Psychophysiological response of mathematics anxiety
dc.contributor.advisor | Kara, Sadık | |
dc.contributor.advisor | Çimen, Osman Arda | |
dc.contributor.author | Ali, Muhammad Ammar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:37:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:37:00Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615507 | |
dc.description.abstract | Matematik kaygısı, Atkinson (1988) tarafından `matematik çözümleme içeren durumlarda algılanan benlik saygısına karşı tehdidin yarattığı, bilişsel, duygusal ve davranışsal tepki serisi‖ olarak tanımlanmaktadır. Öz rapor anketler matematik kaygısını değerlendirmek için en yaygın metoddur. Bu metod, genellikle katılımcıların bir soru serisini cevaplamaları ve araştırmacının müdahalesi olmaması ile gerçekleştirilir. Başka araştırmalar matematik kaygısını incelerken kalp hızı değişkenliği ve elektrodermal aktivite parametreleri kullanılmadığı için bu araştımada kullanılmışlardır.Çalışmanın hipotezi, yüksek matematik kaygısı olan katılımcıların, SCR, HRV and LF/HF ratio açısından yüksek elektrodermal ve kalp tepkisi olacacağını test etmektedir. Katılımcılar son senelerde az matematik tecrübesi olan 34 önlisans sosyal bilimler öğrencisi (15 erkek ve 19 kadın) olarak seçilmiştir.Çalışma için Türkçeye çevirilen MARS-SV (Baloğlu, 2010) kullanımıştır. Veri toplamak için BIOMAC MP150 sistemi ile Biomadix kablosuz ECG ve GSR100C modülleri kullanılmıştır.Sonuçlar yüksek matematik kaygısı olan katılımcıların yüksek seviye kaygıya daha elverişli olduklarını ve öz raporlu anketler hala güvenilir bir matematik kaygısı ölçüsü olduğunu göstermektedir | |
dc.description.abstract | Math anxiety, as defined by Atkinson (1988) is ―a sequence of cognitive, affective, and behavioral responses to a perceived self-esteem threat which occurs as a response to situations involving mathematics‖. The most common method of assessing math anxiety is using self-report questionnaires. These methods generally involve having the participants answer a series of questions without the intervention of the researcher. We measure the heart rate variability and electrodermal activity due to the fact that there have been no studies that we know of, that use these parameters to measure math anxiety in particular.The hypothesis tested was that participants with higher math anxiety will have a higher electrodermal and cardiac response, in terms of SCR, HRV and LF/HF ratio. The subjects were 34 undergraduate students (15 males and 19 females) in the social sciences who have had little experience with mathematics in recent years.MARS-SV translated to Turkish (Baloglu, 2010) was used. The BIOPAC MP150 system with the Bionomadix wireless ECG and GSR100C modules were used to acquire data.Results suggest that high math anxious participants are more susceptible to a generally higher level of anxiety, making self-reports still reliant in assessing math anxiety. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Psychophysiological response of mathematics anxiety | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Biyomedikal Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10104049 | |
dc.publisher.institute | Biyo-Medikal Mühendislik Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 424517 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |