Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Ali
dc.contributor.authorYildirim, Tuğba
dc.date.accessioned2021-05-07T11:35:18Z
dc.date.available2021-05-07T11:35:18Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-06-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615393
dc.description.abstractGünümüzde gelişen teknoloji ile sınırlar ortadan kalkmış ve kültürler arasındaki etkileşim hız kazanmıştır. Farklı kültürlerle etkileşim içinde olabilmek için ana dilin yanı sıra yeni bir dilin öğrenilmesi kaçınılmaz olmaktadır. Yabancı dil öğretiminde de başarılı bir öğretim gerçekleştirmek için şüphesiz doğru yöntemi uygulamak gerekmektedir. Arapça, Kuran ve Sünnet gibi asli kaynakların dili olması sebebiyle Müslümanlar nezdinde her daim önemini korumuştur. İslami ve beşeri birçok alanda eserlerin Arapça olarak telif edilmesiyle İslam kültüründe zengin bir birikim hazinesi oluşmuştur. Bu durum gerek Arapların gerekse Arap olmayanların, Arapça öğrenmeye ve öğretmeye yönelik gerekli önemi vermesine zemin hazırlamıştır. Arapçanın dünya üzerinde önemli bir konuma yükselmesi ve bu dili öğrenmek isteyenlerin sayısının artması üzerine ortaya çıkan yöntem sorunlarına çözüm sağlamak ve dil öğretiminde eğitsel oyunların önemine dikkat çekmek amacıyla böyle bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada yabancı dil olarak Arapça öğretiminde eğitsel oyunların işlevi örneklerle açıklanmaya çalışılmıştır. Birinci bölümde Arapçanın önemi, öğretim yöntemleri ve tarihsel gelişimi; ikinci bölümde eğitsel oyun yönteminin niteliği ve dil öğretimindeki yeri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise Arapça öğretiminde kullanılabilecek eğitsel oyun etkinliklerine yer verilmiştir. Sonuç bölümünde de yapılan nitel araştırmadan elde edilen neticeler bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Arapça, Eğitsel Oyun, Arapça Öğretim Yöntemleri, Yabancı Dil Öğretimi
dc.description.abstractNowadays, thanks to the developing technology, the borders have been removed and the interaction between the cultures has increased. In order to be able to interact with different cultures, it is inevitable to learn a new language as well as to acquire the mother tongue. Undoubtedly, the right method should be aimed to achieve a successful teaching in foreign language teaching.Arabic keeps its importance everytime in Muslims because of Arabic is the language of the orginal sources like the Quran and Sunnah. A rich accumulation treasure was formed in Islamic culture because most of the books in Islamic and human areas were written in Arabic. This situation laid the foundation for the Arabs to give the necessary attention to the learning and teaching of Arabic.It was aimed to solve the problems of the method which emerged on the rise of Arabic to an important position in the world and the increase of the number of people who want to learn this language and this study was done in order to draw attention to the importance of educational games in language teaching. In this study, the function of educational game method in Arabic teaching as a foreign language was tried to be explained with examples.In the first part, the importance of Arabic education, teaching methods and historical development; In the second part, the features of educational play method and its place in language teaching are discussed. In the third part, educational game activities that can be used in Arabic teaching are included. In the conclusion part, findings obtained from qualitative research are tried to analyse.Key Words: Arabic, Educational Games, Arabic Teaching Method, Foreign Language Teachingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectDoğu Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEastern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Arapça öğretiminde eğitsel oyun yöntemi
dc.title.alternativeEducational game method in Arabic teaching as a foreign language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-13
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational games
dc.subject.ytmArabic
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.identifier.yokid10150708
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480373
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess