Amerika Ohio Eyaleti İngiliz dil standartları ile 2005 Türkçe dersi 6, 7, 8. sınıflar programının karşılaştırmalı incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tümer, Cemşems | |
dc.contributor.author | Çildir, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:22Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615041 | |
dc.description.abstract | Eğitim süreci insanoğlu için büyük önem taşıyan ve farklı ögeleri içinde barındıran bir süreçtir. Bu süreci başarılı şekilde sürdürmek için eğitim ve öğretim programları geliştirilmiştir. Geliştirilen programlar çeşitli açılardan incelenip değerlendirilerek bu programların kalitesi artırılır. Böylece eğitimin kalitesi de artırılmış olur.Bu çalışmada öncelikle Türk ve Amerikan Eğitim Sistemleri hakkında genel bilgi verilmiş daha sonra Türkçe 6, 7, 8. Sınıflar Öğretim Programı ve Amerika'nın Ohio Eyaletinde geliştirilen İngiliz Dil Sanatı Akademik İçerik Standartları içerisinde yer alan özel amaçlar ?eğitime etki eden faktörler? ve ?amaçların taşıması gereken özellikler? açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın amacı her iki programda yer alan özel amaçlara genel bir bakış açısı sağlamaktır. Bu doğrultuda programlar betimsel olarak ele alınmıştır ve iki programla ilgili önemli bulgulara ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Education process is a process which is of great importance for humanity and keep different elements in it. To sustain this process successfully, instructional programmes and curriculums have been developed. The programmes developed are evaluated in terms of various aspects and these programmes are advanced. Thus, the quality of education has also been increased.In this study, we gave some information about educational systems in Turkey and in the USA, and then we evaluated the spesicif goals in the Educational Programmes of Turkish Courses of 6,7 and 8th and English Language Art Academic Content Standards in terms of ? the factors effecting education? and ? the features the goals should have? . The aim of this study is to provide a general point of view of specific goals in both programmes. In this direction the programmes have been studied descriptively and significant findings were achived related to the both programmes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Amerika Ohio Eyaleti İngiliz dil standartları ile 2005 Türkçe dersi 6, 7, 8. sınıflar programının karşılaştırmalı incelenmesi | |
dc.title.alternative | Comparing of Ohio English language art academic content standards and 2005 Turkish language 6,7,8. grades curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Relization level of the objectives | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | United States of America | |
dc.subject.ytm | Comparative education | |
dc.subject.ytm | Comparative linquistics | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Comparative grammar | |
dc.identifier.yokid | 379751 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264159 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |