Выбор методики преподавания русского языка как иностранного для турецких учащихся
dc.contributor.advisor | Guseva, Olga | |
dc.contributor.author | Okay, Kemalettin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:45:36Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:45:36Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616857 | |
dc.description.abstract | Araştırmamızın temel konusu, Rusçayı yabancı dil olarak öğrenenler için yeni bir öğretim modelinin geliştirilmesi ve eğitim malzemelerinin bu modele göre hazırlanmasıdır.Birinci bölümde, Rusya'da ve Türkiye'de şimdiye kadar bu alanda yapılan çalışmalar ele alınmakta, Türkiye'de Rusça öğretimi konusunda yapılan çalışmaların sistematik ve metot açısından incelenmesinden yola çıkılarak çalışmamızın ana hatları belirlenmektedir.İkinci bölümde ise, kültür ve eğitim alanında Rus ve Türk kültürünün ve dillerinin karşılıklı etkileşimi, Türk ve Rus öğrencilerin kültürel, etnik ve dil kaynaklı problemlerinin analizi ve bunların çözümü yer almakta; Rusçanın yabancı dil olarak öğretilmesi sırasında ilgili medeniyetler ve kültürler diyalogu, kültürler arası iletişim, etno lengüvistik ve etno kültürel yaklaşım metotlarından nasıl faydalanılacağı üzerinde durulmaktadır.Üçüncü bölümde, Türk öğrencilerin Rusçanın dilbilgisini, ses ve kelime bilgisini ideal bir şekilde nasıl öğrenmesi gerektiği araştırılmaktadır. Bu çerçevede karşılaştırmalı öğretim modeline dayanarak Türkçe ve Rusça ses bilgisi, dilbilgisi ve kelime yapıları aralarındaki benzerlik ve farklılıklar açısından incelenmektedir. Türk öğrencilerin Rusça öğrenirken karşılaştıkları zorluklar, yaptıkları hatalar, bunların sebepleri ve çözümleri üzerinde çalışılmaktadır.Son bölümde, sadece Rus ve Türk dillerini dikkate aldıklarından şimdiye kadar yapılan çalışmaların başarılı bir model oluşturamadıkları, ideal bir öğretim modeli için öğretim malzemelerinde kültürler arası etkileşime yer verilmesinin, Rusça ile Türkçenin karşılaştırmalı öğretilmesinin ve kitap hazırlayanların dil öğretim tecrübesine sahip olmalarının vazgeçilmez olduğu tespit olunmaktadır.Anahtar kelimeler: Yabancı Dil Öğrenme Metodu, Dil Öğrenme Metodu, Rus Dilini Öğrenme, Dil ve Kültür. | |
dc.description.abstract | The main objective of the study: description of the model of learning trials and the development of training material, based on the Turkish audience.The first chapter of | en_US |
dc.language | Russian | |
dc.language.iso | ru | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Batı Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Western Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Выбор методики преподавания русского языка как иностранного для турецких учащихся | |
dc.title.alternative | Rusçayı yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrenciler için en ideal Rusça öğretim modelinin belirlenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Rus Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Russian | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Instructional models | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 364851 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278623 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Rus Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |