Optimizing flight gate scheduling at airport terminals
dc.contributor.advisor | Bolat, Ahmet | |
dc.contributor.author | Çapraz, Ahmet Gürcan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:39:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:39:23Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615902 | |
dc.description.abstract | Havayolu taşımacılığındaki trafik yoğunluğun artması havaalanlarının verimli sistemlerin gelişimini zorunlu hale getiriyor. Fiziksel şartların iyileştirilmesi sınırlı bir alanda olacağından havaalanı terminallerindeki operasyonel işletmelerin iyileştirilmesi daha anlamlı hale gelmiştir.Havaalanı terminallerindeki en önemli operasyonlardan biri uçuş kapı çizelgelemesidir. Bu çizelgelemeler havaalanlarındaki kapıların verimli kullanımı ile ilgilidir. Kötü hava koşulları, beklenmeyen gecikmeler ve hatalı parçalar yapılmış olan atama planlarının sürekli değişmesine neden olmaktadır. Bu değişiklikler yapılan atama planlarının bozulmasına neden olmaktadır. İki uçağın kapıyı kullanmaları arasında kalan boş zamanların iyi ayarlanması, bu bozulmaların absorbe edilebilmesi için çok önemlidir. Bu çalışmada literatürdeki üç eski ve tavsiye edilen yeni bir modelin polinomial zamanda hangi koşullar altında optimum çözümü verdiğini göstereceğiz. Bütün modellerin amaç fonksiyonu boşluk zamanlarının varyanslarının minimize edilmesi ile ilgilidir. Xpress Mp ve Lingo programları kullanılarak modellerin çözümleri denenmiştir. Sonuç olarak bu çalışmada tavsiye edilen modelin verimliğini değerlendirmek için gerçek veri kümeleri kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | It is getting compulsory to develop efficient systems at the airports because of traffic intensity of air transporting. Physical development; could be realized only in the restricted area so it is meaningful to concentrate operational managements at airport terminals.One of the most important operations at the airport terminals is flight gate scheduling. These scheduling are concerned with efficient usage airport gates. Severe weather, unusual flight delay, equipment failure cause of constantly changing of assignment plans.These changing could disrupt the plannings of assignment.It is very important to arrange the idle time between two aircraft so that these disruption can be abserbed. This work evaluates three previous models from literature and proposes a new one under which the optimal solutions can be obtained in polynomial time.All model objectives are to minimize the variance of idle time. We use Xpress Mp and Lingo programs to solve these models in test problems. Finally real data set is used to evaluate the efficiency of the model proposed here. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Optimizing flight gate scheduling at airport terminals | |
dc.title.alternative | Havaalanı terminallerinde uçuş kapı çizelgeleme optimizasyonu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Assignment problem | |
dc.identifier.yokid | 412150 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 290258 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |