Show simple item record

dc.contributor.advisorUğur, Hasan
dc.contributor.authorAkman, Suat
dc.date.accessioned2021-05-07T11:44:37Z
dc.date.available2021-05-07T11:44:37Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616629
dc.description.abstractBu araştırmada lise öğrencilerinin şiddete yönelik tutumları ile okula bağlılık duygusu arasındaki ilişki araştırılmıştır. Tarama modeline göre yapılan araştırmada, öğrencilerin şiddete yönelik tutumlarını belirleyebilmek için Çetin (2004) tarafından geliştirilen Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği, öğrencilerin okul bağlılığını belirleyebilmek için Arastaman (2006) tarafından geliştirilen Okul Bağlılığı Ölçeği ve bağımsız değişkenlerle ilgili veri toplamak için de Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2012?2013 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Beylikdüzü ilçesindeki devlet liselerinde okuyan öğrencilerdir. Araştırmanın örneklemini ise 461 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada verileri analiz etmek için parametrik dağılımlarda bağımsız gruplar t testi (independent sample t test) ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmış, ANOVA analizlerinin anlamlı çıktığı durumlarda homojen varyanslarda Scheffe testi kullanılmıştır. Ayrıca non-parametrik dağılımlarda Kruskal Wallis H testi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin şiddete yönelik tutumları ile okula bağlılıkları arasında negatif yönde ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin şiddete yönelik tutumları arttıkça okul bağlılıkları azalmaktadır.Öğrencilerin şidete yönelik tutumlarının, cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş, okul türü, anne eğitim düzeyi ve kardeş sayısı değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı; buna karşılık anne-babanın medeni durumu, baba eğitim düzeyi ve ailenin algılanan gelir düzeyi değişkenlerine göre ise anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Şiddete Yönelik Tutum, Okul Bağlılığı
dc.description.abstractIn this research, the relationship between high school students'attitudes towards violences and sense of belongingness to school were studied. The design of the researh is survey design. In order to collect data, Violence Attitudes Scale (Çetin, 2004) for assessing students' attitudes towards violence, School Belonging scale (Atastaman, 2006) for assessing students' sense of belongingness level and personal information form for socio-demographic information were used.The population of the research is all high scholol students in Beylikdüzü Province in İstanbul in 2012-2013 academic year. The sample consists of 461 students.In research, to analyze the data, independent sample t-test and ANOVA were used for parametric distributions. In cases which ANOVA analysis is significant, for homogeneous analysis Scheffe test was used. Furthermore, for non-parametric distribution Kruskal Wallis H-test and Mann Whitney-U test were used. According to findings, there is a negative relationship between students' sense of belongingness to school and attitudes towards violence. As students' attitudes towards violence increases, sense of belongingness to school decreases.It is found that students' attitudes towards violence significantly differentiate in terms of gender, age, school type, mother education level and sibling numbers. On the other hand, students' attitudes towards violence do not significantly differentiate in terms of father education level, family's perceived income status and parental status of living together.Keywords: Attitudes towards violence, school belongingnessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin şiddete yönelik tutumları ile okula bağlılık duygusu arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between high school students'attitudes towards violences and sense of belogingness to cchool
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmMann-Whitney Test
dc.subject.ytmViolence
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmSchool attachment
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10003032
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333753
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess