Reciprocal images of Arab and Turk in the respective political literature with reference to Turkish national identity process
dc.contributor.advisor | Karaman, Muhammet Lutfullah | |
dc.contributor.author | Erdoğan, Bilgin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:46:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:46:47Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617151 | |
dc.description.abstract | II ÖZET Bu tezde Türk ulusal kimliğinin oluşum süreci referans kabul edilerek karşılıklı olarak Arap ve Türk kavramlarının, her iki taraf için de, literatürdeki yerleri incelenmiştir. Başlangıç bölümünde, yeni kurulmuş olan Türkiye Cumhuriyetinin ulus- devlet paradigmasının Osmanlı'nın geleneksel millet sisteminden farklılık arzettiği konusuna değinilmiştir. 1789 Fransız Ihtilali'nden sonra milliyetçilik akımı tüm dünya milletlerini etkilerken Osmanlı'nın bu akımdan oldukça geç etkilendiği tarihsel bir gerçektir. Bu gecikme ise, Türkiye Cumhuriyeti 'ni, ulus-devlet anlayışım yerleştirmek için bazı metotları uygulamaya teşvik etti. Bu metot ise tezin teorik çerçevesini oluşturmaktadır. Tezin teorik kısmı `öteki teorisi`(Otherness Theory) dir. Kısaca bu teori kendi kimliğini güçlendirmek için karşıt kimliği tanımlamak esasma dayanır. Bu teoriye göre bir ulusu eleştirmek o ulusun kimliğinin güçlenmesine sebebtir. Türkiye Cumhuriyeti'nin ise ulus-devlet anlayışım Türk toplumuna intikal ettirmesi konusunda bu teoriyi doğrulayabilecek birçok somut örnekleri mevcuttur. Türkiye Cumhuriyeti'nin ulusal kimlik oluşum sürecinde Arap, Yunan, Ermeni vb. gibi bazı hedef uluslar tarihi arka plana uygun olarak seçilmiştir. Bu uluslar eleştirilerek Türk ulus kimliği güçlendirilmeye çalışılmıştır. Ancak bu teorinin örneklerini sadece Türkiye Cumhuriyeti'nde değil, yukarıda ismi geçen uluslarda da görüldüğü tarihi bir gerçektir. Bu uluslar da kendi kimliklerini güçlendirmek için karşıt kimlik yaratma metodunu uygulamışlardır. Bu tezde, Arap ve Türk kimliklerinin karşılıklı olarak incelenmesinden önce Yunan ve Ermeni ulusları için Türk kavramının ne anlama geldiğini ve Türk ulusu için Ermeni ve Yunan uluslarının anlamlarını `öteki teorisi` ışığında örneekler vererekIll inceledim. Konumuz bizzat bu ulusların incelenmesi olmasa da `öteki teorisi`ni daha net anlatabilmek ve Arap-Türk uluslarının karşılıklı kimlik oluşum süreçlerini daha somut olarak tahlil edebilmek için Ermeni- Yunan örneklerinin verilmesine gereksinim duyulmuştur. Bu bölümlerden sonra ise Arap ve Türk uluslarının karşılıklı olarak birbirlerine bakışı değerlendirilmektedir. Öncelikle Arap uluslarının, Türk kavramını değerlendirme şekli ele alınmış ve bu konuda somut örnekler verilerek tez güçlendirilmiştir. Bununla beraber, Türkiye Cumhuriyeti 'nin kimlik oluşum süreci başlayıp devam eden bir olgu olmasından dolayı farklı bakış açılarının (İslamcı, milliyetçi vb.) Arap kavramını değerlendiriş tarzlarına ve günümüzde, Arap kavramının Türk dış politikasına etkisine kısaca değinilmiştir. Sonuç olarak diyebiliriz ki `öteki teorisi` (otherness theory) yani karşıt kimlik oluşturarak kendi ulusal kimliğini güçlendirme metodu, sadece Türk ulusu tarafîndan değil, birçok ulus tarafîndan kendi ulusal kimliklerini güçlendirmek amacına matuf olarak kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT In this thesis, I tried to find out the reciprocal concepts of Arabs and Turks concerning the Turkish national identity process. In the introduction part, it was mentioned that Turkish Republic's nation-state paradigm is different from the Ottoman's traditional `millet` system. After the French Revolution in 1789, although nationalist trends affect most of the countries, it is a historical reality that Ottoman State had been lately affected by this movement. So this lateness, encourages putting into practice some methods in order to set up the nation-state paradigm by Tukish Republics. Otherness theory is the theoretical part of this thesis. Briefly, this theory is defined as the description of some other nations in order to strengthen the national identity. According to this theory, in order to get the national identity stronger, it is very important to humiliate the other nations. So, Turkish Republic uses this method to set up nation-state paradigm in Turkey and it is possible to enumarate many concerete samples about this point. By concerning its historical background, some of the nations have been selected such as Arabs, Greeks and Armenians as a target by Turkish Republic. By humiliating those nations Turkish national identity tried to be strengthened by the statemen of the new Turkish Republic. On the other hand, the other important point that should be considered is, this theory was practiced not only by Turkish Republic but also used by Arabs, Greeks and Armenians against Turkish national identity. In this thesis, by concerning the otherness theory, in order to make this topic more clear, it has mentioned Armenian and Greek nations' cases before researching the reciprocal identities of Arabs and Turks although the main topic was not about this nations' cases. After these parts, the mutual identity perceptions among Arabs and Turks have been mentioned. Firstly, I have mentioned the Turk in Arabs perception and given some samples about the Turks in Arabs' mind then I have started to mention the Arabconcept in Turkish political literature. After that, briefly I have discussed the affects of this reciprocal perception to the foreign policies of both countries. As a result, it is a historical reality that otherness theory has been used as a practice not only by Turkish nation against Arabs but also used by Arabs against the Turks. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | Reciprocal images of Arab and Turk in the respective political literature with reference to Turkish national identity process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Arabs | |
dc.subject.ytm | Nationalism | |
dc.subject.ytm | International relations | |
dc.subject.ytm | National identity | |
dc.subject.ytm | Turks | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.subject.ytm | Politics | |
dc.subject.ytm | Turkish identity | |
dc.identifier.yokid | 89625 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89625 | |
dc.description.pages | 52 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |