Show simple item record

dc.contributor.advisorTorlak, Nuri Gökhan
dc.contributor.authorŞanal, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-07T11:46:04Z
dc.date.available2021-05-07T11:46:04Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616977
dc.description.abstractBu tez, Fred David tarafından geliştirilen stratejik yönetim süreci içindeki modern strateji modelini ele almıştır. Bu model firmaların içsel güçlü yanlarını, zayıflıklarını, fırsatlarını ve tehditlerini değerlendirmek, birçok farklı araç ve modeli kullanarak firmalar için alternatif stratejilere ulaşmak ve firmalara en iyi stratejiyi seçmek için stratejistlere rehberlik eder. Bu modelde ortaya konan araçlar, her çeşit ve büyüklükteki firmalar için uygulanabilir. Bu model aynı zamanda stratejileri tanımlamak, değerlemek ve seçmek için stratejistlere yardım eder. Bu çalışmada yazar, Türk Hava Yollarının iç hat hava yolu taşımacılığı faaliyetlerinin vaka çalışmasını oluşturmuş, Türk Hava Yolları iç hat hava yolu taşımacılığı faaliyetlerine David'in strateji modelini uygulamış ve firmaya en uygun strateji(leri) tavsiye etmiştir.Anahtar Kelimelerkarar safhasıStrateji formülasyonumisyonStratejik YönetimStrateji analizivizyon
dc.description.abstractThis thesis focuses on a modern strategy formulation framework formed by Fred David in the strategic management process. This framework guides strategists to evaluate firms? internal strengths/weaknesses and external opportunities/threats, to reach alternative strategies for the firms by using many different tools and models and to choose the best strategy for the firms. The tools presented in this framework are applicable to all sizes and types of organisations and can help strategists identfy, evaluate, and select strategies. In this study the author has designed the case study of the Turkish Airlines on Domestic Air Transportation, applied the David?s strategy formulation framework to the Turkish Airlines on Domestic Air Transportation Operations, and suggested the most applicipable strategy(ies) to the firm.Key words:decision stagestrategy formulationmissionstrategic managementstrategy analysisvisionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAn application of David`s strategy formulation framework to the Turkish Airlines on domestic air transportation
dc.title.alternativeDavid'in strateji formülasyon modelinin Türk Hava Yollarının iç hat hava yolu taşımacılığı faaliyetleri üzerine bir uygulaması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9006018
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221317
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess