Show simple item record

dc.contributor.advisorSağır, Mukim
dc.contributor.authorBaşdamar, Gökhan
dc.date.accessioned2021-05-07T11:20:23Z
dc.date.available2021-05-07T11:20:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615046
dc.description.abstractSözcük öğretimi çalışmaları Türkçe dersinin en temel ve en önemli çalışmalarındandır. Ortalama yaşam süresi ile karşılaştırıldığında çok önemli bir süreyi içermiyor gibi görünen ilköğretim çağı, her konuda bireyin hayatına temel oluşturduğu için son derece önemlidir. Bu bağlamda bu çağın planlamasının yapılması da çok büyük özen gerektirmektedir. Sözcük dağarcığının bireyin iletişimini, kendini ifade etmesini ve dolayısıyla yaşamını etkilediğini düşündüğümüzde bu konudaki öğretimin de önemsenmesi ve planlanmasının özenle yapılması gerektiğini görürüz.Bu çalışmada ilköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programı kitabında yer alan sözcük dağarcığını zenginleştirme ile ilgili kazanımlara, bu kazanımlara bağlı olarak öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinlik örneklerine, bu etkinliklerde yer alan sözcüklerin sınıflara ayrılmış sayılarına yer verilmiştir. Belirlenen sözcükler kökenlerine göre sınıflandırılmış ve ilköğretim Türkçe dersi öğretim programında yer alan temalara göre tekrar gruplandırılmıştır. Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerdeki sözcüklerden oluşturulmuş - öğrenci çalışma kitaplarında yer alan sözcük dağarcığını zenginleştirmeye yönelik etkinlikler tarzında ? özgün etkinlikler hazırlanmıştır. Bu etkinlikler Tokat ili Pazar ilçesinde yer alan 6 ilköğretim okulunda toplam 240 öğrenciye uygulanmış ve ölçme ? değerlendirmeye tabi tutulmuştur
dc.description.abstractVocabulary development activities are one of the most important and main part of Turkish lessons. Primary schools is very important for every person; because this priod?s learn is fundamental for person?s life.So, while we are planning this period, must be very carefull. Vocabulary effects person?s communication and express themselves. Because of that, vocabulary effects person?s life. If we consider that, we will understand vocabulary study plan?s importance. Words are not a phrase, they are meaning, too. This meaning is not only understanding the words. It is understanding the world and environment. If a child learn many words, she/he will express herself/himself more easily. Vocabulary allows perceiving life differently. Known each different word improves our memory. Vocabulary is not only about main language. It is about our life.This study includes vocabulary activities?s acquisition, vocabulary?s activities and the words which founded in vocabulary activities in Turkish lesson books ( In primary schools 6th,7th,8th class ). Twelve activities were created from the words which founded in vocabulary activities in Turkish lesson books( In primary schools 6th,7th class ). Twelve activities were administered to 240 students (7th, 8th class ) in Pazar/Tokat. This twelve activities were brought to light us, about which kind of words were learn and which kind of words weren?t learn by the students. And these results were shown on the chart.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleYazılı çalışmalar yaptırılarak öğrencilerin sözcük dağarcığını zenginleştirme uygulamaları,etkinlikleri ve ölçme değerlendirmeleri
dc.title.alternativeEnrichement applications,activites and measmement evalation of vocabulary capasites of the student by written studies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmVocabulary
dc.identifier.yokid377391
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264160
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess