Lates version of ISO 9000 (ISO 9000-2000)- an application on educational institutions (high school level)
dc.contributor.advisor | Zaim, Selim | |
dc.contributor.author | Tunçay, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:46:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:46:25Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617065 | |
dc.description.abstract | KISA ÖZET MEHMET TUNCAY AĞUSTOS 2003 ISO 9000'IN SON VERSİYONUNUN (ISO 9000:2000) EĞİTİM KURUMLARINA (LİSE DÜZEYİ) UYGULANMASI Milenyuma girişle birlikte `kalite yönetim sistemieri`nin hizmet sektörüne uygulanması daha da önem kazanmıştır. EFQM:2000 Mükemmellik Modeli, de Türkiye'de eğitim sektörü için MEB tarafından uygun görülmüş bir modeldir. ISO 9002:1994 KYS ise bir kısım özel okulların başvurduğu bir sertifikasyon modeliydi. ISO 9001:2000 KYS ise henüz hizmet sektöründe çok az uygulanmış bir modeldir. Bu tezin amacı, lise düzeyi okullarda ISO 9001:2000 KYS'nin TKY'ye geçiş için kolay ve uygun bir model olduğunun uygulamalarla gösterilmesidir. Birinci bölümde; `kalite` kavramı, tarihçesi, kalite üstatları ve kalite yönetim sistemleri hakkında genel bilgiler verilmektedir. İkinci bölümde; `ISO 9000:2000 KYS-Terimler ve Tanımlar` standardına uygun olarak model içerisinde kullanılacak `terimler ve tanımlar` ayrıntılı olarak açıklanmaktadır. Üçüncü bölümde; `ISO 9001:2000 KYS-Şartlar` standardına uygun olarak lise düzeyi eğitim kurumlarına uygun bir model belirlenmektedir. Dördüncü bölümde; modelin uygulanması aşamaları, sertifika başvurusu öncesi yapılacaklar ve sertifikasyon açıklanmaktadır. Ayrıca bu bölümde modelle ilgili bir genel değerlendirme yapılmakta ve modelin muhtemel avantajları ve dezavantajları vurgulanmaktadır. Beşinci bölüm ise; sonuç bölümüdür. Anahtar Kelimeler Kalite Kalite Yönetim Sistemi Toplam Kalite Yönetim EFQM:2000 ISO 9002: 1 994 KYS ISO 9001 :2000 KYS Model Hizmet Sektörü ISO 9000:2000 KYS Sertifikasyon vı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT MEHMET TUNCAY August 2003 LATEST VERSION OF ISO 9000 (ISO 9000 : 2000) AN APPLICATION ON EDUCATIONAL INSTITUTIONS (HIGH SCHOOL LEVEL) Applications of quality management systems on service sectors increased with the new millennium. EFQM:2000 Excellence Model for quality is a model that is applied on education by Republic of Turkey Ministry of National Education(MNE). ISO 9000:1994 was another model that was used by a very limited amount of private schools. But the newest model of ISO 9001:2000 recently is very rarely used in service sectors especially in education. The aim of this thesis is to show that ISO 9001:2000 is an applicable and appropriate model for education sector to improve quality. In the first chapter general knowledge about quality such as `terms of quality`, `history of quality`, `quality gurus` and `Total Quality Management (TQM)` is mentioned. In the second chapter `fundamentals and vocabulary` of the quality model is defined according to the standard ISO 9000:2000 Quality Management Systems (QMS) - Fundamentals and Vocabulary. In the third chapter a new quality model for middle schools is defined according to the standard ISO 9001 :2000 QMS - Requirements. In the fourth chapter application steps of the model, last check up before certification and during certification is described. Also there is a general overview on the model and the pros and cons of the model. The fifth chapter is the conclusion chapter. Key Words Quality Quality Management System Total Quality Management EFQM:2000 ISO 9002: 1 994 QMS ISO 9001 :2000 QMS Model Service Sector ISO 9000:2000 QMS Certification | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Lates version of ISO 9000 (ISO 9000-2000)- an application on educational institutions (high school level) | |
dc.title.alternative | ISO 9000`in son versiyonunun (ISO 9000: 2000)- eğitim kurumlarına uygulanması (orta öğretim düzeyi) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | ISO 9000:2000 | |
dc.subject.ytm | EFQM model | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | ISO 9001:2000 | |
dc.subject.ytm | ISO 9002 | |
dc.subject.ytm | Quality management system | |
dc.subject.ytm | Quality standards | |
dc.identifier.yokid | 142473 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 137718 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |