The West as the `other` in the romantics by Pankaj Mishra
dc.contributor.advisor | Bakari, Mohamed | |
dc.contributor.author | Öztürk, Ferhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:46:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:46:28Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2020-09-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617078 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma postcolonial bir romanın yine postcolonialismin(sömürgecilik sonrası) ana temalarından olan yabancılaşma, kültürel çatışma, oryantalizm ve kimlik konularının ışığı altındaki yakın plan incelemesidir. Merkezde bu roman olmak üzere aynı zamanda İngiliz dilindeki günümüz Hint yazınının genel durumunu incelenmektedir. Roman yazarının da romanında ima ettiği gibi bu çalışmanın temel amacı insan varlığının temelde aynı olduğu ve iddia edilen farklılıkların sonradan meydana çıkarıldığıdır. 'Öteki' olan aslında 'biz'dir ve bize benzer. Aynı zamanda insanın kimlik sorunu evrensel olduğundan kendi özümüzü anlamadan dışarıda veya başka kültürlerde yanıtlar aramak anlamsızdır. Romantikleştirme ve idealize etme gibi fikirlerin gelişmesine izin vermekle aslında apaçık ve yalın olan gerçekleri çarpıtmaktayız. Bunun sonucunda acı veren gerçekle karşılaşıldığında kişinin payına düşen tek şey büyük bir hayal kırıklığı olmaktadır. Bu nedenle, bu çalışma açık bir şekilde kaynağı ister dünyevi ister uhrevi olsun, tüm yanlış bakış açılarını eleştirmektedir. Aynı zamanda ifade edilmek istenen şey kimlik sorununun modern dünyada yaşayan her bir bireye meydan okuduğudur. Gerçek şu ki globalleşen bir dünyada yapılması gereken şey bireylerin bu sorunla yüzleşerek sağlam temelli bir kişilik oluşturmaya çalışmalarıdır. Bu tez dört ana bölümden oluşmaktadır. Postcolonialismin ortaya çıkışı ve kapsamı, bunun sonucunda ortaya çıkan söylem ve edebiyatın bu çerçevedeki rolü ve önemi birinci bölümün konulan arasındadır. İkinci bölüm Doğu ve Batının- Hindistan ve İngiltere örneğinde olduğu gibi- fiziksel karşılaşmalarının başlangıcını anlatmaktadır. Bu karşılaşmanın evvelinde oryantalist fikirler (bir ülkeye ve onun insanlarına yönelik oluşturulmuş olan çarpıtılmış ve aşağılayıcı bakış açılarını içerir) Batılının bilinçaltına yerleştirilmiştir ve birkaç yüzyıl boyunca Batılının zihnini ve eserlerini meşgul etmiş ve değişik kimliklerle bugün de varlığını sürdürmektedir. Bu tür fikirlerin İngiliz-Hint yazınında nasıl somutlaştığı çeşitli örneklerle anlatılacaktır. Ve son olarak, Hindistan ve insanlarını politik ve kültürel abluka altına almanın sonuçlarını ve buna karşılık Hintli aydınların nasıl Batının dilini kullanarak ve kendi kültürlerinden de unsurlar katarak karşı koymaya çalıştıkları incelenecektir. Bu karşı koyma modern Hint edebiyatı içerisinde İngilizce'nin araç olarak kullanıldığı bir yazının doğmasına sebep olmuş ve günümüzde kendi başarısını dünya edebiyatı içerisinde kanıtlamıştır. Üçüncü bölümde, yazan Pankaj Mishra olan Romantikler isimli roman mercek altına alınacaktır. Yazar oldukça genç ve yeteneklidir. Kendisini eleştiri yazılan ve bir tane de gezi kitabıyla Batı dünyasında kanıtlamıştır fakat ülkemizde bazı sebeplerden ötürü pek tanınmamaktadır. Bu nedenle kendisi eldeki veriler ışığında tanıtılacaktır. Devamında sözkonusu roman tezin temel amacı çerçevesinde incelenecek ve baş kahramanın kendi kimliğini sorgulayarak iki farklı dünya arasındaki gelgitlerini gözlemleyecektir. Aynı zamanda bu romanın İngiliz dilindeki Hint yazım içerisindeki önemi incelenecektir. Ve son olarak da bütün bu zihinsel yolculuk boyunca elde edilen bilgiler bir araya getirilerek bir sonuca ulaşılacaktır. | |
dc.description.abstract | This study mainly consists of a close analysis of one postcolonial novel on the basis of several postcolonial themes; alienation, cultural conflict, orientalism and identity. With this novel at the centre, this study also includes an inquiery of the general situation of present day Indian writing in English. The main aim of this study is to show, as is also the purpose of the writer himself, that differences between diverse human societies are actually socially constructed since human beings are ontologically the same. The Other is virtually 'us'and bears traces of us. Moreover, questions of identity are universal phenomena and no final answer can be found outside ourselves unless we start examining our own inner selves. By allowing the growth of ideas like romanticism and idealism in our minds, we actually distort the reality which ironically lies plainly before us. With these ideas we elaborate false hopes and wishes. What happens is that when we confront the pain-giving reality, disillusionment happens to be on our stake. Therefore, this study overtly criticizes all distorted looks deriving from any source, wordly or heavenly. The study also intends to reveal that problems of identity in modern times challenges any individual in any culture unless that person prefers to live solely like a hermit on the top of a mountain. The fact is that in a globalizing world we as individuals have to learn to cope with dualities and build up strong selves. The dissertation is mainly divided into four main chapters. Issues like the origin and scope of Post-colonialism, the discourse that followed up and the place and significance of literature in this movement are all tried to be dwelt upon in Chapter One. The second chapter starts with a background of the physical encounter of the East and the West which are exemplified with India and Britain. This encounter had a beginning in advance when oriental ideas (degrading and distorted views concerning the land and its inhabitants) were implanted in the European mind. We will see how these ideas transformed into tangible elements in Anglo-Indian literature. Finally, we will examine the outcome of this political and cultural blockade of the Indian sub-continent and mentality. In return we will see how the Indian intellectuals made use of English in the creation of a successful body of literature, namely Indian writing in English. In Chapter Three we will deal with the novel, The Romantics by Pankaj Mishra. Since the writer himself is quite young and may be unknown to many we will introduce him and his work. Nextly, we will do a close reading of the novel and see how the protagonist tries to cope with himself and make sense of his place in both worlds. We willalso talk about the novel and its importance within Indian writing in English. And finally the last chapter will bring together all bits of information and present the general conclusion arrived at during this intellectual journey. «5S«S | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The West as the `other` in the romantics by Pankaj Mishra | |
dc.title.alternative | Pankaj Mishra`nın Romantikler adlı romanında `öteki` olarak batı medeniyeti | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-04 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Indian literature | |
dc.subject.ytm | English literature | |
dc.subject.ytm | Mishra, Pankaj | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Western civilization | |
dc.identifier.yokid | 126300 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 123116 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |