The existential traces and absurdity in the novels of Samuel Beckett and Albert Camus Murphy and the stranger, respectively
dc.contributor.advisor | Barbe, Philippe A. Constant | |
dc.contributor.author | Aydin, Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:45:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:45:49Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616913 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Cezayir asıllı Fransız yazar Albert Camus'un Yabancı adlı eseri ile İrlandalı yazar Samuel Beckett'in Murphy isimli romanında gözlenen benzerliklerin ve çelişkilerin, karakterler, toplum ve günlük yaşantı ilişkileri göz ününde bulundurularak, absürd ve varoluşçuluk temelinde incelenmesidir.Karakterlerin içinde bulundukları durumlar oldukça yakın benzerlikler gösterse de, her iki eserde gözlenen bu benzerlikler romanların sonuna doğru ciddi farklılıklar içermeye başlamaktadır. Bu farklılığın ortaya çıkması da bu çalışmanın merkezini oluşturmaktadır.Her iki yazar da, absürd karakterlerin, toplum ve o toplum içerisinde maruz kalınan sıradanlığa ve aynılığa karşı takındıkları tavrı, bu iki eserde gözler önüne sermektedir.Bu çalışmanın temel amacı, bütün bu benzerlikleri ve bu benzerliklerde görülen keskin dönüşleri absürdün farkında olmakla ve içgüdü olarak nitelendirilebilecek absürdün doğası ile ilişkilendirerek göstermektir. | |
dc.description.abstract | This study?s purpose is to show the parallelism and contradiction between the novel of an Algerian-French author, Albert Camus (1913-1960) and the novel of an Irish author Samuel Beckett (1882-1941) with respect to the characters they had created and the relational interaction between the characters, the society and the repetition of everyday life within the perspective of absurdity and existentialism, in their literary texts. The characters? circumstances in and against life and society are closely similar to a certain extent when they are taken into consideration from the frame of absurdity and existentialism. However, their characterization towards the end of their novels changes and the similar attitudes shared by them undergo a serious alternation which consists of the core of that thesis.All the efforts in this thesis are to depict these similarities and how these similarities experience a drastic change in relation to awareness of absurdity and the nature absurdity which can be entitled `instinct.? | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The existential traces and absurdity in the novels of Samuel Beckett and Albert Camus Murphy and the stranger, respectively | |
dc.title.alternative | Samuel Beckett'in Murphy ve Albert Camus'nun yabancı romanlarında varoluşsal izler ve absürd | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 340656 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 239524 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |