Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorKara, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-07T11:44:51Z
dc.date.available2021-05-07T11:44:51Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616682
dc.description.abstractDünyadaki pek çok ekonomide olduğu gibi, Türkiye'nin ekonomik yapısı içerisinde de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ) önemli bir yere sahiptir. Bu işletmelerin varlıklarını devam ettirebilmeleri ve büyüyebilmeleri için, pazarlamanın önemli bir unsuru olan reklam faaliyetlerini özenle yerine getirmeleri gerekir. Ülkemizde faaliyet gösteren KOBİ'ler, reklamların içeriğiyle ilgili dikkat edilmesi gereken konularda bilinçli hareket etmek durumundadırlar. Ayrıca gelişen teknoloji ve değişen anlayışlar doğrultusunda öne çıkan reklam mecralarının farkında olmaları da beklenir. Firmaların reklam faaliyetlerine vereceği önem ve bakış açıları geleceklerine yön veren çok önemli ayrıntılar içerir.Anket tekniği kullanılarak hazırlanan bu çalışmada, 2655 KOBİ'ye internet ortamında gönderilen formlara cevap verenler arasından 74 KOBİ'nin cevapları dikkate alınmıştır. Böylece Türkiye'de KOBİ'ler reklam faaliyetlerinde bulunurken nasıl davrandıkları incelenmiştir. İlk olarak, reklam mecraları seçiminde etkili olan bazı hususlardan hangilerine, ne derece öncelik verdiği, KOBİ büyüklüğü vb. bazı ölçekler doğrultusunda anlaşılmaya çalışılmıştır. İkinci olarak, reklam mecralarını kullanırken hangilerine ne ölçüde değer verdiği incelenmiştir. Elde edilen bulgular analiz edilerek, varılan sonuçların ışığında çözüm önerileri ortaya konulmaya çalışılmıştır.Yapılan çalışma sonucunda, ülkemizde faaliyet gösteren KOBİ'lerin büyüklükleri ile reklam mecraları seçimlerinde, maliyetlere, rakiplerin tercihlerine, ulaşılan coğrafi alanın genişliğine ve satışları artırma olasılığına, bazı KOBİ'ler ölçeğinde daha fazla önem verdiği söylenebilir. KOBİ'lerin geneli açısından bakıldığında ulaşılan kişi sayısı ve satışları artırma olasılığı daha önemli görülmektedir. KOBİ'ler reklam mecrası tercihlerinde ise bazılarının gazete radyo ve postalama/el ilanı yoluyla yapılan çalışmalara daha fazla önem verdiği söylenebilir. KOBİ'ler genel bakış açısından ise internet, televizyon, gazete ve dergi reklamlarına daha öncelikli bakmaktadırlar.
dc.description.abstractSMEs have great importance in Turkey?s economic structure like many of the world economies. The SMEs need to carry out advertisement activities, which is an important element of marketing, successfully in order to survive, sustain and grow. The SMEs operating in our country are to consider the contents of their advertisements with great care as it is a matter calling for attention. In addition, it is expected the SMEs to be aware of prominent advertisement channels which are the results of evolving technology and changing perceptions. The companies? attitude towards advertisement involves many important details about their future.Our research is carried out by conducting a survey with SMEs. A total of 2.655 e-mail questionnaires were sent out to the companies and of the returned survey sheets 74 responses were taken into consideration. Thereby, the behaviour of SMEs in advertising activities is analysed. First, the degree of priority given to the factors which influnce the choice of advertising channels is investigated by means of some scales like the size of the SMEs etc. Second, the value given to the different advertising channels in advertisement activities is studied. The findings are analysed and solutions are proposed in the light of results.As a result of this study, in the choice of advertising channels, costs, preferences of competitors and the possibility of increasing sales have different impacts according to the scale of SMEs operating in our country. When considered in terms of overall SMEs, the number of audience and the possibility of increasing sales appear to be more important. It is displayed that some SMEs value newspaper, radio, the mailing and handing out leaflets more in the choice of advertising channels. When considered in point of view of all SMEs, higher priority is given to internet, television, newspaper and magazine ads.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKOBİ`lerin reklam tercihleri
dc.title.alternativeAdvertisement preferences of small and medium enterprises
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer preferences
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmAdvertisement mediums
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.identifier.yokid436562
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323582
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess