Show simple item record

dc.contributor.advisorTümer, Cemşems
dc.contributor.authorÇildir, Burcu
dc.date.accessioned2021-05-07T11:20:22Z
dc.date.available2021-05-07T11:20:22Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615041
dc.description.abstractEğitim süreci insanoğlu için büyük önem taşıyan ve farklı ögeleri içinde barındıran bir süreçtir. Bu süreci başarılı şekilde sürdürmek için eğitim ve öğretim programları geliştirilmiştir. Geliştirilen programlar çeşitli açılardan incelenip değerlendirilerek bu programların kalitesi artırılır. Böylece eğitimin kalitesi de artırılmış olur.Bu çalışmada öncelikle Türk ve Amerikan Eğitim Sistemleri hakkında genel bilgi verilmiş daha sonra Türkçe 6, 7, 8. Sınıflar Öğretim Programı ve Amerika'nın Ohio Eyaletinde geliştirilen İngiliz Dil Sanatı Akademik İçerik Standartları içerisinde yer alan özel amaçlar ?eğitime etki eden faktörler? ve ?amaçların taşıması gereken özellikler? açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın amacı her iki programda yer alan özel amaçlara genel bir bakış açısı sağlamaktır. Bu doğrultuda programlar betimsel olarak ele alınmıştır ve iki programla ilgili önemli bulgulara ulaşılmıştır.
dc.description.abstractEducation process is a process which is of great importance for humanity and keep different elements in it. To sustain this process successfully, instructional programmes and curriculums have been developed. The programmes developed are evaluated in terms of various aspects and these programmes are advanced. Thus, the quality of education has also been increased.In this study, we gave some information about educational systems in Turkey and in the USA, and then we evaluated the spesicif goals in the Educational Programmes of Turkish Courses of 6,7 and 8th and English Language Art Academic Content Standards in terms of ? the factors effecting education? and ? the features the goals should have? . The aim of this study is to provide a general point of view of specific goals in both programmes. In this direction the programmes have been studied descriptively and significant findings were achived related to the both programmes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAmerika Ohio Eyaleti İngiliz dil standartları ile 2005 Türkçe dersi 6, 7, 8. sınıflar programının karşılaştırmalı incelenmesi
dc.title.alternativeComparing of Ohio English language art academic content standards and 2005 Turkish language 6,7,8. grades curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRelization level of the objectives
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmComparative linquistics
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmComparative grammar
dc.identifier.yokid379751
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264159
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess