The function of education in Rousseau`s political philosophy
dc.contributor.advisor | Çelik, Şengül | |
dc.contributor.author | Özdemir, Ismahan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:45:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:45:09Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616749 | |
dc.description.abstract | Eğitim konusu insana ve insan için iyi olana yönelik araştırmaların arasında yer almaktadır. İlk çağ Yunan filozoflarından itibaren ideal bir toplum oluşturmak için eğitime belirli işlevler yüklenmiştir. Platon eğitim ile iyi bir yönetici ve bekçi yetiştirmek isterken Aristoteles eğitimle iyi yaşam arasındaki ilişkiyi esas almıştır. Rousseau'ya baktığımız zaman ise temel olarak insan doğası fikrinden hareket ettiğini, eğitim-toplum-doğa kavramları ile eğitim modelini oluşturduğunu görürüz. Rousseaucu eğitimin en dikkat çekici birinci yanı eğitimin doğaya dayanmasıdır, doğaya uygun olarak yapılan eğitim ile iyi bir birey ve yurttaş yetiştirilebilecektir. Doğaya uygun eğitimin anlamı ise doğanın insana verdiği bazı özellikleri bozmamak, onları dikkate almaktır. Bu bağlamda Rousseau çocuğun ilk dişleri çıkarken ona acı vermesini doğanın bir lütfu olarak görür çünkü çocuk küçük yaştan itibaren acıya karşı dayanmayı öğrenebilecektir. Bu nedenle doğanın insanlara verdiği kimi sıkıntıları kötü olarak görmeyip eğitimi onları dikkate alarak temellendirmek gerekir. İkinci yan ise ahlak eğitiminde duygulara (sentiment) yer verilmesidir. Rousseau bu konuyu ele alırken özellikle amour de soi ve amour propre duygularına dikkat çeker. Çocuğa bazı konular öğretilirken ve ona yerine getirmesi için bazı görevler verilirken onda kötü duyguların oluşmamasına dikkat edilmelidir. Üçüncü yan, Rousseau çocuğun sadece bireysel bir varlık (being) değil toplumsal bir varlık olarak da yetişmesini ister. Bu nedenle ona toplumsal değerleri, devlet, yönetim gibi konuları anlatır. Bu çalışmada benim amacım Rousseau'nun ?insan? anlayışını belirleyip bu anlayış üzerine temellendirdiği eğitim modelinin aşamalarını incelemektir. Bunun için Rousseau'nun topluma, sözleşmeye, iradeye, devlete dair düşünceleri teze derinlik katacaktır çünkü onun siyaset anlayışında yurttaşlık bilincinin bireye öğretilme çabası vardır. Özellikle yurt sevgisi ön planda tutulur.Bu çalışma toplumsal düzene uyumlu bir birey yetiştirmenin yöntemini analiz edecektir. Fakat bu yaşamda özellikle bireyin toplumsal kurallar ve kurumlar tarafından bozulmaması için küçük yaştan itibaren verilen eğitimin içeriği ve yöntemi konusu esas alınacaktır. Dolayısıyla bu konu bizi eğitimin içeriğinin ve yönteminin nasıl olması gerektiği konusu üzerinde düşünmeye sevk eder. Göz önünde bulundurulan amaç eğitimde duyguların ve aklın yerini belirlemektir. Benim argümanım eğitimin duygulara ve deneyime dayanması gerektiğidir çünkü insanlar arasındaki iletişim ve iş birliği akılla değil duygular aracılığıyla olur. Bu çalışma eğitimde duyuların, aklın ve duyguların nasıl ve ne zaman etkin hale getirilmesi gerektiği konusunda ayrıntılı bir incelemeyi sunacaktır. Ulaşılmak istenen sonuç duygulara dayalı eğitimle toplum için iyi birey yetiştirilebileceğidir. | |
dc.description.abstract | Education subject is among the researches towards human and things what is good for human. Since Ancient Greek philosophers, education is given specific functions to create an ideal society. While Plato wants to train a good administrator and guardian, Aristotle grounded on the relation between education and good life. When we look at Rousseau, we see that he mainly moves from human?s nature idea, and creates education model with notions of education-society-nature. First most remarkable side of Rousseauian education is grounding education on nature, and with the education which is made in accordance with nature, a good person and citizen can be raised. Meaning of education which is suitable for nature is, not damaging the properties nature gave to human and taking them into consideration. In this scope, Rousseau sees it as a gift of nature when first teeth give pain to child, because child will learn to endure pain since that little age. Therefore, some problems of human which are given by nature shall be seen as bad, and education?s foundation shall be shaped by considering them. Secondly, sentiments are given place in education of ethics. When Rousseau takes this matter into consideration, he especially draws attention to sentiments of ?amour de soi? (self-love) and ?amour propre?. When you teach some subjects to child and when you assign some duties, one must be careful so that bad sentiments are not created. Thirdly, Rousseau wants the child to be raised a social being, instead of a individual being. Therefore he teaches the child the subjects such as social values, state and government. In this study, my purpose is determining Rousseau?s ?human? understanding and examining educational model stages which he based on this understanding. In this scope Rousseau?s ideas about society, contract, ?will? and state will provide depth for thesis because his understanding of politics includes the efforts to teach citizenship conscious to person. He especially keeps patriotism in the foreground.This study will analyze the method for raising a person who is compatible with social order. But in order to prevent corruption of person especially by social rules and institutions in this life, contents and methods of the education given since young ages will be taken as basis. Therefore this subject impels us to think about the method and contents of education. The purpose which will be considered is determining the position of sentiments and reason in education. According to my arguments, education shall be based on sentiments and experience because cooperation and communication between people are carried out by sentiments; not reason. This study will present a detailed examination about how and when sentiments, reason and senses shall be activated during education. The result which is aimed to be reached is the possibility of raising good individuals for society with an education based on sentiments. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | The function of education in Rousseau`s political philosophy | |
dc.title.alternative | Rousseau?nun siyaset felsefesi?nde eğitimin rolü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Nature | |
dc.subject.ytm | Citizenship education | |
dc.subject.ytm | Virtue | |
dc.subject.ytm | Moral education | |
dc.subject.ytm | Political philosophy | |
dc.subject.ytm | Rousseau, Jean Jacques | |
dc.identifier.yokid | 410477 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 287986 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Felsefe Tarihi Bilim Dalı |