Çocuk edebiyatı kapsamında Enver Naci Gökşen`in hikayeleri ve bunların eğitim değeri
dc.contributor.advisor | Tümer, Cemşems | |
dc.contributor.author | Aksun, Zübeyda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:22Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615042 | |
dc.description.abstract | Bu tez, 1916-1986 yılları arasında yasayan ve çocuklar için iki yüzün üzerinde hikâye yazan Enver Naci Gökşen'i daha iyi tanımayı, eserlerini daha iyi anlamayı ve onun çocuk edebiyatımızdaki yerini belirlemeyi amaç edinerek hazırlanmıştır.Yazarın hikâyelerinde olaylar genellikle İstanbul'da geçer. Enver Naci Gökşen, eserlerini İstanbul Türkçesi ile yazmış, uzun tasvirlerden ve uzun cümlelerden kaçınmış, yalın bir anlatımı tercih etmiştir. Metinlerin kurgulanmasında mantık hatasına rastlanmamaktadır. Olaylar ve insanlar arası ilişkiler, çocuğun anlayabileceği düzeydedir. Yazar, yasadığı çevreyi ve dönemin özelliklerini eserlerine yansıtmıştır.Yazarın eserlerinde yer alan kahramanlar genellikle orta yaşlı, yalnız, mutsuz ve kimsesiz insanlardan oluşmaktadır. Sadece birkaç hikâyede çocuk kahramanlara yer verilmiştir.Çocuk edebiyatı alanında kapsamlı araştırmalar yapan, çeşitli dergilerde makaleler yazan ve kendisini hikâye yazarı olarak tanımlayan yazar, edebiyatımızda ve Türkçe materyal konusunda önemli bir boşluğu dolduracak tarzda eserler vermiştir. | |
dc.description.abstract | This master thesis is a study which has aimed, to get a better knowledge of Enver Naci Gökşen who lived between the years 1916 and 1986 and who wrote over 200 stories for children, to understand his works better and his importance, in our children?s literature.The events of the stories, usually take place in İstanbul. Enver Naci Gökşen, wrote his works in İstanbul Turkish, avoided from long descriptions and long sentences and preferred a simple narration. There isn?t any logical fault at the fiction of his stories. The relationship between people and events are at a level which a child can understand. He reflected the place, where he lived, and the charecteristic of the period, when he lived to his works.Main charecters of the author are generally middle aged, alone, unhappy people in his work. In some stories, it has been given place to child characters.Author who had searched Children?s Litreture, written articals at the different magazines and defined himself as a story author attached a kind of works that filled the blanks in the subject of Turkish material to our litreture | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Çocuk edebiyatı kapsamında Enver Naci Gökşen`in hikayeleri ve bunların eğitim değeri | |
dc.title.alternative | Enver Naci Göksen's stories and their educations worth in the literatüre | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational tools | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | Story books | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Children’s literature | |
dc.subject.ytm | Gökşen, Enver Naci | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 381048 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264158 | |
dc.description.pages | 305 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |