Total quality management in higher education
dc.contributor.advisor | Zaim, Selim | |
dc.contributor.author | Sekizkardeş, Metin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:46:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:46:51Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2021-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617167 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmanın amacı, 1990'lı yıllarda Batılı gelişmiş ülkelerin eğitim kurumlarında yaygınlaşmaya başlayan toplam kalite yönetimi uygulamalarının Türkiye'deki eğitim çevrelerinde de yavaş yavaş tartışılmaya başladığı bugünlerde, bu tartışmalara belli bir çerçeve kazandırmak üzere toplam kalite yönetimi felsefesinin belli başlı unsurlarının yüksek öğretim kurumlarında nasıl uygulanabileceğini lehte ve aleyhte bazı görüşlere ışık tutarak tartışmaktır, Sanayi kuruluşlarında yaygın uygulama alanı bulan TKY felsefesinin hizmet sektöründeki uygulamalara nispeten daha yeni ve daha az yaygındır. Oysa mevcut uygulamalar hizmet sektöründe de TKY felsefesi ile önemli kalite iyileştirmeleri sağlanabileceğini ortaya koymuştur. Önemli kaynak kısıtları ve eğitim hizmetleri sunumunda önemli kalite problemleri ile karşı karşıya olan ülkemizde, başarılı toplam kalite yönetimi girişimleri ile sağlanabilecek yararlar tartışılamaz niteliktedir. Bu nedenle, yüksek öğretim kurumları da dahil tüm eğitim kuruluşlarımızda çağdaş yönetim uygulamalarıyla örgüt geliştirme yöntemlerinin tartışılması, bu alanda kalite farkındalığının yaratılması, uygulamaya geçirilmesi yolunda girişimler başlatılması ve başarılı Örneklerin paylaşılması çok önemlidir. | |
dc.description.abstract | II ABSTRACT The purpose of this study is to discuss the applicability of the major criteria of the philosophy of total quality management in higher education institutions, in order to provide a framework to the recently emerging discussions around the educational circles of Turkey, on TQM which started to spread among the educational institutions of Western developed countries in 1990's. Despite the current experiences which have proven that significant improvements can be achieved, the applications of TQM in the service sectors are quite recent and less frequent compared to manufacturing industries. There should be no doubt about the benefits that could be achieved through successful TQM initiatives, in our country which faces serious resource scarcity and quality problems in education. Therefore, it is indispensable to start discussing organization development and contemporary management techniques, create a strong quality awareness, start initiatives and share success stories in all our educational institutions, including higher education. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Total quality management in higher education | |
dc.title.alternative | Yükseköğretimde toplam kalite yönetimi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-27 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Quality management | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.identifier.yokid | 89459 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89459 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |