Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorEr, Davut
dc.date.accessioned2021-05-07T11:45:44Z
dc.date.available2021-05-07T11:45:44Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616894
dc.description.abstractGünümüz dünyasında rekabet şartlarının hızlı bir şekilde değişmesi, maliyetlerin artması, kar marjlarının düşmesi gibi vb. sebeplerle işletmeler yeni arayışlar içerisine girmiştir. Marka kavramı bu arayışın en önemli araçlarından biri haline gelmiştir. Bir markanın başlangıcından itibaren, tüm yaşam süreci boyunca verilmesi gereken sayısız karar vardır. Bu kararlar bir süreç içerisinde alınır ve uygulanır. Marka konumlandırma da bu sürecin bir parçasıdır. Konumlandırmanın amacı, ürün ve markanın tüketici için sunduklarının görülebilmesi ve tanımlanabilmesini sağlamaktır. Konumlandırma etkili bir pazarlama ve markalama stratejisinin en önemli unsurlarından birisidir. İyi bir konumlandırma işletmeler için çok önemlidir. Bu sayede tüketicilerin zihninde farklı bir yer edinebilirler. Bu çalışmada, hazır giyim sektöründe marka konumlandırılması üzerinde yoğunlaşılmıştır. Bu nedenle öncelikle marka kavramı ve marka ile ilişkili genel kavramlar hakkında bilgiler verilmiştir. Marka konumlandırma ile ilgili detaylı bilgi sunulmuştur. Uygulama kısmında ise LC Waikiki markasının pazarda nasıl konumlandırdığı ve bunun tüketiciler tarafından nasıl algılandığı ile ilgili bir çalışma ile tezimi sonlandırılmıştır.Anahtar KelimelerMarka, marka konumlandırma, hazır giyim
dc.description.abstractIn today?s world, because of rapidly changing conditions of competition, increasing cost and decreasing profit margins, enterprises have been in search of alternatives. The concept of ?brand? has become one of the most important tools of this search. There are numerous decisions that have to be taken regarding a brand from its start and throughout its life in the sector. These decisions are made and applied in a process. Brand positioning is a part of this process, too. The goal of positioning is to make it possible to identify and present the things that the product and the brand offer to the customers. Positioning is one of the most significant elements of an effective marketing and brand strategy. A good positioning is vital for enterprises. In this way, they can obtain a good place in the customers? mind.This study focuses on brand positioning in apparel sector. Therefore, firstly, it gives general information about the concept of brand and other concepts related with brand. Then detailed information is given about brand positioning. In the application part, how the brand of LC Waikiki has been positioning in the market and how this has been perceived by the customers are studied.Key WordsBrand, brand positioning, apparelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHazır giyim sektöründe marka konumlandırma; örnek bir uygulama
dc.title.alternativeBrand positioning in apparel sector; a sample application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand management
dc.subject.ytmMarking
dc.identifier.yokid347095
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239472
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess