Show simple item record

dc.contributor.advisorİpşirli, Mehmet
dc.contributor.authorIde, Steven Kimball
dc.date.accessioned2021-05-07T11:46:02Z
dc.date.available2021-05-07T11:46:02Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616968
dc.description.abstractBu tez XVI ve XVII. yüzyıllarda İngiltere ve Osmanlı Devleti'ndeki eğitimsistemlerinin mukayesesi üzerine yoğunlaşmaktadır. İngiliz üniversiteleri ve kolejlerininyanı sıra Osmanlı medreselerinin konseptlerini ve gelişimini ortaya koyan girişinardından dört ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm bu kurumların vakıflarını, onlarınmüfredatı nasıl etkilediklerini ve nasıl değiştirilebildiklerini incelemekte ve tetimmeokullarının bu büyük kurumlarla irtibatlarını ele almaktadır. İkinci bölüm her kurumunmüfredatınının yanı sıra ilgili dönem zarfındaki yeni gelişmeleri ve sınavlarıdeğerlendirmektedir. Üçüncü bölüm akademik kadronun ve diğer personelin bir kısmınıele almakta ve onların görev ve maaşlarıyla ilgili meseleleri incelemektedir. Dördüncü veson bölüm bu kurumların öğrencilerinin rolünün yanı sıra günlük yaşantılarını ve bukurumlardaki zamanlarının kendilerini müstakbel çalışmaları ve kariyerlerine nasılhazırladığını araştırmaktadır.Bu tezin amacı XVI ve XVII. yüzyıllarda İngiliz ve Osmanlı yüksek öğretimsistemlerinin kendi içlerindeki ve birbirleriyle aralarındaki benzerlik ve farklılıklaradayalı bazı sonuçlara ulaşmaktır. Bu çalışma, yapılan karşılaştırmaların o sistemlerinanlaşılmasında bir değeri olduğu ümidiyle bu tespitlere ilişkin daha ayrıntılı müstakbelaraştırmaları özendirecek şekilde tasarlanmıştır.Anahtar kelimeler:İngiltere, Üniversite, Oxford, Cambridge, Osmanlı, Fatih, Süleymaniye, Medrese,Müfredat, Vakıf, Öğrenci, Müderris.
dc.description.abstractThis study focuses on the comparison of the educational systems in England andthe Ottoman Empire in the sixteenth and seventeenth centuries. It consists of four mainsections after the introduction that establishes the concepts and development of theEnglish universities and colleges as well as the Imperial medreses of the OttomanEmpire. The first chapter deals with the endowments of these institutions as well as howthey affect the curriculum and how they can be amended as well as containing a sectionon the relationship of the supporting schools with these larger institutions. The secondchapter discusses the curricula of each institution as well as new developments andexaminations during the covered era. The third chapter reviews some of the staff, bothacademic and non-academic, as well as relevant aspects of their work and salaries. Thefinal fourth chapter examines the role of the students at these institutions in addition totheir daily life and how their time at these institutions prepared them for their futurestudies and career.The desire of this study is to make some relevant conclusions based on similaritiesand differences within and between the English and Ottoman systems of higher educationin the sixteenth and seventeenth centuries. While these comparisons are hopefully ofvalue in understanding these systems, the study is also designed to encourage the futureresearch of these valid points in more detail.Key words:England, University, Oxford, Cambridge, Ottoman, Fatih, Suleymaniye, Madrasa,Curriculum, Foundation, Student, Professoren_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleHigher educational systems in Islam and Europe: A comparative study of the Ottoman Medrese system and British Universities in the early modern period
dc.title.alternativeİslam ve Avrupa'da yüksek öğretim sistemleri: Xvı ve Xvıı. yüzyillarda Osmanlı Medrese ve İngiliz Üniversite sistemlerinin mukayeseli tedkiki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarih Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEngland
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmOttomans
dc.identifier.yokid9009551
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221324
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess