Show simple item record

dc.contributor.advisorYel, Ali Murat
dc.contributor.authorErgincan, Saffet Erhan
dc.date.accessioned2021-05-07T11:44:45Z
dc.date.available2021-05-07T11:44:45Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616658
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'deki Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin dönüşümünde sosyal sermayenin rolünu araştırmak amacı ile hazırlanmıştır. Yılmaz Redüktör firmasının sahipleri, Genel müdür ve müdürleri ile yapılan birebir görüşmeler literatürdeki çalışmaların ışığında belli başlıklar altında incelenmiştir Sosyal sermayenin boyutları ve bunların dönüşüm süreçlerinde KOBİ'ler tarafından nasıl kullanıldığı ele alınmıştır.Tezin sonunda Turkiye'deki KOBİ'ler tarafından kullanılan sosyal sermayenin bir profili çıkarılmıştır. KOBİ'lerin daha çok bağlayıcı sosyal sermayeyi kullandıkları öte yandan farklı topluluklar arasında köprüsel işlev gören sosyal sermaye türünü ihmal ettikleri anlaşılmıştır. Bu ihmalin nedenleri ve bu tür sermayenin etkin bir biçimde kullanımasıyla ilgili oneriler KOBİ'lerin geleceğini şekillendirmede yardımcı olacaktır.Anahtar Kelimeler sosyal sermaye, şebekeler, güven, normlar, küçük ve orta ölçekli işletme, bağlayıcı, birleştirici
dc.description.abstractThis thesis is prepared with the aim of analyzing the role of social capital in transformation of Turkish small and medium- sized enterprises. The detailed interviews done with the owners and managers of the firm, Yılmaz Reduktor are examined under the light of the studies in the literature in order to clarify the topic by the help of examples from the real life. The dimensions of social capital and how efficiently they are being used by Turkish SMEs in their transformation process are handled.A profile of social capital that is used by SMEs in Turkey will be drawn at the end of the thesis. It is understood that although bonding social capital is mostly used by SMEs bridging one is often neglected. The reasons for this neglect and the proposals about its efficiently usage will help SMEs in Turkey to shape their future.Key words: social capital, networks, trust, norms, small and medium sized enterprises, bridging, bondingen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSocial capital and transformation of small and medium-sized enterprises in Turkey, Yılmaz Reduktor case
dc.title.alternativeSosyal sermaye ve Türkiye'Deki küçük ve orta ölçekli işletmelerin dönüşümü, Yılmaz Redüktör örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCapital
dc.subject.ytmSocial capital
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmTransformation
dc.subject.ytmBusinesses
dc.identifier.yokid461465
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid332685
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess