Show simple item record

dc.contributor.advisorZaim, Selim
dc.contributor.authorŞatir, Metin
dc.date.accessioned2021-05-07T11:46:26Z
dc.date.available2021-05-07T11:46:26Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617071
dc.description.abstractKISA ÖZET METİN ŞATIR AĞUSTOS 2003 VERİ ZARFLAMA ANALİZİ: BİR TELEVİZYON FABRİKASINDA TEDARİKÇİ SEÇİMİ UYGULAMASI Firmaların birçoğunda veri zarflama analizi karar alma üniteleri için önemli bir yöntem haline gelmiştir. Organizasyonlar sürekli olarak ihtiyaçlarını tedarikçilerden hızlı, ucuz ve günümüz rekabet piyasasının üzerinde şartlarda temin etmek peşindedirler. Bir yandan da yöneticiler doğru ve güvenli karar almak için bu tekniği kullanmaktalar. Yöneticiler kendi tedarik zincirlerinde en iyi organizasyonu kurmak ve başarıyla işlerini yönetmek istemektedirler. Bu tezde performans yönetimi ve ölçümü, tanımları, ölçüm modelleri ve özellikle veri zarflama analizini inceledik. Veri zarflama iş dünyasında performans ölçmek, doğru çözüm ve şirketleri seçmek açısından oldukça önemlidir. Biz bu tezde, bir televizyon firmasında ortaya çıkan tedarikçi seçme probleminin amaç fonksiyonunu kurup, bu modeli LİNDO model çözme programını kullanarak çözdük. Elde edilen sonuçlar en iyi tedarikçiyi bize göstermektedir. Bununla birlikte bu sonuçlar yatırım çalışmalarında, stratejik karar birimlerinde ve insan kaynaklan uygulamalarında kullanılabilir. Anahtar Kelimeler Etkililik Ölçüm VII
dc.description.abstractABSTRACT METİN ŞATIR NOVEMBER 2003 DATA ENVELOPMENT ANALYSIS: AN APPLICATION TO A TELEVISION PLANT FOR SUPPLIER SELECTION Data Envelopment Analysis is becoming recognized as a core decision making units in most of companies. Organizations continuously seek to provide their needs from suppliers faster, cheaper, and better than the current competition conditions. Managers use this technique to decide correctly and safely. Rather, they must work on a cooperative basis with the best organizations in their supply chains in order to succeed. In this thesis, we studied performance management and measurements, its' definitions, models of measurements and especially data envelopment analysis. It is very important technique to measure the performance and to choose correct solution and company in business world. In this thesis, we established the objective function about supplier selection problem of a television company. Then we solved the function with UNDO solver program and decided the best supplier for the company. The results of this model can used to decide solution which all companies should choose the best one, such as supplier selection, investment decision, strategic decisions and human resources etc. Key words: Productivity Efficiency Effectiveness Performance Data envelopment Measurement Quality VIen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleData envelopment analysis: An application to a television plan for supplier selection
dc.title.alternativeVeri zarflama analizi: Bir televizyon fabrikasında tedarikçi seçimi uygulaması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement methods
dc.subject.ytmSupplier selection
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmData envelopment analysis
dc.subject.ytmPerformance measurements
dc.subject.ytmPerformance management
dc.subject.ytmProductivity
dc.identifier.yokid142578
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137735
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess