Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorÖzgüle, Özgül
dc.date.accessioned2021-05-07T11:46:01Z
dc.date.available2021-05-07T11:46:01Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616964
dc.description.abstractGünümüzde, bilgi ve iletisim teknolojilerinin ulastıgı nokta, tüketicitercihlerinin degismesi göz önünde bulunduruldugunda, mesafelerin kısaldıgı,zamanla ilgili sınırların ortadan kalktıgı bir ortam içerisinde, firmalar, mevcutrekabete dayanabilmek ve pazar paylarını koruyup daha da gelistirebilmekadına, kaliteli, hızlı ve düsük maliyetlerle üretim yapmaya yönelmistir. Fakatbir ürünü bu yogun rekabet ortamı içerisinde tutundurmanın en iyi yolu,markayı tüketicinin zihninde olusturmaktır. Bir markanın gücü, günümüzdetüketicinin satın alma davranısına etki edebilmesi ile dogru orantılıdır.Marka imajı, gerek tüketici ve gerekse firma yönünden stratejik önemtasıyan bir kavram haline gelmistir. Firmaların ürünlerini tanıtma, pazarayerlestirme (konumlandırma) ve tutundurma adına, o ürüne bir `kimlik`kazandırmak giderek önem kazanmaktadır. Bu sebeple firmalar, markaimajlarını güçlendirmek amacıyla, reklam ve halkla iliskiler çalısmalarındansundukları hizmetin kalitesine, ürünlerinin tüketiciye sunumundan internetsitelerinin tasarımına kadar, nihai müsteriye ulasan her kanalı daha etkilidegerlendirmeye çalısmaktadır.Bu çalısmada, marka imajının güçlendirilerek yenilenmesi vekonumlandırılması incelenmis ve örnek firma olarak Türkiye' nin en büyükotomobil üreticilerinden Tofas Türk Otomobil Fabrikası' nın kurum-markaçalısmaları ele alınmıstır. Kurumun 2002 yılında baslatmıs oldugu ve sirketinyeniden yapılandırma faaliyetlerine paralel olarak yürütülen çalısmalarınsebepleri, amaçları ve hedefleri, pazarlama planları, iletisim ve reklamstratejileri, tüketiciye yönelik mesajlar ve yapılan etkinlikler, bu konuyla ilgiliolarak gerçeklestirilmis arastırmalar ile birlikte sunulacaktır.Anahtar Kelimeler:MarkaMarka majıletisimTüketiciRekabet
dc.description.abstractAt the present time, regarding the peak of the IT and communicationstechniques, the consumers preferences, shortening the distances, anenvironment that the time limits are over, Companies are facing to endurechallenge and keeping the market segments for developing, quality, fast andlow cost products. However, to keep a product in this dense challengingenvironment, the brand has to be composed in consumer?s minds. A brand?spower is directly current with the consumer?s purchasing behaviours.Brand image is a strategically important issue for consumers and theproducers. It is important for the companies to give an `identity? to a productin order to promote, to locate ( position) and to keep it in the market.Consequently, to strengthen the brand image, companies are evaluatingvery effectively to all communication channels, from the service quality of theadvertising and public relation activities to the presentation of the product aswell as the design of the web sites.In this project, the strengthening, the renovating and the positioning of thebrand image is observed and a sample company, Turkey?s biggestautomotive producer `Tofas? Türk Otomobil Fabrikası?s company-brandactions are evaluated. Tofas has started a built up a new organisation in2002. In this research, the reason of these ongoing organisation, the aim andthe target, the marketing plans, communication and advertising strategies,messages regarding the consumers, previous events are presented.Key words:BrandBrand imageCommunicationConsumerChallengeen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleChanging brand image and repositioning :A case study on Tofaş
dc.title.alternativeMarka imajının değiştirilmesi ve yeniden konumlandırılması üzerine bir çalışma : Tofaş
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid336211
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221314
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess