Sosyal bilgiler dersinde eğitim yazılımı kullanılmasının öğrenci akademik başarısına etkisi: Morpa Kampüs örneği
dc.contributor.advisor | Tak, İsa | |
dc.contributor.author | Demir, Muhsin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:01:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:01:09Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617233 | |
dc.description.abstract | Çağımız bilgi ve teknoloji çağıdır. Her alanda olduğu gibi eğitim- öğretimalanında da bilgisayar kullanımı yaygınlaşmıştır. Özellikle eğitim yazılımları derslerdeyoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Bu yazılımların derslerde kullanımı ile ilgili pek çokçalışma yapılmıştır.Bu araştırmanın amacı, Morpa Kampüs Eğitim Yazılımı'nın sosyal bilgilerdersinde öğrenci başarısına etkisini ve öğrencilerin bu yazılımla ilgili görüşlerini ortayakoymaktır.Çalışmamızda nicel ve nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır.Araştırmanın nicel boyutunda, ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desenaraştırmanın modelini oluşturmuştur. Araştırmamız, biri deney diğeri kontrol grubuolmak üzere iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda 19, kontrol grubundaise 21 öğrenci bulunmaktadır. Her iki gruba da deney öncesi ön-test, deney sonrası sontestuygulanmıştır. Ön-test aşamasında araştırmacı tarafından hazırlanan başarı testikullanılmıştır. Araştırmanın deney grubunda ders işlenirken Morpa Kampus EğitimYazılımı kullanılmıştır. Kontrol grubunda ise ders kitabının kullanıldığı gelenekselyöntemle ders işlenmiştir. 5 haftalık ders işleme süreci tamamlandıktan sonra deney vekontrol grubuna son test uygulanmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda; mülakat yöntemikullanılmıştır. Deney grubu öğrencilerinin Morpa Kampüs Eğitim Yazılımı ile ilgiligörüşleri mülakat formu kullanılarak alınmıştır. Bu mülakatta öğrencilere 6 adet açık uçlusoru yöneltilmiştir.Araştırmanın evrenini Tokat ili Turhal ilçesinde bulunan ortaokullaroluşturmaktadır. Örneklemini ise Tokat ili Turhal ilçesi Gaziosmanpaşa Ortaokulunda öğrenim gören 5. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem belirlenirken olasılığadayalı olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçlı örnekleme metodu kullanılmıştır.Araştırmamızın nicel boyutunda elde edilen verilerin analizinde SPSS 23.0(Statistical Package for the Social Sciences) programından yararlanılmıştır.Araştırmamızdaki kontrol ve deney grubunun ön test aritmetik ortalamaları SPSSyardımıyla hesaplanmıştır. Grup içi ön test- son test sonuçlarının karşılaştırılmasındabağımlı örneklem t- testi kullanılmıştır. Kontrol ve deney gruplarının test sonuçlarınınbirbirleriyle karşılaştırılmasında ise bağımsız örneklem t- testi kullanılmıştır. Bu testleruygulanmadan önce ön test ve son test puanlarının normallik testi yapılmıştır.Araştırmanın nitel aşamasında deney grubuyla yapılan mülakatlarda elde edilen verilerkontrol edilerek sınıflandırılmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir.Ders işlenişi sırasında Morpa Kampüs Eğitim Yazılımı'nın kullanıldığı deneygrubunun son test puanları ile ders ve çalışma kitabının kullanıldığı kontrol grubunun sontest puanları karşılaştırıldığında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır.Bu sonuç derslerde bilgisayar yazılımı kullanılmasının ders ve çalışma kitabınınkullanıldığı geleneksel yönteme göre daha iyi sonuçlar verdiğinin kanıtıdır. YineAraştırmamızın nitel boyutunun sonuçları öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde eğitimyazılımı kullanımına karşı olumlu bir tutum takındıklarını göstermektedir.Eğitim yazılımları öğrencilere öğrenme hızlarına göre bireysel öğrenme fırsatıtanır. Bu yazılımlarda öğrenmeyi kolaylaştırıcı görseller daha fazla yer alır.Öğretmenlerimiz derslerde eğitim yazılımı kullanılmasının eğitimin kalitesiniartıracağına inanmalıdır ve derslerinde daha fazla eğitim yazılımlarına yer vermelidirler.Öğretmenlerimiz eğitim yazılımlarını daha iyi kullanabilmek için kendilerinigeliştirmelidirler. Milli Eğitim Bakanlığı okullarda ve okul dışında öğrencilerin eğitimyazılımlarına rahatça erişimini sağlayacak ortamlar hazırlamalıdır. FATİH projesikapsamında öğrencilere ve öğretmenlere dağıtılması düşünülen tabletlerin en kısazamanda dağıtımı bitirilmelidir. Ayrıca okulların sorunsuzca internete bağlanmalarısağlanmalıdır. Eğitim Bilişim Ağı her zaman güncel tutulmalı, özel sektör tarafındanhazırlanan eğitim yazılımlarına öğrencilerin ücretsiz ulaşabilmeleri sağlanmalıdır.Öğretmenlerimize eğitim yazılımlarını etkili kullanabilmeleri için özenle hazırlanmışhizmet içi eğitimler verilmelidir. Üniversitelerimizin eğitim fakültelerinde okuyan öğrencilerimize eğitim yazılımlarının ve Eğitim Bilişim Ağı'nın kullanımı ile ilgilidersler verilmelidir.Anahtar Sözcükler: Sosyal Bilgiler, Eğitim Yazılımı, Morpa Kampüs, Sosyal BilgilerÖğretimi. | |
dc.description.abstract | This is the age of information and technology. The usage of computers is commonon education and teaching as it is common on every area. Especially educationalsoftwares are used heavily during the lessons. There are a lot of studies on using thesesoftwares during the lessons.The purpose of this study is to display the effect of using Morpa Kampüseducational software during social studies lesson on students' success and the thoughtsof students related to this software.Quantitative and qualitative research methods were used at the study. Pre-test andlate-test controlled group experimental pattern formed the model of the study on thequantitative part of the study. The study was practiced on two groups; the control groupand the experimental group. There are 19 students in the experimental group and 21students in the control group. Both groups were practiced pre-test before the experimentand late-test after the experiment. A success test prepared by the researcher was used atpre-test stage. Morpa Kampüs software was used during the lessons with the experimentalgroup. The lessons were practiced with course books with traditional methods in thecontrol group. A late-test was practiced on both groups after a five-week lesson period.The interview method was used on the qualitative part of the study. The thoughts ofexperimental group students on Morpa Kampüs education software was taken by usinginterview paper. 6 open-ended questions were asked to the students.The scope of the study is the secondary school students in the Turhal town ofTokat city in Turkey. The sample is the 5th grade students in Gaziosmanpaşa secondaryixschool in Turhal town of Tokat city. Purposed sampling method of sampling methods notbased on probability was used while choosing the sampling.SPSS 23.0 (Statistical Package for the Social Sciences) program was used whileanalyzing the data of the quantitative part of the study. The pre-test arithmetic averagesof the control and experiment groups were calculated with SPSS. Dependent sampling ttestwas used while comparing the test results of the control and experiment groups. Thenormality test of the pre-test and late-test scores were done before practicing these tests.At the qualitative stage of the study, the data taken from the interviews with theexperiment group was classified after they were controlled. The data was analysed withdescriptive analyses method.When the late-test scores of the experimental group in which the Morpa Kampüseducation software was used and the control group in which the course book was usedwere compared, a significant diversity was seen in favour of the experiment group. Thisresult is the proof of that using computer software during lessons gives better results thanthe course book based traditional methods. Moreover, according to the results of thequalitative part of the study students develop a positive attitude to the usage of theeducational software during the social studies lessons.Educational softwares give individual learning opportunities to students accordingto their learning speed. There are more visual materials which make learning easier inthese softwares. Teachers should believe that using educational softwares during lessonsmakes learning more qualified and they should spare more time using educationalsoftwares. Teachers should improve themselves to use educational softwares. NationalEducation Ministry should enhance students to reach the educational softwares in and outof the schools. The delivery of the tablets in FATİH project should be done to the studentsand teachers in a very short time. The smooth internet connection of the schools shouldbe done. EBA (The education and Information Network) should always be updated andfree-access of students to the softwares prepared by private sectors. The teachers shouldbe given carefully prepared in service training to use the softwares effectively. Lessonsabout the usage of educational softwares and EBA (The education and InformationNetwork) should be given to the students of education faculties of the universities.Key Words: Social Studies, Education Software, Morpa Kampüs, Teaching Social Studies | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler dersinde eğitim yazılımı kullanılmasının öğrenci akademik başarısına etkisi: Morpa Kampüs örneği | |
dc.title.alternative | The effect of using educational software during social studies courses on students' academic success: A case of Morpa Kampüs | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational software | |
dc.subject.ytm | Software programs | |
dc.subject.ytm | Software development | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Computer softwares | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.identifier.yokid | 10158792 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 481304 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |