Show simple item record

dc.contributor.advisorGuseva, Olga
dc.contributor.authorOkay, Kemalettin
dc.date.accessioned2021-05-07T11:45:36Z
dc.date.available2021-05-07T11:45:36Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616857
dc.description.abstractAraştırmamızın temel konusu, Rusçayı yabancı dil olarak öğrenenler için yeni bir öğretim modelinin geliştirilmesi ve eğitim malzemelerinin bu modele göre hazırlanmasıdır.Birinci bölümde, Rusya'da ve Türkiye'de şimdiye kadar bu alanda yapılan çalışmalar ele alınmakta, Türkiye'de Rusça öğretimi konusunda yapılan çalışmaların sistematik ve metot açısından incelenmesinden yola çıkılarak çalışmamızın ana hatları belirlenmektedir.İkinci bölümde ise, kültür ve eğitim alanında Rus ve Türk kültürünün ve dillerinin karşılıklı etkileşimi, Türk ve Rus öğrencilerin kültürel, etnik ve dil kaynaklı problemlerinin analizi ve bunların çözümü yer almakta; Rusçanın yabancı dil olarak öğretilmesi sırasında ilgili medeniyetler ve kültürler diyalogu, kültürler arası iletişim, etno lengüvistik ve etno kültürel yaklaşım metotlarından nasıl faydalanılacağı üzerinde durulmaktadır.Üçüncü bölümde, Türk öğrencilerin Rusçanın dilbilgisini, ses ve kelime bilgisini ideal bir şekilde nasıl öğrenmesi gerektiği araştırılmaktadır. Bu çerçevede karşılaştırmalı öğretim modeline dayanarak Türkçe ve Rusça ses bilgisi, dilbilgisi ve kelime yapıları aralarındaki benzerlik ve farklılıklar açısından incelenmektedir. Türk öğrencilerin Rusça öğrenirken karşılaştıkları zorluklar, yaptıkları hatalar, bunların sebepleri ve çözümleri üzerinde çalışılmaktadır.Son bölümde, sadece Rus ve Türk dillerini dikkate aldıklarından şimdiye kadar yapılan çalışmaların başarılı bir model oluşturamadıkları, ideal bir öğretim modeli için öğretim malzemelerinde kültürler arası etkileşime yer verilmesinin, Rusça ile Türkçenin karşılaştırmalı öğretilmesinin ve kitap hazırlayanların dil öğretim tecrübesine sahip olmalarının vazgeçilmez olduğu tespit olunmaktadır.Anahtar kelimeler: Yabancı Dil Öğrenme Metodu, Dil Öğrenme Metodu, Rus Dilini Öğrenme, Dil ve Kültür.
dc.description.abstractThe main objective of the study: description of the model of learning trials and the development of training material, based on the Turkish audience.The first chapter ofen_US
dc.languageRussian
dc.language.isoru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBatı Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectWestern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleВыбор методики преподавания русского языка как иностранного для турецких учащихся
dc.title.alternativeRusçayı yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrenciler için en ideal Rusça öğretim modelinin belirlenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRus Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmRussian
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmInstructional models
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTurkish students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid364851
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278623
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineRus Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess