Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorÇalişkan, Gökhan
dc.date.accessioned2021-05-07T11:45:21Z
dc.date.available2021-05-07T11:45:21Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616795
dc.description.abstract21.yuzyılda isletmeler rekabet güçlerini koruyabilmek için düşük maliyetli ve etkili pazarlama taktikleri arayışına girmişlerdir.Bu ihtiyacı karşılamak için ortaya çıkan gerilla pazarlamayı günümüzde birçok şirket kullanmaktadır. Son yıllarda ihracatın önemini daha çok kavrayan ülkemizdeki Kobiler ihracata başlamak veya ihracat tutarlarını artırmak için gerilla pazarlamanın bazı özelliklerini kendi işletmelerinde uygulamaya başlamışlardır.Bu açıdan bu calısmanın amacı, ülkemizdeki ihracatçıların ve ihracata aracılık yapanların gerilla pazarlama uygulamalarını ne derece uyguladığını ve gerilla pazarlamacının karakteristik özelliklerini hangi düzyde taşdığını ölçmeye çalışmaktır. Bu calısma dört ana bolümden olusmaktadır. Birinci bölümde ihracata ve ihracatçılara yönelik literatür taraması yapılmış, ikinci bölümde gerilla pazarlama ve uygulamaları anlatılmış; üçüncü bölümde arastırma yonetimi hakkında kısaca bilgi verilmis, son bolumde ise bulgular sunularak, sonuçlar ve öneriler verilmistir.Bu çalısmada Likert ölçeği kullanılarak hazırlanan gerilla pazarlama uygulamalarını ve gerilla pazarlamacının kişilik özelliklerini tanımlayan sorulardan oluşan anket, ihracatçılara ve ihracat aracılarına uygulanmıştır. Anket sonuclarının değerlendirilmesinde `SPSS 16.0 for Windows' programı kullanılmıstır.Son olarak, bu çalışmada gerilla pazarlama uygulamaları ve gerilla pazarlamacının kişilik özellikleri açısından ihracatçılar, aracılar ve diğer şirket türleri arasındaki farklar sunulumuştur.
dc.description.abstractIn the 21. Century, enterprises started to search for effective and low cost marketing strategies in order to maintain their competitive power. Nowadays, ?guerilla marketing? which seems to be instrumental in that endeavor, is being used by several companies. The SMEs of our country, which have comprehended the importance of exportation in recent years, started to apply some features of guerilla marketing in their companies.In this regard, the purpose of this study is to evaluate, how exporters and intermediaries apply guerilla marketing the extent to which they possess guerilla marketer?s attributes. This study consists four main parts. The first part of the study offers a literature survey regarding exportation and exporters; the second part explains guerilla marketing and its applications; the third part reports the research methodology; and the subject of the final part of the study is the presentation of the findings, results and suggestions.The survey used in this study is prepared by using the ?Likert Scale? and comprises questions about guerilla marketing applications and the characteristic features of guerilla marketers, is applied to exporters and intermediaries. The program, named ?SPSS 16.0 for Windows?, is used in evaluating survey findings.Finally, in this study, findings about the differences of exporters, intermediaries and the other kind of companies in terms guerrilla marketing practice and guerrilla marketer personality charcteristics are presenteden_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleIncidence of guerilla marketing in small and medium sized Turkish exporters
dc.title.alternativeGerilla pazarlamanın Türkiye'deki küçük ve orta ölçekli ihracatçılarda yansıması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmExporting firms
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmGuerilla marketing
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.identifier.yokid393003
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid317676
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess