Show simple item record

dc.contributor.advisorAltınbilek, Mustafa Samet
dc.contributor.authorÇinar, İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-07T11:20:23Z
dc.date.available2021-05-07T11:20:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615044
dc.description.abstractBu tezin amacı; üniversitelerin Eğitim Fakültelerinin Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin, yapılandırmacı eğitime yönelik özyeterlik düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu betimsel araştırmada, kullanılan ölçeğin güvenirliğini sağlamak için pilot çalışması Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 63 birinci sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 254 Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri oluşturmaktadır.Yapılan faktör analizine göre ölçek alan öğretim özyeterliği, giriş davranışları, materyal ve etkinlik planlamaları, yapılandırmacı öğrenme ortamı, benlik algısı, motivasyonel inançlar ve yapısal özyeterlik olmak üzere yedi faktöre ayrılmıştır.Araştırmada elde edilen bazı bulgu ve sonuçlar şunlardır:Kadın ve erkek sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sadece giriş davranışlarına yönelik özyeterlik düzeylerinin birbirinden farklı oldukları görülmüştür. Yaş, mezun olunan ortaöğretim kurumu ve son bir yılda okudukları kitap sayısı değişkenlerine göre ise sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tüm faktörlere yönelik özyeterlik düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Normal ve ikinci öğretimde öğrenim gören sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sadece yapısal özyeterlik ile ilgili özyeterlik düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sadece materyal ve etkinlik planlamalarına ilişkin ölçülen özyeterlik düzeylerinin akademik başarı ortalamalarına göre farklılaştığı görülmüştür. Yine sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sadece motivasyonel inançlarına ilişkin ölçülen özyeterlik düzeylerinin ÖSS'de tercih etme sırasına göre farklılaştığı görülmüştür.Bu sonuçların yanı sıra, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yapısal özyeterlik ve benlik algılarına ilişkin ölçülen özyeterlik düzeylerinin öğrenim gördükleri sınıf düzeyine göre farklılaştığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı eğitim, sosyal bilgiler, özyeterlik.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to examine self efficiency of the students in Department of Social Sciences Faculty of Education, Erzincan University in terms of constructivist educational levels, according to several variables. In this study, 63 first-year students in Department of Social Sciences Faculty of Education formed this descriptive study to ensure the reliability of the scale. 254 Social Science teaching students in Department of Social Sciences formed the study group.According to the factor analysis, the scale was divided into seven factors as field-teaching self efficiency, back ground behaviors, materials and activity planning, constructivist learning environments, self-perceptions, motivational beliefs and structural self efficiency.Some of the findings and the results obtained in this study are as follows:It was observed that the levels of self efficiency of female and male teachers of social studies were different from each other as to back ground behaviours. In terms of the variations of age, secondary education institution and the number of the boks they have read in recent year, a significant difference was not found among self efficiency levels of candidates of social science teachers as to all factors.A significant difference was found between the levels of structural self efficiency and related related efficiency of formal and second education candidates of social science teachers. It was seen that the candidates of social science teachers differentiated in self efficiency levels measured related to material and activity planning in terms of academic success. Besides the candidates of social science teachers were seen to differentiate self efficiency levels related to motivational beliefs in terms of the preference the range at OSS.In addition to these results, the levels of self efficiency related to the structural self efficiency and self-perceptions of the candidates of social science teachers were observed to differ as to the levels of the classroom in which they were educated.Key Words: Constructivist Educational, Social Sciences, Self Efficiencyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapılandırmacı eğitime göre sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeA study about self-efficacy beliefs of social science teacher candidates from a constructivist learning approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid380989
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264155
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess