Show simple item record

dc.contributor.advisorTanrıkulu, Taşkın
dc.contributor.authorBingöl, Nezihe
dc.date.accessioned2021-05-07T11:44:34Z
dc.date.available2021-05-07T11:44:34Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616617
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; lise öğrencilerinin siber zorba ve siber mağdur olma durumları ile aileden, arkadaştan ve öğretmenden algılanan sosyal destek düzeyi arasında ilişkiyi belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel tarama türünde bir çalışma yapılmıştır. İstanbul'da öğrenim görmekte olan yaşları 14-19 arasında değişen 205'i kız, 231'i erkek toplam 436 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Bu çalışmada siber zorbalık, siber mağduriyet ile aileden, arkadaştan ve öğretmenden algılanan sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişki; yaş, sınıf, başarı düzeyi, lise türü ve okul türü değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırmada demografik değişkenler ve siber zorbalık ile sosyal destek ve siber zorbalık arasındaki ilişki T-testi , ANOVA ve Pearson Korelasyon analizi ile incelenmiştir. Araştırma bulguları siber zorbalık ve siber mağduriyetin algılanan sosyal destek düzeyine göre farklılık gösterdiği yönündedir. Siber zorbalık ve siber mağduriyet ile arkadaştan ve öğretmenden algılanan sosyal destek arasında negatif yönde ilişki saptanmıştır. Erkeklerin kızlara göre daha fazla siber zorbaca davrandığı, kızların erkeklere göre aile, arkadaş ve öğretmenlerinden daha fazla sosyal destek algıladıkları, Fen lisesi öğrencilerinin diğer lise türlerine (Anadolu, Meslek, Genel) göre daha fazla siber zorba ve mağdur olduğu, özel okul öğrencilerinin devlet okulu öğrencilerine göre daha çok siber zorbalığa maruz kaldıkları, siber zorbalık ve siber mağduriyet arasında ilişki olduğu araştırmanın diğer bulgulardırAnahtar Kelimeler: Siber zorbalık, siber mağduriyet, algılanan sosyal destek
dc.description.abstractThe purpose of the study is to indicate the relationship between high school students? being cyberbullying or cyberbullying victim and the level of the perceived social support from family, teachers and friends. For this purpose relational screening model was carried out. The study was conducted on 436 students in total consisting 205 female and 231 male students studying in Istanbul whose ages ranging from 14-19. In this research the relationship between cyberbullying, cyber victimization and perceived social support from family, teachers and friends is analyzed according to variables such as age, class, success level, and high school types. Demographic variables of the study and the relationship between cyberbullying and social support were examined by T test, Anova Test and Pearson Correlation Analysis. Research findings indicate that cyberbullying and cyber victimization differ based on the level of perceived social support. The result shows that cyberbullying and cyber victimization negatively correlated with perceived social support from friends and teachers respectively. As compared with females, males are more inclined to commit cyberbullying. On the other hand, females get more perceived social support from their teachers, friends and families. Science High School students are more suffer from cyberbullying than another kind of high school students such as Vocational and Anotolian High Schools. In addition, private school students are more suffer from cyberbullying than public school students. Another finding is that there is a meaningful relationship between cyberbullying and cyber victimization.Key words: Cyberbullying, cyber victim, percieved social supporten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin siber zorba ve mağdur olma davranışları ile yakın sosyal çevrelerinden algıladıkarı sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of the relationship between high school students? being cyberbullying and cyber victim with the level of the perceived social support
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmUnjust treatment
dc.subject.ytmCyberbullying
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmSocial support
dc.subject.ytmPerceived social support
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10008412
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333769
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess