Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorArslan, Esra
dc.date.accessioned2021-05-07T11:45:02Z
dc.date.available2021-05-07T11:45:02Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616722
dc.description.abstractPazarlama dünyasında reklamın yeri, rekabet koşullarının artmasıyla birlikte mal ve hizmet satabilmek açısından önemli bir araç haline gelmiştir. Bu nedenle, reklam, tüketicilerin bir mal veya hizmete ihtiyaçları olduğunda en çok başvurduğu kaynaklardan birisidir.Tüketici satın alma davranışları incelenirken, kişilerin farklı özelliklere sahip olmaları ve bu özelliklerinden dolayı farklı satın alma karar sürecine girmeleri tüketici davranışlarının dikkatli bir şekilde incelenmesi sonucunu ortaya çıkarmaktadır.Bu çalışmada; tüm dünya için çok hızlı bir yayılım gösteren reklam konusu ele alınarak, reklamın tüketici satın alma karar sürecine etkileri incelenmektedir. Bu bağamda çalışmanın birince bölümünde tüketici ve tüketici davranışları konusu ele alınmıştır. İkinci bölümde ise reklam kavramına yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise hazır giyim reklamlarının cinsiyete göre satın alma davranışlarına etkisini incelemek amacıyla yapılan anket çalışması değerlendirilerek bir takım sonuç ve önerilere ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Tüketici, Tüketici DavranıĢları, Reklam, Cinsiyet
dc.description.abstractIn place of advertising, in the marketing world, has become a significant means to sell goods and services, as conditions of competition increase day by day. Therefore advertising is to one of the most frequently referred when consumers need a product or service.When consumer purchasing behavior is investigated since people have different buying characteristics and due to these properties, includes a different process of purchasing decision, the result of examination of purchasing behavior reveals.In this thesis; Advertising that indicates a very rapid spread in worldwide, was handled and the effects of advertising was researched on consumer?s purchasing decision process. In this regard, in the first part of study, consumer and its behavior were discussed. In the second part, the concept of advertising was given. As for the third part of study, according to gender so as to research the advertising of ready-to-wear on purchasing behavior, a set of conclusions and recommendations were reached by evaluating the survey.Key Words: Consumer, Behavior of Consumer, Advertisement, Genderen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHazır giyim reklamlarının cinsiyete göre satın alma davranışlarına etkisi
dc.title.alternativeAccording to gender the effect of apparel advertisement on buying behavior of consumer
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmReady made clothing
dc.identifier.yokid421689
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid349303
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess