Yazılı çalışmalar yaptırılarak öğrencilerin sözcük dağarcığını zenginleştirme uygulamaları,etkinlikleri ve ölçme değerlendirmeleri
dc.contributor.advisor | Sağır, Mukim | |
dc.contributor.author | Başdamar, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:23Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615046 | |
dc.description.abstract | Sözcük öğretimi çalışmaları Türkçe dersinin en temel ve en önemli çalışmalarındandır. Ortalama yaşam süresi ile karşılaştırıldığında çok önemli bir süreyi içermiyor gibi görünen ilköğretim çağı, her konuda bireyin hayatına temel oluşturduğu için son derece önemlidir. Bu bağlamda bu çağın planlamasının yapılması da çok büyük özen gerektirmektedir. Sözcük dağarcığının bireyin iletişimini, kendini ifade etmesini ve dolayısıyla yaşamını etkilediğini düşündüğümüzde bu konudaki öğretimin de önemsenmesi ve planlanmasının özenle yapılması gerektiğini görürüz.Bu çalışmada ilköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programı kitabında yer alan sözcük dağarcığını zenginleştirme ile ilgili kazanımlara, bu kazanımlara bağlı olarak öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinlik örneklerine, bu etkinliklerde yer alan sözcüklerin sınıflara ayrılmış sayılarına yer verilmiştir. Belirlenen sözcükler kökenlerine göre sınıflandırılmış ve ilköğretim Türkçe dersi öğretim programında yer alan temalara göre tekrar gruplandırılmıştır. Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerdeki sözcüklerden oluşturulmuş - öğrenci çalışma kitaplarında yer alan sözcük dağarcığını zenginleştirmeye yönelik etkinlikler tarzında ? özgün etkinlikler hazırlanmıştır. Bu etkinlikler Tokat ili Pazar ilçesinde yer alan 6 ilköğretim okulunda toplam 240 öğrenciye uygulanmış ve ölçme ? değerlendirmeye tabi tutulmuştur | |
dc.description.abstract | Vocabulary development activities are one of the most important and main part of Turkish lessons. Primary schools is very important for every person; because this priod?s learn is fundamental for person?s life.So, while we are planning this period, must be very carefull. Vocabulary effects person?s communication and express themselves. Because of that, vocabulary effects person?s life. If we consider that, we will understand vocabulary study plan?s importance. Words are not a phrase, they are meaning, too. This meaning is not only understanding the words. It is understanding the world and environment. If a child learn many words, she/he will express herself/himself more easily. Vocabulary allows perceiving life differently. Known each different word improves our memory. Vocabulary is not only about main language. It is about our life.This study includes vocabulary activities?s acquisition, vocabulary?s activities and the words which founded in vocabulary activities in Turkish lesson books ( In primary schools 6th,7th,8th class ). Twelve activities were created from the words which founded in vocabulary activities in Turkish lesson books( In primary schools 6th,7th class ). Twelve activities were administered to 240 students (7th, 8th class ) in Pazar/Tokat. This twelve activities were brought to light us, about which kind of words were learn and which kind of words weren?t learn by the students. And these results were shown on the chart. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Yazılı çalışmalar yaptırılarak öğrencilerin sözcük dağarcığını zenginleştirme uygulamaları,etkinlikleri ve ölçme değerlendirmeleri | |
dc.title.alternative | Enrichement applications,activites and measmement evalation of vocabulary capasites of the student by written studies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.identifier.yokid | 377391 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264160 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |