Show simple item record

dc.contributor.advisorZaim, Halil
dc.contributor.authorUçan, Abdullah
dc.date.accessioned2021-05-07T11:44:36Z
dc.date.available2021-05-07T11:44:36Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616623
dc.description.abstractAhlak, insanların iyiyi ve kötüyü birbirinden ayırmasına yardımcı olan kurallar bütünüdür. Ahlak üzerinde çeşitli faktörlerin etkisi vardır. Bunların başlıcaları insanların yaşadıkları toplumun örf, adet, gelenek, görenek, yazılı ve yazısız kurallarıdır.Çalışma hayatı içinde eğitimin iş ahlakını artırmada önemli bir etkisi vardır. Belirtmek gerekir ki eğitim, ahlaksal bir etkinlik olmanın yanında bireye bir takım önemli erdemleri kazandırmaktadır. Böylece eğitim, kişiyi olgunlaştırmakta ve iş ahlakı bakımından yeterli ve tutarlı düzeye taşımaktadır.Son yıllarda, dünyada devam eden küreselleşme süreci iş ahlakına yeni boyutlar eklemiştir. İş dünyasında meydana gelen değişimler ve kültürler arası etkileşim iş ahlakına duyulan ihtiyacı daha ön plana çıkarmıştır. Ancak eldeki imkanlar nedeniyle iş dünyasında oluşan ahlaki sorun ve ikilemlerin çözümü günümüzde bu alanda da yeniliklerin üretilmesi zorunluluğunu ortaya koymuştur. Dünyanın küreselleşmesi ile birlikte ülkelerin siyasal, sosyo-kültürel ve ekonomik alanlarda bir takım eksikliklerin belirlenmesiyle iş dünyasında yeni çalışmaların ve alanların ortaya çıkmasına zemin hazırlamıştır. Anahtar Kelimeler: Ahlak, İş Ahlakı, Eğitim
dc.description.abstractEthics is the complete of the rules which help people to distinguish good or evil. The different factors have effects on morality. Primal of which are the rules of the society in which people live such as customs, usage, tradition, written and unwritten rules.The education has an important role at the point of the rise of moral values of business life. It is needed to emphasize that education is, apart from being a moral activity, to earn some virtues which are accepted to be valuable to individual. Thus, education brings person to maturity and from the view of business morality, it brings person up to an enough and consistant level.In recent years, the progress of globalization in the world adds new dimensions to business morality. Changes which come to existence in business life and interaction between different cultures put the place of the need of business morality more forward. However, moral issues which happen because of the reached conditions and the solution of dilemmas cause the necessity of the production of the novelty. With the globalization of the world in political, social-cultural and economic fields; with determination of some deficiencies of the countries, in business life new works and fields arise to lay the groundwork for.Key Words: Ethics, Business Ethics, Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİş ahlakı ve eğitim tezsiz işletme yüksek lisans (MBA) öğrencileri üzerinde bir alan çalışması
dc.title.alternativeBusiness ethics and education a study on MBA (Master of Business Administration) student
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGraduate students
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmProfessional ethics
dc.subject.ytmTheses
dc.subject.ytmGraduate
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmBusiness ethic
dc.identifier.yokid10000769
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333778
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess