Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorGüngöray, Yusuf
dc.date.accessioned2021-05-07T11:46:11Z
dc.date.available2021-05-07T11:46:11Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617010
dc.description.abstractBu tez televizyon reklamlarının çocuklar üzerindeki olası etkileriniincelemeyi amaçlamaktadır. Giris bölümünü takip eden reklamcılıkliteratürünün ele alındıgı; televizyon ve çocugun karakteristik özeliklerininincelendigi; televizyon reklamcılıgının ve hedef market olarak çocugunöneminin anlatıldıgı; televizyon reklamlarının çocuklar üzerindeki etkilerininincelendigi anket çalısmasının analiz edildigi; sonuç ve önerilerin oldugu altıbölümden olusmaktadır. Giristen sonraki ilk bölüm reklamcılık kavramınıntanımlandıgı, amaçlarının ve fonksiyonlarının anlatıldıgı ve tarihçesininincelendigi literatür degerlendirmesidir. 4kinci bölüm televizyonun ve çocugunkarakteristik özelikleri ve televizyonun olumlu ve olumsuz etkileriyle ilgilidir.Üçüncü bölüm ise televizyon reklamcılıgı ve hedef market olarak çocukarasındaki iliskiyle ilgilidir. Tez yüz çocuga uygulanan anketi içerenarastırmanın degerlendirmesiyle son bulmaktadır.Bütün bu çalısma televizyon reklamcılıgının çocuklar üzerindeki olasıetkilerinin arastırılması ve anne babalara, egitimcilere, ve reklam verenlere buetkilerin azaltılması için yardımcı olma amacını tasımaktadır.Anahtar Kelimeler:Reklam Televizyon ÇocukTelevizyon Reklamcılıgı Olumsuz Etkiler
dc.description.abstractThis thesis is aiming at analyzing the possible effects of televisionadvertising on children. It consists of six parts after the introduction that isincluded to the literature review about advertising; the characteristics oftelevision and children; the nature of television advertising and children as atarget market; the evaluation of the research; conclusion andrecommendation. The first part following it that is named ?literature review?identifies the advertising concept, aims and functions of it, history ofadvertising. The second part is about characteristics of television andchildren, positive and negative effects of it. Then, the third part is about therelationship between television advertising and children as a target market.The thesis is finalized with the evaluation of the research in which aquestionnaire is implemented to one hundred preschool children.All the work aims to analyze the effects of television advertising onchildren and to be useful for parents, educators, and advertisers to minimizethose possible effects.Key words:Advertising Television ChildrenTelevision advertising Negative Effectsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEffects of advertisements on children
dc.title.alternativeReklamların çocuklar üzerindeki etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid336074
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221291
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess