Huber Köşkü yerleşkesi tarihi ve mimarisi hakkında: (Belgeler üzerinden bir araştırma)
dc.contributor.advisor | Numan, İbrahim | |
dc.contributor.author | Tüfekçi, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:34:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:34:28Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615285 | |
dc.description.abstract | 19 Yy Avrupa ve Osmanlı Devleti için yeni yerler, yeni işler, yeni malzemelerin keşfedildiği ve modernizmin ilk temellerinin atıldığı dönemdir. Sanatı, toplum hayatını ve mimariyi etkileyen bu değişimlerin sonucunda çok farklı ihtiyaçlar ortaya çıkmış sanayi ve hızlı tüketim ihtiyaçlarını gidermek için fabrikalaşma gelişmiştir. Her döneminde olduğu gibi bu dönemde de bu değişimlere karşı duran fikirler olmuş ve kendi akımlarını oluşturmuşlardır. Art Crafts ve Art Nouveau tarzı bu şekilde ortaya çıkmış olup önce Avrupa'da daha sonra da Osmanlı topraklarında yayılmıştır. `Huber Köşkü Yerleşkesi Tarihi` adlı çalışma bu dönemde İstanbul'da inşaa edilen Huber Köşkü ve ek yapılarının tarihini, geçirdiği mimari süreci bulunan yeni belgeler ışında anlatan bir araştırmadır. Çalışmada ele alınan köşklerin bugün ki halleri ile belgeler ışığında bulunan ilk yapım detayları arasındaki farklar karşılaştırılmıştır.Bu tez kapsamında birinci bölümde tezin amacı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca literatür araştırmasında ulaşılan kaynaklar ve içerikler hakkında detaylı bilgi verilmiştir.İkinci bölümde ise 19 dönem mimarisinin Avrupa ve Osmanlı Devleti üzerindeki etkisinden bahsedilmiştir. Bu içerikte önemi daha iyi kavrayabilmemiz için seçilen mimarların fikirleri ve örnek yapıları incelenmiştir. Çalışmanın ana yapısı olan Huber Köşkü' nün mimarları Antonie Perpignani ve Raimondo D'Aronco hakkında bu bölümde bilgiler verilmiştir.Üçüncü bölümde Cumhurbaşkanlığı yerleşkesi olarak kullanılan arazinin içindeki eski eserler incelenmiştir. Bunlar sırası ile Huber Köşkü, Faytonhane, Av Köşkü-Sera ve Set Köşkü yapılarıdır.Dördüncü bölümde ise bulunan yeni belgeler ışığında bu yapıların geçirdiği süreçler fotoğraflarla desteklenerek incelenmiştir.Beişnci yani sonuç bölümünde yeni belgeler ışığında ulaşılan bilgiler değerlendirilmiş olup sonuca ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Antonie Perpignani, Raimondo D'Aronco, Huber Köşkü, Art Nouveau. | |
dc.description.abstract | XIX Century is not only a process which has an affect on founding new places, works, arts and materials but also laying the foundation of modernization both Ottoman Empire and Europe. After these effects that influenced arts, social lives and architecture; new requirements came out and manifacturing developed for the needs of industry and consumption. In this era some new movements has been shaped to critisize these new developments and huge consumptions. Two of them Art Crafts and Art Nouveau has been emerged firstly in Europe and then spread to Ottoman Empire. The Thesis of `ABOUT THE HISTORY AND ARCHITECTURE OF HUBER KIOSK CAMPUS: (A RESEARCH THROUGH DOCUMENTS)` focused on the history and architectural process of HUBER KIOSK and additional constructions which built in İstanbul via new documents. With the thesis the previous and present stuation of manor hause has been compeired in accordance with official documents.Within the scope of this thesis, in the first chapter, information about purpose, content and method has been given. In addition, detailed information about content of the references which have been accessed as a result of literatüre research has been provided.In the second chapter, architectural effect of 19th century on Europe and Ottoman Empire has been mentioned. This topic is important to realise the era. Selected architects' ideas and their designed buildings have been examined. Informations about Antonie Perpignani and Raimondo D'Aronco, whose were architects of Huber Kiosk , have been provided also in this chapter.In the third chapter, buildings on presidential campus which are Huber Kiosk, Faytonhane, Av Kiosk,- Sera and Set Kiosk were examined.In the forth chapter, this presidential buildings processes have been analyzed in the ligth of new finded documents and supported wiht pictures.In cocclusion, revealed knowledge with in the ligth of new finded documents have been evaluated and concluded.Key Words: Antonie Perpignani, RaimondoD'Aronco, Huber Kıosk, Art Nouveau | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Huber Köşkü yerleşkesi tarihi ve mimarisi hakkında: (Belgeler üzerinden bir araştırma) | |
dc.title.alternative | About the history and architecture of Huber Kiosk campus: (A research through documents) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10083226 | |
dc.publisher.institute | Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 410686 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |