Show simple item record

dc.contributor.advisorScarboro, Charles Allen
dc.contributor.authorKöseoğlu, İsmail Hamdi
dc.date.accessioned2021-05-07T11:45:17Z
dc.date.available2021-05-07T11:45:17Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616779
dc.description.abstractBu tez Türkiye'de internet ve kamusal alan arasındaki ilişkiyi incelemek için yazılmıştır. Tezin araştırdığı temel konu yeni sosyal medya ortamlarıdır. Tezin ana argümanı Türkiye'de yeni sosyal medyanın kamuoyunu ve kamuoyuna bağlı olarak ortaya çıkan hareketleri şekillendiren önemli bir kamusal alan olduğudur. Tez beş parçadan oluşmaktadır. (1) Giriş okuyucunun tezdeki temel argüman ve tartışmaları anlaması için; (2) Literatür Taraması tezde kullanılan temel kavram ve terminolojiyi açıklamak için; (3) Metodoloji okuyucuya tezde kullanılan araştırma metodunu açıklamak için; (4) Vaka İncelemeleri yeni sosyal medyanın kamusal alandaki etkisini incelemek için; (5) Sonuç araştırma sonucunda son argümanın açıklanması ve ileride araştırma yapılabilecek konuları belirtmek için yazıldı.
dc.description.abstractThis thesis investigates relationships between the internet and the public sphere in Turkey. Research on the thesis focuses of the new social media environments. The main argument of the thesis is that the new social media in Turkey are effective in shaping public opinion as well as leading to action which based on public opinion. The thesis consists of five parts. (1) The Introduction helps the reader understand the basic discussions and arguments of the thesis. (2) The Literature Review clarifying the basic terms and concepts about the subject. (3) The Methodology explains to the reader the method used for research. (4) The Case Studies investigate the effect of the new social media in the public sphere in Turkey. (5) The Conclusion makes the final argument and suggests further research topics about the subject.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleThe new social media and the public sphere in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'de yeni sosyal medya ve kamusal alan
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmPublic space
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmPublic opinion
dc.identifier.yokid401907
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid287961
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess