dc.contributor.advisor | Bakari, Mohamed | |
dc.contributor.author | Aşik, Siddika | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:45:27Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:45:27Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616820 | |
dc.description.abstract | Bu tez, ilk olarak, mimesis (kopyalama, yansıtma) kavramına atfedilmiş çelişkili anlam ve tartışmaları eski çağlardan başlayıp yakın tarihlere yoğunlaşarak incelemektedir. Tezde daha sonra, günümüz postkolonyal, postmodern ve globalleşen dünyasında gerçeği yakalamak ve yansıtmanın ne kadar zor ve problemli olduğu tartışılmaktadır. Tez, Platon ve Aristoteles'in mimesis anlayışlarından başlayarak, Edward W. Said ve Erich Auerbach'ın humanistik yaklaşımlarıyla devam etmektedir. Said'in Orientalism'deki Orient (Doğulu) yansımaları hakkındaki tezleri, Homi K. Bhabha'nın mimicry, kültür ve postkolonyal karşı-söylev üzerine görüşleriyle birlikte Michel Foucault'un söylev analizi bu tezin teori temelini oluşturmaktadır.Temelde, bu tezin amacı postkolonyal ve kültürel teori kullanarak The Reluctant Fundamentalist (2007) ve The Arab-Israeli Cookbook (2004)'daki gerçeğin yansıması olan mimesis'in altında yatanları tartışmaktır. Her iki eser de, sırasıyla 9/11 ve Filistin-İsrail olmak üzere, güncel çatışmalarla alakalıdır. Fakat, uzun monolog tarzında bir roman olan birincisi, ?yansıtan? (representational) bir mimesis aracına sahipken; belgesel tiyatro olan ikincisi, ?sunan? (presentational) bir araca sahiptir.Birinci bölümde, Auerbach'ın eseri Mimesis'deki model takip edilerek bu iki eserden bazı alıntılar genel olarak analiz edildikten sonra, daha sonraki bölümlerde eserlerin detaylı incelenmesiyle, hem yansıtma ((re)presentation) hem de onun araçlarının nasıl söylev ve karşı söylevler oluşturduğu gösterilir. Sonunda, üçüncü bölümde kültürel yansımalara odaklanılarak şu sonuca varılır: Mohsin Hamid'in The Reluctant Fundamentalist'te kullandığı karşıt (subversive) anlatım stili ve yansıtmasına (representaion) zıt olarak, The Arab-Israeli Cookbook'taki sunan (presentational) teknik, politikten ziyade daha humanistik ve kapsayıcıdır.Anahtar KelimelerMimesis, Söylev, Karşı Söylev, Kültürel Yansımalar, Kimlik, Belgesel Tiyatro, Humanizm, Oryantalizm | |
dc.description.abstract | This thesis firstly investigates the controversial meanings and discussions attributed to the term - mimesis starting from the ancient times focusing on the recent ones. It further explores how difficult and usually problematic it is to capture reality and represent it in texts in a globalizing postmodern and postcolonial world. Starting with Plato and Aristotle?s understanding of mimesis, the thesis continues with Edward W. Said?s and Erich Auerbach?s humanistic approaches. Said?s arguments in Orientalism about the representation of the Orient, Homi K. Bhabha?s views on mimicry, culture and postcolonial subversive narratives along with Michel Foucault?s discursive analysis form the theoretical basis of this thesis.The aim of this thesis is basically to discuss the politics - the ins and outs - of mimesis as (re)presentation of reality in The Reluctant Fundamentalist (2007) and The Arab-Israeli Cookbook (2004) by using postcolonial and cultural theory. Both the texts are about contemporary conflicts - 9/11 and the Palestinian-Israeli conflict, respectively. However, while the first one as a novel in an extended monologue has a representational mode of mimesis, the latter as a documentary theater has a presentational one.After analyzing some excerpts from both the texts generally in the first chapter, following Auerbach?s model in Mimesis, how (re)presentation itself, along with the modes of it, constructs discourses and counter-discourses is shown by later analyzing the texts in detail. Finally, focusing on the cultural (re)presentations in the third chapter, the thesis comes to the conclusion that contrary to Mohsin Hamid?s subversive narrative structure and representation in The Reluctant Fundamentalist, presentational technique used in the postmodern documentary theatre The Arab-Israeli Cookbook offers a more humanistic and inclusive discourse rather than a political one.Key words:Mimesis, Discourse, Counter-narrative, Cultural (re)presentations, Identity,Documentary Theatre, Humanism, Orientalism | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The Politics of Mimesis in literary works representing contemporary conflicts: An analysis of The Reluctant Fundamentalist and The Arab-Israeli Cookbook | |
dc.title.alternative | Çağdaş çatışmaları yansıtan edebi eserlerde Mimesis Politikaları: The Reluctant Fundamentalist ve The Arab-Israeli Cookbook'un analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Auerbach, Erich | |
dc.subject.ytm | Hamid, Mohsin | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Conflict | |
dc.subject.ytm | Arabian-İsrael conflict | |
dc.subject.ytm | Politics | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | English literature | |
dc.subject.ytm | Mimesis | |
dc.subject.ytm | The Reluctant Fundamentalist | |
dc.subject.ytm | The Arab-Israeli Cookbook | |
dc.identifier.yokid | 379486 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 292901 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı | |