An Analysis of German foreign policy in the postunification period in thearetical perspective
dc.contributor.advisor | Okman, Cengiz | |
dc.contributor.author | Deniz, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:46:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:46:53Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2021-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617175 | |
dc.description.abstract | ÖZET Soğuk savaşın bitimi ve Sovyetler Birliği'nin yıkılması ile uluslararası çevre yeni bir görünüm kazandı. Böyle bir çevre içinde Almanya' nm yeniden birleştiğine tanık olundu. Yeniden birleşen Almanya'nın dış politikası'nın nasıl bir yol izleyeceği konusunda bazı zihinlerde şüpheler oluştu. Bu şüpheler pek de temelsiz değildi çünkü geçmişe bakıldığında Almanya ne zaman güçlense, bu gücü kullanmaktan geri durmamıştı. Almanya'nın bu tavrı ise sadece son yüzyılda Dünya'nın iki büyük ve yıkıcı savaşı yaşamasına neden olmuştur. II. Dünya savaşından galibiyetle ayrılan devletler I. Dünya savaşından sonraki dönemde gerçekleştirilen savaş sonrası düzenlemelerinin neden başarısız olduğunu anlamaya çalıştılar. Bu devletler vardıkları sonuçların ışığında bu sefer Almanya topraklarını parçalara böldüler. Dört parçaya ayrılan Almanya'nın doğusu Sovyetlerin batısı ise üç batılı müttefikin kontrolü altına girdi. Kısa bir süre sonra ABD ve Sovyetler arasında başlayan ideolojik mücadelenin sınır ayrımının Berlin duvarı olduğu görüldü. Batılı devletlerin kontrolü altında bulunan topraklar birleştirilerek Federal Almanya Cumhuriyeti yaratıldı. Doğuda ise Sovyet güdümündeki Demokratik Almanya Cumhuriyeti yer alıyordu. Bir ulus ama iki devletin varlığı söz konusu idi. Soğuk savaş döneminde Batı'nın demokratik değerlerini kazanan Almanya ekonomik açıdan büyük bir güç durumuna geldi. Soğuk savaş nedeni ile bölünmüşlüğü pekişen Almanya'nın klasik ulus-devlet fonksiyonları bakımından egemenliği tam değildi. Askeri açıdan gücü yoktu ve savunmasını NATO'ya bırakmıştı. Fakat böyle bir durumda bile Alman devlet adamları birleşme düşüncelerinden hiç vazgeçmediler. Stratejik çıkarlarım askeri bir lisan ile dile getiremeyen Federal Almanya mevcut duruma uyum sağlayarakkendi ekonomik literatürünü geliştirdi ve çıkarlarını ekonomik bir lisan ile dile dile getirdi. Böylece hem ekonomisini geliştirdi hem de bundan sonra bir ticaret devleti olarak adlandırıldı. Almanya'nın Avrupa Birliği ile olan ilişkileri kendisi için yaşamsal bir öneme sahiptir. Almanya ihracat ağırlıklı bir ekonomiye sahiptir ve en büyük pazarı da batı Avrupa'dır. Ekonomik bakımdan bir dev ama politik bakımdan bir cüce olan Almanya'nın bu durumu birleşme ile birlikte ortadan kalktı. Almanya artık diğer devletlerin sahip olduğu fonksiyonların hepsini kullanabilme yeteneğine sahiptir. Almanya'nın dış politikası ile ilgili olarak şimdiye kadar oldukça fazla eser yazıldı. Bu eserlerin çok büyük bir kısmı Alman dış politikasının uygulamadaki birtakım somut konular hakkında nasıl olduğu veya nasıl olacağı üzerinedir. Alman dış politikası hakkında teorik bir çerçeveden yola çıkarak değerlendirmeler yapan eserler ise oldukça azdır. Bu çalışmada yapılmaya çalışılan ise uluslararası ilişkiler ve dış politika konusunda yorumlar ve öngörüleri olan temel teori ekollerinin Almanya'nın birleşme sonrası dış politikası hakkındaki düşüncelerini ortaya koymaya çalışarak konuya ışık tutmaktır. SKÖGifffMKÖirjîULi ©OKÜSIATfTASYON MMISM | |
dc.description.abstract | m ABSTRACT Intranational environment has gained a new momentum with the end of the Cold war and that of the Soviet Republic. Germany is reunited within this new environment. Several suspicions have emerged in the minds of people about the foreign policy attitudes of new Germany. These suspicions were not completely in vain because when looking back to history it is seen that Germany did not hesitated to use power if she gained it. Germany's foreign policy attitudes created two big and bloody World Wars just in this century. After the World War n, victorious states tried to understand the reasons of the failure of post-war period of the World War I. These states fragmented the German territory in the light of the lessons they had drawn. The eastern part of the German territory, which was divided into four parts, was under the Soviet control. Western part of the German territory was also under the control of three western allies. Later, it is seen that Berlin Wall was the border line of an ideological struggle between the USA and Soviets. Federal Republic of Germany was created by merging the territories under the control of allies. On the other hand, there was a Democratic Republic of Germany in the eastern part. There was a single nation but two states. Federal Republic who gained the democratic values of the West became an economic giant during the Cold war. Sovereignty of Germany whose division was concentrated by the Cold war was not full in terms of the classical functions of nation-states. She had not a military sovereignty and her defence was depending on NATO. But even in such a condition German statesmen did not give up their ideas of unification. Germany who could not couch her strategic interests with a military language adapted to the existing environment and developed her own economic language. Therefore, she both improved her economy and has been called as a trading state. Germany's relationship with the EU has a vital importance for her. Germany has an export-oriented economy and her biggest market is Western Europe. This status ofIV Germany who was an economic giant but a political dwarf has been eliminated with the unification. Today, Germany has the ability of using her capabilities in accordance with classical nation-state functions. Many books and articles have been published about Germany's foreign policy. The biggest part of this literature is about the practical aspects of German foreign policy on some concrete case studies. The studies with a theoretical framework on German foreign policy are rare if not completely absent. What is tried to realise with this thesis is to illuminate the coming pattern of German foreign policy within a theoretical framework. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | An Analysis of German foreign policy in the postunification period in thearetical perspective | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-27 | |
dc.contributor.department | Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | United Germany | |
dc.subject.ytm | International relations | |
dc.subject.ytm | International policy | |
dc.subject.ytm | Politics | |
dc.subject.ytm | Germany | |
dc.identifier.yokid | 89451 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89451 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |