Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorAltindağ, Cebrail
dc.date.accessioned2021-05-07T11:46:06Z
dc.date.available2021-05-07T11:46:06Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616989
dc.description.abstractHızla değisen, belirsiz ve düzensiz rekabet sartlarında firmalar ayaktakalabilmek için, ellerinde bulundurdukları kaynakları etkin bir sekildekullanmalıdırlar. Aslında, ayakta kalabilmek kısa vadeli bir çözümdür. Uzunvadede firma devamlılığı sağlamak, sadece maliyet minimizasyonu ilegerçeklestirilebilir. Maliyetleri minimize etmek için, birim sürede maksimumçıktı sağlayan üretim faktörleri kullanılmalıdır.Bilginin ve verilerin bir kaynak gibi kazanılıp, kullanılıp, gelistirilmesineinanan isletim bilimcilerin ve ekonomistlerin fikirleri birçok sirketin ?BilgiEkonomisi? ve / veya ?Bilgi Yönetimi?ni benimsemesini sağlamıstır. Bilgiekonomisini basarıyla uygulayarak piyasada lider konuma gelmis birçok örneksirket bulunmaktadır.Firmalarda bilginin edinilmesinden gelistirilmesine kadar geçen süreç,beraberinde ?Örgütsel Öğrenme? kavramını getirmistir. Öğrenmek, öğrenilenipaylasmak ve öğrendiklerini yeri gelince kullanmak örgütsel öğrenmeyiolusturur. Artık sirketler öğrenmeye, öğrendiklerini depolamaya vegerektiğinde ilgili bölümlerde kullanmaya baslamıslardır.Bu makalede, öncelikle örgütsel öğrenmenin teorik altyapısı detaylıincelenmistir. Ardından, örgütsel öğrenmenin örgüt performansı üzerindekietkilerini vurgulamak için iki tane uygulamalı ve deneysel vakaya yerverilmisti.Anahtar KelimelerBilgi Yönetimi, Bilgi Ekonomisi, Örgütsel Öğrenme, Teknolojik Öğrenme
dc.description.abstractIn order for companies to survive in the fast changing, uncertain andunsystematic competitive conditions, the companies must use their sourcesin an effective way. Actually, to survive is a short-term solution. The longtermsurvival can only be achieved by cost minimization. To minimize costs,those factors that produce the maximum output in a given unit of time mustbe utilized.?Knowledge Economy? and / or ?Knowledge Management? are henceaccepted by many economists and management scientists who believe thatinformation and data must be acquired, used and developed as a resource.These are many examples of companies which reach leadership status in themarket by successful application of knowledge management.The process from acquiring knowledge till the development is called?Organisational Learning?. Learning, sharing what they have learnt and usingthat learning whenever the need arose construes ?Organizational Learning?.Finally the companies started to learn, store what they have learnt and use itat the respective departments whenever needed.In this paper, the theoretical background of organizational learning isdiscussed first. Subsequently, two practical and empirical casses arepresented to indicate the results of organizational learning on organizationalperformance.Key words:Knowledge Management, Knowledge Economy, Organizational Learning,Technical Learningen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe impact of learning on organization performance of the organizations
dc.title.alternativeÖrgütsel öğrenmenin örgüt performansına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid336214
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221315
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess