Rusça konuşma dilinde kullanılan sözcük öğelerinin ` Peter Fm` filmi üzerinden öğretim metotları
dc.contributor.advisor | Guseva, Olga | |
dc.contributor.author | Keser, Safiye Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:45:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:45:08Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616746 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma anadili Türkçe olan öğrencilere Rusça konuşma diline özgü bazı sözcük öğelerinin özel öğretim yöntemlerinden faydalanılarak öğretilmesini amaçlamaktadır. Tezin giriş bölümünde konuşma dilinin yabancı dil öğrenenler için önemi dile getirilmiş ve Fatih Üniversitesi'nde seçmeli ders olarak okutulan RLL 333 Semiotics of Post-Soviet Fılm dersinde gösterilmek üzere belirlenen ? Peter Fm ? filminin seviyesi orta düzey ( I ???????????????? ???????) olarak değerlendirilen öğrencilerin dil gelişimlerini kolaylaştırıcı özel öğretim teknolojileri ve materyallerine nasıl bir emsal olabileceği üzerine yorumlar yapılmıştır.Birinci bölüm Rusça konuşma dilinin sözcüksel, ses ve yapı bilimsel özelliklerinin yanı sıra Rusça yazın diline özgü stiller ve bu stillerin genel özelliklerine dair teorik bilgilerden oluşmaktadır.İkinci bölümde ?Peter Fm? filminde geçen Rusça konuşma diline özgü sözcük ve sözcük öğelerinin belirlenebilmesi için filmin deşifresi yapılmış ve bu metinden seçilen örnek sözcük öğelerinin öğrenciler tarafından algılanıp algılanmadığı ya da bu türden sözcüklerin yüzde kaçının öğrencilerde bir farkındalık oluşturduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda öğrencilerin filmdeki sözcük öğelerini daha iyi anlayabilmeleri için özel öğretim materyali olarak bir sözlük oluşturulmuştur.Tez, hedef dilde kazandırılması düşünülen dinleme, okuma, konuşma ve yazma gibi temel becerilerin yanı sıra anlama, sorgulama, ayırt edebilme, yabancı dil ile anadil arasındaki farklılıkları kavrayabilme gibi yetilerin konuşma dili açısından sınandığı örnek test ve uygulamaların yer aldığı üçüncü bölümü müteakip ölçme ve değerlendirme verilerine göre uygulanan yöntemin başarısının değerlendirildiği sonuç bölümüyle son bulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Rusça konuşma dili, Yaban?ı dil olarak Rusça, Yabancı dil özel öğretim yöntemleri. | |
dc.language | Russian | |
dc.language.iso | ru | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Batı Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Western Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Rusça konuşma dilinde kullanılan sözcük öğelerinin ` Peter Fm` filmi üzerinden öğretim metotları | |
dc.title.alternative | Rusça konuşma dilinde kullanılan sözcük öğelerinin ` Peter Fm` filmi üzerinden öğretim metotları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Rus Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Russian | |
dc.subject.ytm | Speaking | |
dc.subject.ytm | Spoken language | |
dc.subject.ytm | Words | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 411366 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 287965 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Rus Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |