Show simple item record

dc.contributor.advisorAğan, Yavuz
dc.contributor.authorBoztepe, Aysel
dc.date.accessioned2021-05-07T11:45:16Z
dc.date.available2021-05-07T11:45:16Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616774
dc.description.abstractBu tez yeşil pazarlamanın, tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde ki etkisi hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Öncelikle yeşil pazarlamanın ortaya çıkış sebeplerinden olan çevre ve çevre sorunlarından bahsedilmiş, arkasından yeşil pazarlama ve yeşil tüketici anlatılmıştır. Daha sonra geliştirilen hipotezlerle beraber literatür çalışmasına devam edilmiş ve bu konuda bugüne kadar yapılan araştırmalardan bahsedilmiştir. Son bölümde ise İstanbul ilindeki 540 tüketici ile yapılan anket sonuçları istatiksel açıdan değerlendirilmiştir.Çalışmada elde edilen bulgular değerlendirilirken, istatistiksel analizler için istatistik paket programı kullanılmıştır. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metodları (frekans, yüzde) kullanılmıştır. Boyutlar arası ilişkileri saptamak için pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Yeşil pazarlamanın yeşil satın alma davranışına etkisini incelemek için linear regresyon analizi kullanılmıştır. Demografik değişkenlerin moderatör etkisini incelemek için demografik değişkene göre data ayrıştırılarak linear regresyon analizi uygulanmıştır.Analizin sonuçlarına göre tüketicilerin satın alma davranışlarını çevre bilinci, ürünün özellikleri, tutundurma faaliyetleri ve fiyat olumlu yönde etkilemektedir. Demografik özeliklerin model üzerinde moderatör etkisi vardır.Anahtar Kelimeler : Yeşil Pazarlama, Çevre Bilinci, Yeşil Ürün Özellikleri, Yeşil Tutundurma, Yeşil Fiyat, Yeşil Satınalma Davranışı
dc.description.abstractThis thesis aims to give information about the effect of green marketing on customers purchasing behaviors. First of all, environment and environmental problems, one of the reasons why the green marketing emerged, are mentioned, and then the concepts of green marketing and green consumer are explained. Then together with the hypothesis developed literature review has been continued and studies conducted on this subject until now were mentioned. In the last section, moreover, questionnaire results conducted on 540 consumers in Istanbul are evaluated statistically.While considering the findings obtained in the study, statistics package program was used for statistical analysis. In considering study finding, descriptive statistical methods (frequency, percentage) were used. In order to determine intra-dimensional relations, pearson correlation analysis was used. In order to study the impact of green marketing on green purchasing behavior, linear regression analysis was used. In order to study moderator effect of demographic variables, linear regression analysis was used, data having been separated as of demographic variables.According to the results of the analysis, environmental awareness, green product features, green promotion activities and green price affect green purchasing behaviors of the consumers in positive way. Demographic characteristics have moderate affect on model.Key Words: Green Marketing, Environmental Awareness, Green Product Features, Green Promotion, Green Price, Green Purchasing Behavior.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGreen marketing and its impact on consumer buying behavior
dc.title.alternativeYeşil pazarlama ve tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.subject.ytmEnvironmental marketing
dc.subject.ytmGreen product
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmEnvironmental consciousness
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.identifier.yokid403738
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid287955
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess