Show simple item record

dc.contributor.advisorGuseva, Olga
dc.contributor.authorKeser, Safiye Yasemin
dc.date.accessioned2021-05-07T11:45:08Z
dc.date.available2021-05-07T11:45:08Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616746
dc.description.abstractBu çalışma anadili Türkçe olan öğrencilere Rusça konuşma diline özgü bazı sözcük öğelerinin özel öğretim yöntemlerinden faydalanılarak öğretilmesini amaçlamaktadır. Tezin giriş bölümünde konuşma dilinin yabancı dil öğrenenler için önemi dile getirilmiş ve Fatih Üniversitesi'nde seçmeli ders olarak okutulan RLL 333 Semiotics of Post-Soviet Fılm dersinde gösterilmek üzere belirlenen ? Peter Fm ? filminin seviyesi orta düzey ( I ???????????????? ???????) olarak değerlendirilen öğrencilerin dil gelişimlerini kolaylaştırıcı özel öğretim teknolojileri ve materyallerine nasıl bir emsal olabileceği üzerine yorumlar yapılmıştır.Birinci bölüm Rusça konuşma dilinin sözcüksel, ses ve yapı bilimsel özelliklerinin yanı sıra Rusça yazın diline özgü stiller ve bu stillerin genel özelliklerine dair teorik bilgilerden oluşmaktadır.İkinci bölümde ?Peter Fm? filminde geçen Rusça konuşma diline özgü sözcük ve sözcük öğelerinin belirlenebilmesi için filmin deşifresi yapılmış ve bu metinden seçilen örnek sözcük öğelerinin öğrenciler tarafından algılanıp algılanmadığı ya da bu türden sözcüklerin yüzde kaçının öğrencilerde bir farkındalık oluşturduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda öğrencilerin filmdeki sözcük öğelerini daha iyi anlayabilmeleri için özel öğretim materyali olarak bir sözlük oluşturulmuştur.Tez, hedef dilde kazandırılması düşünülen dinleme, okuma, konuşma ve yazma gibi temel becerilerin yanı sıra anlama, sorgulama, ayırt edebilme, yabancı dil ile anadil arasındaki farklılıkları kavrayabilme gibi yetilerin konuşma dili açısından sınandığı örnek test ve uygulamaların yer aldığı üçüncü bölümü müteakip ölçme ve değerlendirme verilerine göre uygulanan yöntemin başarısının değerlendirildiği sonuç bölümüyle son bulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Rusça konuşma dili, Yaban?ı dil olarak Rusça, Yabancı dil özel öğretim yöntemleri.
dc.languageRussian
dc.language.isoru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBatı Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectWestern Linguistics and Literatureen_US
dc.titleRusça konuşma dilinde kullanılan sözcük öğelerinin ` Peter Fm` filmi üzerinden öğretim metotları
dc.title.alternativeRusça konuşma dilinde kullanılan sözcük öğelerinin ` Peter Fm` filmi üzerinden öğretim metotları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRus Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmRussian
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmSpoken language
dc.subject.ytmWords
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid411366
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid287965
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineRus Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess