Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Cezmi
dc.contributor.authorSaklan, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:08Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:08Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617227
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Fen Bilimleri öğretmenlerinin EBA platformu hakkındaki görüşlerini ve beklentilerini ortaya koymaktır. Araştırmada görüşme yöntemi ve amaçlı örnekleme tekniği kullanılmıştır. Katılımcılar çeşitli illerde görev yapan 20 Fen Bilimleri öğretmenidir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu; elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; dijital materyallerden faydalanabilmek için okullardaki fiziksel altyapının tamamlanması gerekliliği belirtilmiştir. EBA platformunun tanıtımı yetersiz bulunmuştur. EBA ile ilgili olarak yeterliliğin henüz beklenen seviyede olmadığı görülmüştür. EBA sosyal eğitim platformu diğer dijital materyallere bakarak daha az kullanılmaktadır. Haberler ve süreli dergiler bölümleri EBA'ya özgü beğenilen ve en çok dile getirilen kısımlar olmuştur. EBA üzerine yapılan geliştirme çalışmaları öğretmenler tarafından beğenilmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal science teachers' ideas and expectations about EBA platform. Interview technique and purposeful sampling method were used in the research. Participants are 20 science teachers who work in various cities. Semi-structured interview form as data collection tool and content analysis method in the analysis of the obtained data was used. According to the study results; there is a need to complete the physical infrastructure of the schools in order to benefit from digital materials. The advertisement of the EBA platform was found to be inadequate. Competence of EBA has not yet been at the expected level. EBA social education platform is less used than other digital materials. The news and periodicals have been the favorite and most frequently expressed parts of EBA. Development work on EBA is appreciated by teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBazı fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) hakkındaki görüşleri
dc.title.alternativeTeachers' opinions about education information network (EBA)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-09
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation Information Network
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmEducation Information Network
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmEducational tools
dc.subject.ytmComputer aided
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10173236
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid493980
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess