Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorOkumuş, Derya
dc.date.accessioned2021-05-07T11:45:10Z
dc.date.available2021-05-07T11:45:10Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616754
dc.description.abstractPazarlamada perakendecilik sektörü en hızlı gelişen sektörlerden biridir. Birbiri ardına açılan alışveriş merkezleri, outlet merkezleri, doğrudan satış yöntemleri vb. büyük bir rekabet ortamı yaratmaktadır. Sektörde çok çeşitli ve farklı hizmetler sunulmakta, bütünleşik pazarlama iletişim aracılığıyla farklı imajlar yaratılmaya çalışılmakta, bu yönde önemli yatırımlar yapılmaktadır.Pazarlama yöneticileri perakendecilikte etkililiklerini yükseltmek için tüketicilerin değişik hizmet türlerine verdikleri göreceli önemi ve satış mağazalarının tüketicilerdeki imaj algılamalarını saptamak zorundadırlar.Tez çalışmasının ilk iki bölümünde perakendecilik sektörü ve mağaza imajı ile ilgili teorik bilgiler verilmiştir. Son kısmında ise araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada amaç mağaza imajı ve hizmetlerinin tüketici tercihleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmada yaşam tarzı farklı olan kadınların mağaza imajı ve hizmetlerinden hangilerine ne derecede önem verdiğini ve yaşam tarzı farklı olan kadınların mağaza imajı ve hizmetlerine verdikleri önem arasında bir farklılık olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Perakende sektörü, Mağaza imajı, Mağaza Hizmet türleri.
dc.description.abstractThe retail sector is one of the fastest growing sector. The even increasing numbers of supermarkets, shopping malls, outlet centers, direct sales methods and so on create a highly competitive environment. A wide variety and diverse services are offered in the sector; different images are attempted through integrated marketing communications; significant investments are made in this direction.Retail manager who try to improve the effectiveness of their retailing ought to determine the relative importance attached by customers to the different service types as well as their perceptions of the store image.In the first two chapters of this thesis theoretical information about the retailing sector and store image is presented. The third part introduces the research methodology and findings. The aim of this study was to determine the effect of store image and services on consumer preferences. The study purposes to determine which store image and services are important for women who have different life styles and whether or not there is a difference between women who have different life styles with regards to the importance of store image and services.Key words: Retailing sector, store image, store service type.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMağaza imajının ve hizmetlerinin tüketici tercihleri üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeThe effect of store image and services on consumer preferences
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStores
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmRetailing
dc.subject.ytmRetailers
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmService
dc.subject.ytmWarehouses
dc.subject.ytmRetail enterprises
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.identifier.yokid408731
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid287991
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess