Bazı fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) hakkındaki görüşleri
dc.contributor.advisor | Ünal, Cezmi | |
dc.contributor.author | Saklan, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:01:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:01:08Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-01-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617227 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Fen Bilimleri öğretmenlerinin EBA platformu hakkındaki görüşlerini ve beklentilerini ortaya koymaktır. Araştırmada görüşme yöntemi ve amaçlı örnekleme tekniği kullanılmıştır. Katılımcılar çeşitli illerde görev yapan 20 Fen Bilimleri öğretmenidir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu; elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; dijital materyallerden faydalanabilmek için okullardaki fiziksel altyapının tamamlanması gerekliliği belirtilmiştir. EBA platformunun tanıtımı yetersiz bulunmuştur. EBA ile ilgili olarak yeterliliğin henüz beklenen seviyede olmadığı görülmüştür. EBA sosyal eğitim platformu diğer dijital materyallere bakarak daha az kullanılmaktadır. Haberler ve süreli dergiler bölümleri EBA'ya özgü beğenilen ve en çok dile getirilen kısımlar olmuştur. EBA üzerine yapılan geliştirme çalışmaları öğretmenler tarafından beğenilmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to reveal science teachers' ideas and expectations about EBA platform. Interview technique and purposeful sampling method were used in the research. Participants are 20 science teachers who work in various cities. Semi-structured interview form as data collection tool and content analysis method in the analysis of the obtained data was used. According to the study results; there is a need to complete the physical infrastructure of the schools in order to benefit from digital materials. The advertisement of the EBA platform was found to be inadequate. Competence of EBA has not yet been at the expected level. EBA social education platform is less used than other digital materials. The news and periodicals have been the favorite and most frequently expressed parts of EBA. Development work on EBA is appreciated by teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bazı fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) hakkındaki görüşleri | |
dc.title.alternative | Teachers' opinions about education information network (EBA) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-09 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education Information Network | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Education Information Network | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Educational tools | |
dc.subject.ytm | Computer aided | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 10173236 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 493980 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |