The function of education in selected utopias and dystopias: Plato`s republic, Thomas More`s utopia and Aldous Huxley`s brave new world
dc.contributor.advisor | Bakarı, Mohamed | |
dc.contributor.author | Akay, Onur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:45:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:45:59Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616957 | |
dc.description.abstract | Bu tez seçilen ütopyalar ve distopyadaki eğitimin işlevini analiz etmektedir: Platon'un Devlet'i, Thomas More'un Ütopya'sı ve Aldous Huxley'in Cesur Yeni Dünya'sı. İlk bölüm ütopya ve distopya edebiyatını genel hatlarıyla tartışmaktadır. Ütopyalar dünyadaki cennetler olarak tezahür edilirken Distopyalar madalyonun öteki yüzü olarak yorumlanmaktadır. İkinci bölüm Platon'un Devlet'indeki hem formal hem de informal eğitim sistemini sunar, aile-devletin eğitim sürecine katkısını tartışır, eğitimdeki cinsiyet eşitliğini örnekler ve devletin bekası için üst sınıf üyelerinin nasıl eğitildiğini tasvir eder. Bölüm Üç, More'un Ütopya Adası'ndaki eğitim sistemine odaklanır. More'un sistemi okullarda mesleki eğitime ve ailelerde ataerkil etkilere dayanır. More sadece her iki cinse de eşit fırsat sunmakla kalmaz aynı zamanda köleler hariç hiyerarşik olmayan bir toplum oluşturur. Dördüncü bölüm Huxley'in Cesur Yeni Dünyası'nda vatandaşlarını eğitmez; bunun yerine mutlak itaat için koşullandırır. Bu tez, `eğitim'in bir devleti hatta bir dünyayı değiştirmek için kullanılabilecek en güçlü silah olduğunu göstermektedir. | |
dc.description.abstract | This thesis analyzes the function of education in the selected utopian and dystopian states: Plato?s Republic, Thomas More?s Utopia and Aldous Huxley?s Brave New World. The first chapter discusses utopian and dystopian literature in general terms. While Utopias are considered as the heavens on Earth, Dystopias are commented as the flip side of the coin. The second chapter presents the educational system, both formal and informal, in Plato?s Republic, discusses the contribution of the family-state to educational process, exemplifies the gender equality in education and portrays how the upper class members are educated for the sake of the continuum of the State. Chapter Three focuses on More?s educational system on Utopia Island. More?s system depends on vocational education at schools and patriarchal influences in the families. More not only gives equal opportunity of education to both sexes but also does not form a hierarchal society, except the slaves. Chapter Four discusses that Huxley does not educate the citizens of his Brave New World; instead, he conditions them for absolute obedience. This thesis manifests that `education? is the most powerful weapon to use to change a state, even a world. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The function of education in selected utopias and dystopias: Plato`s republic, Thomas More`s utopia and Aldous Huxley`s brave new world | |
dc.title.alternative | Seçilen ütopya ve distopyalarda eğitimin işlevi: Eflatun'un devlet'i, Thomas More'un ütopya'sı ve Aldous Huxley'nin cesur yeni dünya'sı. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 313905 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 239528 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |