyle (2002) tarafından geliştirilip uyarlama çalışması Doğan ve Akıncı-Çötok (2011) tarafından yapılan Oxford Mutluluk Ölçeği-Kısa Formu ve araştırmacı tarafından hazırlanan 10 maddelik kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre, özgünlük ile mutluluk düzeyi arasındaki ilişkide var olan anlam düzeyinin kısmi aracı rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ancak özgünlük ile var olan anlam düzeyi arasındaki ilişkide bulunmaya çalışılan anlam düzeyinin aracılık rolü anlamlı bulunamamıştır. Ayrıca bu araştırmada, var olan anlam, bulunmaya çalışılan anlam ve mutluluk düzeyi, cinsiyet açısından anlamlı düzeyde bir farklılaşma göstermemiştir. Buna ilave olarak, özgünlük düzeyi ile özgünlüğün ilişkisel özgünlük, farkındalık ve özgün davranış alt boyutları cinsiyet açısından anlamlı düzeyde bir farklılaşma gösterirken, özgünlüğün yansızlık alt boyutu anlamlı düzeyde bir farklılaşma göstermemiştir. Araştırma bulguları, alanyazın bağlamında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe current research aimed to examine the intermediary role of the level of significance that exists between authenticity and happiness, and the level of meaning that is tried to be found in relationship to between authenticity with the level of meaning existing. This research also has examined whether they showed differentiation the existing meaning of the students studying at university, try to be meaning of availability, the level of happiness and authenticity in terms of gender.The study group of this research has been created 480 university students selected by appropriate sampling method at a university in the Middle Black Sea Region, Science, Literature, Theology, Agriculture, Education and Engineering Faculties. 246 of the students are female, 234 are male. The Meaning of Life Scale, developed by Steger, Frazier, Oishi and Kaler (2006) and adapted by Demirdağ and Kalafat (2015), Authenticity Scale-Short Form, developed by Kernis and Goldman (2006) and adapted to Turkish by Imamoglu, Günaydın and Selçuk (2011), developed by Hills and Argyle (2002) and adaptation study The Oxford Happiness Scale-Short Form by Doğan and Akıncı-Çötok (2011), and a 10-item personal information form prepared by the researcher have been used.According to research findings, it is concluded that there is a partial mediating role in the relationship between authenticity and happiness. However, the mediating role of the level of significance tried to be found between the authenticity and the level presence of meaning was not found significant. Moreover, in this study, the presence of meaning, search for meaning and level of happiness that were tried to be found did not show a significant difference in terms of gender. In addition, while the level of authenticity and the authenticity of relational authenticity, awareness, and authentic behavior subscales showed a significant difference in terms of gender, the neutrality sub-dimension of authenticity did not show a significant difference. The research findings were discussed and suggested in the context of literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleMutluluk, özgünlük ve yaşamın anlamı arasındaki ilişkilerin Yapısal Eşitlik Modeli ile incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of relations between happiness, authenticity and meaning of life by Structural Equation Model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOriginality
dc.subject.ytmLife
dc.subject.ytmLife values
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmLife meaning
dc.subject.ytmStructural Equation Model
dc.subject.ytmHappiness
dc.identifier.yokid10167910
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481312
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess