The impact of learning on organization performance of the organizations
dc.contributor.advisor | Dilber, Mustafa | |
dc.contributor.author | Altindağ, Cebrail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:46:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:46:06Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616989 | |
dc.description.abstract | Hızla değisen, belirsiz ve düzensiz rekabet sartlarında firmalar ayaktakalabilmek için, ellerinde bulundurdukları kaynakları etkin bir sekildekullanmalıdırlar. Aslında, ayakta kalabilmek kısa vadeli bir çözümdür. Uzunvadede firma devamlılığı sağlamak, sadece maliyet minimizasyonu ilegerçeklestirilebilir. Maliyetleri minimize etmek için, birim sürede maksimumçıktı sağlayan üretim faktörleri kullanılmalıdır.Bilginin ve verilerin bir kaynak gibi kazanılıp, kullanılıp, gelistirilmesineinanan isletim bilimcilerin ve ekonomistlerin fikirleri birçok sirketin ?BilgiEkonomisi? ve / veya ?Bilgi Yönetimi?ni benimsemesini sağlamıstır. Bilgiekonomisini basarıyla uygulayarak piyasada lider konuma gelmis birçok örneksirket bulunmaktadır.Firmalarda bilginin edinilmesinden gelistirilmesine kadar geçen süreç,beraberinde ?Örgütsel Öğrenme? kavramını getirmistir. Öğrenmek, öğrenilenipaylasmak ve öğrendiklerini yeri gelince kullanmak örgütsel öğrenmeyiolusturur. Artık sirketler öğrenmeye, öğrendiklerini depolamaya vegerektiğinde ilgili bölümlerde kullanmaya baslamıslardır.Bu makalede, öncelikle örgütsel öğrenmenin teorik altyapısı detaylıincelenmistir. Ardından, örgütsel öğrenmenin örgüt performansı üzerindekietkilerini vurgulamak için iki tane uygulamalı ve deneysel vakaya yerverilmisti.Anahtar KelimelerBilgi Yönetimi, Bilgi Ekonomisi, Örgütsel Öğrenme, Teknolojik Öğrenme | |
dc.description.abstract | In order for companies to survive in the fast changing, uncertain andunsystematic competitive conditions, the companies must use their sourcesin an effective way. Actually, to survive is a short-term solution. The longtermsurvival can only be achieved by cost minimization. To minimize costs,those factors that produce the maximum output in a given unit of time mustbe utilized.?Knowledge Economy? and / or ?Knowledge Management? are henceaccepted by many economists and management scientists who believe thatinformation and data must be acquired, used and developed as a resource.These are many examples of companies which reach leadership status in themarket by successful application of knowledge management.The process from acquiring knowledge till the development is called?Organisational Learning?. Learning, sharing what they have learnt and usingthat learning whenever the need arose construes ?Organizational Learning?.Finally the companies started to learn, store what they have learnt and use itat the respective departments whenever needed.In this paper, the theoretical background of organizational learning isdiscussed first. Subsequently, two practical and empirical casses arepresented to indicate the results of organizational learning on organizationalperformance.Key words:Knowledge Management, Knowledge Economy, Organizational Learning,Technical Learning | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | The impact of learning on organization performance of the organizations | |
dc.title.alternative | Örgütsel öğrenmenin örgüt performansına etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 336214 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 221315 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |