Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorUludağ, Tuğba
dc.date.accessioned2021-05-07T11:45:29Z
dc.date.available2021-05-07T11:45:29Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616829
dc.description.abstractGünümüzde yoğun rekabet koşullarında, işletmelerin varlıklarını koruyabilmeleri ve çalışanlarının beklentilerini en uygun düzeyde karşılayabilmeleri, öncelikle insan kaynaklarının etkin ve verimli çalışmasına bağlıdır. İnsan kaynaklarının etkin ve verimli çalışmasını sağlamada önemli bir faktör de çalışanların iş motivasyonlarının sağlanmasıdır. İşletmelerin amaçlarını uygun kaynak kullanımı ile gerçekleştirmelerinde yüksek motivasyona sahip çalışanların önemli katkısı olduğu söylenebilir.İnsan davranışlarının arkasında yatan itici gücün, bu davranışların nedenlerinin motivasyon olarak tanımlandığı görülmektedir. Motivasyon (güdülenme) kuramı hakkında geniş bir literatür oluşmuş bulunmaktadır. Başta Maslow ve Herzberg olmak üzere çok sayıda düşünür özellikle iş yaşamında çalışanların motivasyonları konusunda önemli katkıları, modelleri sunmuşlardır. Bu tez çalışmasında, önce motivasyounu genel tanımı üzerinde durulacak, motivasyon modelleri kısaca ele alınacak,motivasyon araçları tanıtılacak; sonra da motivasyonun nasıl ölçülebileceği konusunda bir uygulama yapılacaktır. Ölçüm yönteminin yöneticilere yol gösterici olması ümit edilmektedir.
dc.description.abstractIn today?s intensive competitive conditions, companies? continuing their existence and their workers? expectations in the best level depend firstly on the use of human researches effectively and productively. An important factor in providing the productive and effective working of human researches is to supply work motivation for the workers. It is possible to say that workers having high motivation have important role in the companies? realizing their targets with the use of optimum source.The driving force behind human behavior, defined as the motivation of the cause of this behavior is observed. Motivation has formed a large literature about the theory. Maslow and Herzberg, especially as so many philosophers, especially those working in the business of life issues important role in motivation, models were presented. In this thesis, first will focus on the definition of motivation, motivation models will be discussed briefly, motivational tools will be introduced, then the motivation may be measured in how an application will be made. Measurement method is hoped to be a guide to managers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOrganizasyonlarda çalışanların motivasyonunun ölçülmesi ve bir uygulama
dc.title.alternativeThe measurement of the motivation of workers at organizations: A case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmPerformance measurements
dc.subject.ytmFinancial instruments
dc.subject.ytmOrganization
dc.subject.ytmPsychosocial variables
dc.identifier.yokid378812
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278714
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess