Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzden, Kemal
dc.contributor.authorCengiz, Hamza Hünkar
dc.date.accessioned2021-05-07T11:43:52Z
dc.date.available2021-05-07T11:43:52Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616469
dc.description.abstractHer devlet ya da hükümet sonsuza kadar iktidarda kalmak için çalışır. Ancak bu süreyi, ülke sınırları içindeki halkın vatandaşlık bağlarının güçlülüğü belirler. Devletin sanal varlığı kamu görevlileri ile bir vücut kazanır ve memurların karakteri vatandaşa devletin karakteri olarak yansır. Ne kadar mükemmel ve gelişmiş kamu hizmetleri için kurulan bir sistem olursa olsun; kayırmacılık, rüşvet ya da kamu çalışanları tarafından sergilenen aşağılayıcı tutumlar bu aşamaya gelmek için harcanan tüm çaba ve çalışmaları faydasız kılar. Olumlu memur davranışları vatandaşların devlete aidiyetini ve sadakat duygusunu güçlendirir. Devlet olumsuz davranışlar için mutlak anlamda etkin ve yaygın tedbirleri almalıdır. Çözüm olarak hızlı ve adil bir şikayet ve yargılama sistemi olmak zorundadır. Devlet görevlileri tarafından mağdur edilmiş, ötekileştirilmiş veya kamu hizmetlerinden faydalanmada zorluk çıkarılmış vatandaşların mağduriyetlerini gidermek ve haklarını aramak için gereken sistem devlet tarafından sağlanmalıdır. Bu çalışma, bir alan araştırmasıdır. Memur davranışlarının vatandaşlar üzerindeki etkileri, memur davranış etiği, hükümet hizmetleri ve vatandaşlık duyguları, incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, katılımcıların çoğunun kamu hizmetlerini tatmin edici seviyede almadıkları ve bunun sebebinin de memurların yeterli eğitim almamaları veya aldıkları eğitime uygun hareket etmemeleri olduğu görülmüştür. Ombudsman insanlar tarafından bilinmemektedir ve sistemin tanıtımı çok zayıftır. Devletin ve vatandaşların arasındaki ilişkileri güçlendirmek ve insanlara karşı memurlarının kötü davranışlarını durdurmak için ombudsmanlar soruna müdahale etmelidir.Anahtar kelimeler: Ombudsman, Vatandaşlık, Suiistimal, Memur Davranışları
dc.description.abstractEach state or government is interesting in with the idea of staying in power forever. However, the degree of strength citizenship ties of the people within the borders of the country determines this period of time. The virtual presence of the state wins a body with officers and officers' character are being reflected as the character of the state to the citizen's. No matter how perfect and advanced is the established system for public services; nepotism, bribery, or degrading attitudes exhibited by public employees make useless all the efforts and works that had done to reach that point. Positive officer behaviors strengthen the sense of belonging and loyalty of citizens to the state. The state must take measures in absolute terms for these type of negative behaviors effectively and widely. There has to be a quick and fair complaint and litigation system as a solution.The citizens' ways for searching their rights to troubleshoot and victimization who wronged by state officials, marginalized, despised or difficulties in benefiting from public services should be provided by the state. As a result of lack of troubleshooting or dysfunctional system both ensures and accelerates destined fatality of state or government.This study is a field survey. The terms of public services, officer ethics, ombudsman and citizenship feelings were examined during study. As a result of the study, it appears that many of the participants are not having public services sufficiently due to neither officers are not trained nor not practice what they have learned. Ombudsman is not known by people and the introduction of the system is very weak. To strengthen the citizenship ties ombudsmen should intervene the problem to stop bad behaviors of officers against people.Key words: Ombudsman, Citizenship, Misconducts, Officer Behaviorsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleThe effects of officers` behaviors on citizens and the contributions of ombudsman system on citizenship
dc.title.alternativeMemur davranışlarının vatandaşlara etkileri ve ombudsman sisteminin vatandaşlığa katkıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAbuse
dc.subject.ytmOrganizational behavior
dc.subject.ytmOmbudsman
dc.subject.ytmCivil servants
dc.subject.ytmCitizenship
dc.identifier.yokid10041102
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368006
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess