A study for training and raising awareness of elementary school students about nanotechnology and biotechnology subjects
dc.contributor.advisor | Gücin, Fahrettin | |
dc.contributor.advisor | Özel, Z.Ebrar Yetkiner | |
dc.contributor.author | Atabaş, Ümran | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:39:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:39:03Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615817 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ilköğretim (ilkokul ve ortaokul) öğrencilerini nanoteknoloji ve biyoteknoloji konularında eğitmek, bilinçlendirmek ve bu konuları müfredata entegre etme konusunda eğitmenleri cesaretlendirmektir. Nanoteknoloji ve biyoteknoloji yeni ve stratejik öneme sahip teknolojilerdir. Bu teknolojiler hızla gelişmekte ve yayılmakta, neredeyse tüm ülkeler bu alanlarda büyük yatırımlar yapmaktadır. Dolayısıyla bu teknolojilerin eğitimi ve bu konularda toplum bilinci kazandırmak büyük önem kazanmıştır. Bugünün öğrencileri yarının potansiyel nanoteknoloji ve biyoteknoloji tüketicileri ve çalışanlarıdır ve okullar bu teknolojilerin faydaları ve riskleri ile ilgili toplum bilinci oluşturmada anahtar öneme sahiptir. Bu nitel çalışmada nanoteknoloji ve biyoteknoloji ders planları hazırlanmış ve nanoteknoloji ders planları bir devlet okulunda uygulanmıştır. Araştırma 47 tane 5. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiş, sonuçlar röportaj ve gözlemlerle değerlendirilmiştir. Röportaj cevapları tema analizi yöntemiyle analiz edilerek, Nanometre Nedir?, İlk Kez Duyuyorum, İlginç Olmak, maddelerin Özelliklerini Değiştirmek, Atomlar, Gelecek, Küçüklük, Kolaylık-Kolaylaştırma, Doğadan Örnek Alma, Bilim ve Teknoloji, Su Geçirirlik-Su Geçirmezlik, Kendi Kendini Temizleme, Nanoteknoloji Zararlı Olabilir mi? temaları oluşturulmuştur. Öğrencilerin derslere karşı yüksek motivasyona sahip ve çok ilgili oldukları, konuları rahatlıkla öğrenebildikleri sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of the study is to raise awareness of elementary school students and to train them about nanotechnology and biotechnology subjects, and to encourage educators in integrating these subjects to curriculum. Nanotechnology and biotechnology are new and key technologies. Nanotechnology and biotechnology are developing and spreading with a great speed and nearly all of the countries are making great investments in these technologies. Consequently, education and raising awareness of public about these technologies gained great importance. Students in the present are potential workers and consumers of these new technologies, and schools are key factor to raise awareness about advantages and potential risks of these young technologies. We prepared nanotechnology and biotechnology lesson plans and students participated in nanotechnology lessons in a public school. We worked with 47 5th grade students. Effects of the study are evaluated with interviews and observations in this qualitative study. Interview answers of the students were analyzed through developing themes with content analysis method. The themes were, What is Nanometer?, I Heard It for the First Time, Became Interested, Manipulative Characteristic of Matters, Atoms, Future, Smallness, Easiness-Simplify, Modeling from Nature, Science and Technology, Hydrophilic-Hydrophobic (Permeable or Repellent Water), Self-cleaning, Can Nanotechnology be Harmful. At the end of the study we concluded that students are very interested and motivated against the courses and they can easily learn the subjects. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A study for training and raising awareness of elementary school students about nanotechnology and biotechnology subjects | |
dc.title.alternative | İlköğretim öğrencilerini nanoteknoloji ve biyoteknoloji konularında eğitmeye ve bilgilendirmeye yönelik bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Biyoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Nanotechnology | |
dc.subject.ytm | Biotechnology | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.identifier.yokid | 459610 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 342809 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |