dc.contributor.advisor | Coşkun, Sezayi | |
dc.contributor.author | Kaplan, Osman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:45:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:45:01Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616717 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Eflatun Cem Güney'in derleyip yazdığı masalların çocuk karakter eğitimi açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında, yazarın kitapları taranarak efsane, halk hikâyesi gibi türler elenmiş; yazarın kendi özgün masalları ve derlemeleri seçilmiştir. Seçilen bu masallar da beş temel inceleme kriterine göre taranarak elde edilen veriler beş yönden irdelenmiştir:1.Masallardaki Etik İletiler: Yalan ve dürüstlük kapsamına giren iletiler bu başlık adı altında incelenmiş ve her masal için bu tasnif tek tek yapılmıştır.2.Masallardaki Psikolojik İletiler: Eflatun Cem Güney'in derleyip yazdığı masallar bu madde çerçevesinde sabır, kararlılık, umut, talih, kıskançlık, iyilik, kötülük, haklılık, haksızlık, zekâ, dikkat, paylaşım, bağışlayıcılık, incelik, dostluk, sevgi, saygı gibi başlıklar dikkate alınarak incelenmiştir.3.Masallardaki Sosyolojik İletiler: Bu ileti çerçevesinde masallar aile ve yönetici, yöneticilik etrafında incelenmiştir.4.Masallardaki Ekonomik İletiler: Masallardaki ekonomik iletiler de paranın gücü, paylaşım, ekonomik dayanışma, kanaat, hırs gösterme gibi başlıklarda ele alınmıştır.5.Masallardaki Diğer İletiler: Bu başlıkta ise diğer başlıklarda işlenmeyen temizlik, özgüven, görev bilinci, vazife şuuru, olayların iç yüzünü araştırma gibi başlıklar açısından masallar taranarak inceleme tamamlanmıştır.Sonuçta yazarın 29 masalı seçilerek Türkçenin zengin anlatım olanaklarını yansıtan ve Güney'in kendine özgü üslubuyla kaleme aldığı masalların çocuk karakter eğitimi açısından zengin iletilerle dolu olduğunu tespit ettik. Masalların çocuk eğitimi ve karakter şekillenmesi bakımından çok önemli yere sahip olduğu bilimsel verilerle sabit olmakla birlikte Güney'in masallarının bu alanda büyük boşluk doldurduğu kanaatine ulaşılmaya çalışılmıştır.Anahtar Sözcükler: Eflatun Cem Güney, masal, masal ve çocuk eğitimi, masal ve karakter eğitimi, masal ve iletiler. | |
dc.description.abstract | In this study, tales for children which are compiled and written by Eflatun Cem Güney is aimed to investigate in terms of children character education. Within this context, author?s books are scanned, various types are eliminated such as legendary, folk story; the author?s own original tales are selected. Also these selected tales are scanned according to five essential criteria and obtained results are examined through five different ways:1.Ethic Messages in Tales: Messages within scope of lies and honesty are examined under this section and this classification is repeated for each tale.2.Psychological Messages in Tales: Tales which are compiled and written by Eflatun Cem Güney are examined considering headings such as patience, determination, hope, luck, jealousy, kindness, evil, righteousness, justice, intelligence, attention, sharing, forgiveness, politeness, friendship, love, respect.3.Sociological Messages in Tales: Within the framework of this message, tales are examined around family, administrator and management concept.4.Economical Messages in Tales: In this section various concepts are covered such as power of money, sharing, economic solidarity, belief, ambition.5.Other Messages in Tales: In this last section tales are examined and scanned in terms of conpects which are unhandled in previous headings such as cleaning, self-confidence, sense of duty, duty consciousness, investigation about the inner face of events.As a result from 29 selected unique style tales of Güney which reflect rich narrative resources of Turkish language, we reached to a point that his tales are full of rich messages in terms of children character education. Although the notion that tales take very important place in terms of children education and character formation is well known with scientific data, we have tried to reach the conclusion that Güney?s tales fill big gap in this area.Keywords: Eflatun Cem Güney, tale, tale and children education, tale and character formation, tales and messages. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Eflatun Cem Güney`in derleyip yazdığı masalların çocuklarda karakter eğitimi açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigating the tales for children which are compiled and wretten by Eflatun Cem Güney in terms of children charecter education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Güney, Eflatun Cem | |
dc.subject.ytm | Tales | |
dc.subject.ytm | Character | |
dc.subject.ytm | Character education | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.identifier.yokid | 422502 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 333334 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı | |