Show simple item record

dc.contributor.advisorZaim, Selim
dc.contributor.authorTunçay, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-07T11:46:25Z
dc.date.available2021-05-07T11:46:25Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617065
dc.description.abstractKISA ÖZET MEHMET TUNCAY AĞUSTOS 2003 ISO 9000'IN SON VERSİYONUNUN (ISO 9000:2000) EĞİTİM KURUMLARINA (LİSE DÜZEYİ) UYGULANMASI Milenyuma girişle birlikte `kalite yönetim sistemieri`nin hizmet sektörüne uygulanması daha da önem kazanmıştır. EFQM:2000 Mükemmellik Modeli, de Türkiye'de eğitim sektörü için MEB tarafından uygun görülmüş bir modeldir. ISO 9002:1994 KYS ise bir kısım özel okulların başvurduğu bir sertifikasyon modeliydi. ISO 9001:2000 KYS ise henüz hizmet sektöründe çok az uygulanmış bir modeldir. Bu tezin amacı, lise düzeyi okullarda ISO 9001:2000 KYS'nin TKY'ye geçiş için kolay ve uygun bir model olduğunun uygulamalarla gösterilmesidir. Birinci bölümde; `kalite` kavramı, tarihçesi, kalite üstatları ve kalite yönetim sistemleri hakkında genel bilgiler verilmektedir. İkinci bölümde; `ISO 9000:2000 KYS-Terimler ve Tanımlar` standardına uygun olarak model içerisinde kullanılacak `terimler ve tanımlar` ayrıntılı olarak açıklanmaktadır. Üçüncü bölümde; `ISO 9001:2000 KYS-Şartlar` standardına uygun olarak lise düzeyi eğitim kurumlarına uygun bir model belirlenmektedir. Dördüncü bölümde; modelin uygulanması aşamaları, sertifika başvurusu öncesi yapılacaklar ve sertifikasyon açıklanmaktadır. Ayrıca bu bölümde modelle ilgili bir genel değerlendirme yapılmakta ve modelin muhtemel avantajları ve dezavantajları vurgulanmaktadır. Beşinci bölüm ise; sonuç bölümüdür. Anahtar Kelimeler Kalite Kalite Yönetim Sistemi Toplam Kalite Yönetim EFQM:2000 ISO 9002: 1 994 KYS ISO 9001 :2000 KYS Model Hizmet Sektörü ISO 9000:2000 KYS Sertifikasyon vı
dc.description.abstractABSTRACT MEHMET TUNCAY August 2003 LATEST VERSION OF ISO 9000 (ISO 9000 : 2000) AN APPLICATION ON EDUCATIONAL INSTITUTIONS (HIGH SCHOOL LEVEL) Applications of quality management systems on service sectors increased with the new millennium. EFQM:2000 Excellence Model for quality is a model that is applied on education by Republic of Turkey Ministry of National Education(MNE). ISO 9000:1994 was another model that was used by a very limited amount of private schools. But the newest model of ISO 9001:2000 recently is very rarely used in service sectors especially in education. The aim of this thesis is to show that ISO 9001:2000 is an applicable and appropriate model for education sector to improve quality. In the first chapter general knowledge about quality such as `terms of quality`, `history of quality`, `quality gurus` and `Total Quality Management (TQM)` is mentioned. In the second chapter `fundamentals and vocabulary` of the quality model is defined according to the standard ISO 9000:2000 Quality Management Systems (QMS) - Fundamentals and Vocabulary. In the third chapter a new quality model for middle schools is defined according to the standard ISO 9001 :2000 QMS - Requirements. In the fourth chapter application steps of the model, last check up before certification and during certification is described. Also there is a general overview on the model and the pros and cons of the model. The fifth chapter is the conclusion chapter. Key Words Quality Quality Management System Total Quality Management EFQM:2000 ISO 9002: 1 994 QMS ISO 9001 :2000 QMS Model Service Sector ISO 9000:2000 QMS Certificationen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLates version of ISO 9000 (ISO 9000-2000)- an application on educational institutions (high school level)
dc.title.alternativeISO 9000`in son versiyonunun (ISO 9000: 2000)- eğitim kurumlarına uygulanması (orta öğretim düzeyi)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmISO 9000:2000
dc.subject.ytmEFQM model
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmISO 9001:2000
dc.subject.ytmISO 9002
dc.subject.ytmQuality management system
dc.subject.ytmQuality standards
dc.identifier.yokid142473
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137718
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess