Show simple item record

dc.contributor.advisorGücin, Fahrettin
dc.contributor.advisorÖzel, Z.Ebrar Yetkiner
dc.contributor.authorAtabaş, Ümran
dc.date.accessioned2021-05-07T11:39:03Z
dc.date.available2021-05-07T11:39:03Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615817
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim (ilkokul ve ortaokul) öğrencilerini nanoteknoloji ve biyoteknoloji konularında eğitmek, bilinçlendirmek ve bu konuları müfredata entegre etme konusunda eğitmenleri cesaretlendirmektir. Nanoteknoloji ve biyoteknoloji yeni ve stratejik öneme sahip teknolojilerdir. Bu teknolojiler hızla gelişmekte ve yayılmakta, neredeyse tüm ülkeler bu alanlarda büyük yatırımlar yapmaktadır. Dolayısıyla bu teknolojilerin eğitimi ve bu konularda toplum bilinci kazandırmak büyük önem kazanmıştır. Bugünün öğrencileri yarının potansiyel nanoteknoloji ve biyoteknoloji tüketicileri ve çalışanlarıdır ve okullar bu teknolojilerin faydaları ve riskleri ile ilgili toplum bilinci oluşturmada anahtar öneme sahiptir. Bu nitel çalışmada nanoteknoloji ve biyoteknoloji ders planları hazırlanmış ve nanoteknoloji ders planları bir devlet okulunda uygulanmıştır. Araştırma 47 tane 5. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiş, sonuçlar röportaj ve gözlemlerle değerlendirilmiştir. Röportaj cevapları tema analizi yöntemiyle analiz edilerek, Nanometre Nedir?, İlk Kez Duyuyorum, İlginç Olmak, maddelerin Özelliklerini Değiştirmek, Atomlar, Gelecek, Küçüklük, Kolaylık-Kolaylaştırma, Doğadan Örnek Alma, Bilim ve Teknoloji, Su Geçirirlik-Su Geçirmezlik, Kendi Kendini Temizleme, Nanoteknoloji Zararlı Olabilir mi? temaları oluşturulmuştur. Öğrencilerin derslere karşı yüksek motivasyona sahip ve çok ilgili oldukları, konuları rahatlıkla öğrenebildikleri sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to raise awareness of elementary school students and to train them about nanotechnology and biotechnology subjects, and to encourage educators in integrating these subjects to curriculum. Nanotechnology and biotechnology are new and key technologies. Nanotechnology and biotechnology are developing and spreading with a great speed and nearly all of the countries are making great investments in these technologies. Consequently, education and raising awareness of public about these technologies gained great importance. Students in the present are potential workers and consumers of these new technologies, and schools are key factor to raise awareness about advantages and potential risks of these young technologies. We prepared nanotechnology and biotechnology lesson plans and students participated in nanotechnology lessons in a public school. We worked with 47 5th grade students. Effects of the study are evaluated with interviews and observations in this qualitative study. Interview answers of the students were analyzed through developing themes with content analysis method. The themes were, What is Nanometer?, I Heard It for the First Time, Became Interested, Manipulative Characteristic of Matters, Atoms, Future, Smallness, Easiness-Simplify, Modeling from Nature, Science and Technology, Hydrophilic-Hydrophobic (Permeable or Repellent Water), Self-cleaning, Can Nanotechnology be Harmful. At the end of the study we concluded that students are very interested and motivated against the courses and they can easily learn the subjects.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA study for training and raising awareness of elementary school students about nanotechnology and biotechnology subjects
dc.title.alternativeİlköğretim öğrencilerini nanoteknoloji ve biyoteknoloji konularında eğitmeye ve bilgilendirmeye yönelik bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBiyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmNanotechnology
dc.subject.ytmBiotechnology
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmScience
dc.identifier.yokid459610
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid342809
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess