Show simple item record

dc.contributor.advisorZaim, Selim
dc.contributor.authorSekizkardeş, Metin
dc.date.accessioned2021-05-07T11:46:51Z
dc.date.available2021-05-07T11:46:51Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617167
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı, 1990'lı yıllarda Batılı gelişmiş ülkelerin eğitim kurumlarında yaygınlaşmaya başlayan toplam kalite yönetimi uygulamalarının Türkiye'deki eğitim çevrelerinde de yavaş yavaş tartışılmaya başladığı bugünlerde, bu tartışmalara belli bir çerçeve kazandırmak üzere toplam kalite yönetimi felsefesinin belli başlı unsurlarının yüksek öğretim kurumlarında nasıl uygulanabileceğini lehte ve aleyhte bazı görüşlere ışık tutarak tartışmaktır, Sanayi kuruluşlarında yaygın uygulama alanı bulan TKY felsefesinin hizmet sektöründeki uygulamalara nispeten daha yeni ve daha az yaygındır. Oysa mevcut uygulamalar hizmet sektöründe de TKY felsefesi ile önemli kalite iyileştirmeleri sağlanabileceğini ortaya koymuştur. Önemli kaynak kısıtları ve eğitim hizmetleri sunumunda önemli kalite problemleri ile karşı karşıya olan ülkemizde, başarılı toplam kalite yönetimi girişimleri ile sağlanabilecek yararlar tartışılamaz niteliktedir. Bu nedenle, yüksek öğretim kurumları da dahil tüm eğitim kuruluşlarımızda çağdaş yönetim uygulamalarıyla örgüt geliştirme yöntemlerinin tartışılması, bu alanda kalite farkındalığının yaratılması, uygulamaya geçirilmesi yolunda girişimler başlatılması ve başarılı Örneklerin paylaşılması çok önemlidir.
dc.description.abstractII ABSTRACT The purpose of this study is to discuss the applicability of the major criteria of the philosophy of total quality management in higher education institutions, in order to provide a framework to the recently emerging discussions around the educational circles of Turkey, on TQM which started to spread among the educational institutions of Western developed countries in 1990's. Despite the current experiences which have proven that significant improvements can be achieved, the applications of TQM in the service sectors are quite recent and less frequent compared to manufacturing industries. There should be no doubt about the benefits that could be achieved through successful TQM initiatives, in our country which faces serious resource scarcity and quality problems in education. Therefore, it is indispensable to start discussing organization development and contemporary management techniques, create a strong quality awareness, start initiatives and share success stories in all our educational institutions, including higher education.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTotal quality management in higher education
dc.title.alternativeYükseköğretimde toplam kalite yönetimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-27
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid89459
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89459
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess