10. sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve matematiğe karşı tutumlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gür, Hülya | |
dc.contributor.author | İpekli, Nalan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:41:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:41:18Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61512 | |
dc.description.abstract | Araştırmada onuncu sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanları ve matematik dersine karşı tutumları; çoklu zeka alanları ile matematik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Öğrencilerin zeka alanlarını keşfetmeleri ve matematiğe karşı tutumlarını ve yaklaşımlarını gözden geçirmeleri amaçlanmıştır. Araştırma Niğde il merkezinde sekiz ortaöğretim kurumunda öğrenim gören 695 onuncu sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak; kişisel bilgi formu, çoklu zeka envanteri ve matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler t-testi ve One Way Anova testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada bedensel- kinestetik zeka alanında alınan puanların diğer zeka alanlarına göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Bunun yanında matematik tutum ölçeği puanlarının ortalamanın üzerinde olduğu görülürken, mantıksal-matematik zeka alanı ve görsel-uzaysal zeka alanı puanları ile matematik tutumu arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca günlük ders çalışma saati arttıkça mantıksal-matematik, görsel-uzaysal, sözel-dilsel ve içsel zeka alanı puanlarının da arttığı bulunmuştur. Dersler projeler, şemalar ve görsellerle işlenebilirse öğrencilerin matematiğe yönelik daha olumlu tutum geliştirmesinde etkili olacağı sonucuna ulaşılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: cinsiyet, çoklu zeka, matematik tutumu, zeka. | |
dc.description.abstract | In the research the attitudes of 10th grade students towards multiple intelligence domains and mathematics and the relation between multiple intelligence domains and mathematics attitudes were examined. Students' discovery of their own multiple intelligence domain and review of their attitudes towards mathematics were aimed. The research was conducted to 695 10th grade students who receive education in 8 high schools in central Niğde. Personal information form, multiple intelligence inventory and mathemathics attitude scale were used as data collection tools. The data obtained from the research were analysed by using t- testing and One Way Anova testing. In the research, it has been found out that the scores obtained from bodily-kinesthetic intelligence domain is higher than the other intelligence domains. In addition to this, while mathematical attitude scale scores are noticed to be higher than the average, it has been found that there is a significant positive way connection between logical-mathematical, visual-spatial intelligence domains and mathematical attitude. It has also been found out that the more study hours one has, the higher logical mathematical, visual-spatial, verbal-linguistic and intrapersonal intelligence scores he/she gets. If the lessons can be studied with projects, charts and visuals, it will be effective in the way students devolop a possitive attitude towards mathematics.KEYWORDS:gender,multiple intelligence, mathematical attitude,intelligence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | 10. sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve matematiğe karşı tutumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Determining 10th grade students' multiple intelligence domains and examining the relationship with their attitudes towards mathematics and multiple intelligence domains | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10018614 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 352070 | |
dc.description.pages | 163 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |