Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırır, Yunus Emre
dc.contributor.authorDoğan, Fatma Sonay
dc.date.accessioned2020-12-03T17:41:27Z
dc.date.available2020-12-03T17:41:27Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61519
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; 12. sınıf öğrencilerinin uzay konusuna ilişkin kavram yanılgılarının belirlenmesidir. Çalışmanın evrenini Balıkesir ilindeki ortaöğretim 12. sınıf öğrencileri, örneklemini Balıkesir Özel Fırat Lisesi 12. sınıfta öğrenim gören 98 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışmada ölçme aracı olarak; 10 çoktan seçmeli, 21 doğru-yanlış ve 3 açık uçlu soru olmak üzere toplam 34 sorudan oluşan kavram testi ve 20 sorudan oluşan tutum testinden yararlanılmıştır. Sorular kazanımlara göre irdelenmiş, SPSS ve Excel programları kullanılarak yüzde ve frekanslarına bakılmıştır. Ayrıca her soru için hata ve kavram yanılgısı olan öğrencilerin ne tür hatalar yaptığı ve nasıl kavram yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir.Öğrencilerin Uzay ile ilgili kavramları iyi öğrenemedikleri, yanlış kavramlara sahip oldukları ve bu kavram yanılgılarını irdelemeksizin kullandıkları görülmüştür. Elde edilen bulgular sonucunda; öğrencilerin doğru, düzlem ve uzay belirtme kavramlarını, kesişen ve çakışan kavramlarını, doğrultu ve yön kavramlarını karıştırdıkları, aykırı doğrular konusunda kavram yanılgılarına düştükleri görülmüştür. Doğru, düzlem ve uzayın sonsuza kadar gittikleri öğrenciler tarafından algılanamamaktadır ve öğrencilerde doğru ve düzlemlerle ilgili yanlış genellemeler yapıldığı görülmüştür.ANAHTAR KELİMELER: geometri eğitimi, uzay, hata ve kavram yanılgısı
dc.description.abstractThe aim of the study is to identify the 12th grade students' misconceptions about Space subject. The universe of the study is the 12th grade students in Balıkesir and the sample is 98 students of Balıkesir Fırat High School.The data of the study were obtained though a test titled which was composed of Test-1 consisting of 10 multiple-choice questions and 21 true-false questions and 3 open-ended questions and Test-2 consisting of 20 attitude questions. The questions were considered according to the achievements and their per cent and frequency were cared with SPSS and Excel. Also, it was determined what kind of misconceptions they have.It has been observed that these students have not well constructed their conceptions of space, they have some misconceptions and they use these misconceptions, without thinking on it. As a result of findings, it has seen that students came into misconceptions related to in line, plane and space, intersecting and coincident lines and mixed conseptions of straight line and correspondence. The misconceptions on skew lines have been identified. Infinity of line, plane and space can not be perceived by students. It has been observed that students have wrong generalization conserning line and space.KEYWORDS: geometry education, space, mistake and misconceptionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleGeometri dersi uzay konusunda 12.sınıf öğrencilerinin hata ve kavram yanılgılarının belirlenmesi
dc.title.alternativeIdentification of misconceptions of 12th grade students in space
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10007468
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid337165
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess