İlköğretim Dergisi`nin eğitim açısından değerlendirilmesi (1939-1966)
dc.contributor.advisor | Toksoy, Nurcan | |
dc.contributor.author | Batur, Nevin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:19Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615028 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Cumhuriyet Döneminde ki ilköğretim gelişmelerinin yurda katkısını incelemeyi ve konu ile ilgili yeni çalışmalara zemin hazırlayabilmeyi amaçlamıştır.. Araştırmanın evrenini Maarif Vekaleti'nin 1939-1966 yılları arasında çıkarmış olduğu 620 sayıdan oluşan İlköğretim Dergisi'nin 330 sayısı oluşturmuştur.Çalışma bir giriş, dört bölüm ve sonuç olmak üzere 6 başlık altında ele alınmıştır.Giriş bölümünde toplumların geleceğini şekillendiren ilköğretimin önemine yer verilmiştir. Birinci bölümde ilköğretimi kalkındırma çalışmalarına yer verilmiştir. İlköğretimin yakın tarihçesi incelenmiştir. İlköğretimi geliştirmek için Maarif Vekilliği'nin yaptığı çalışmalar anlatılmıştır. 1923-1945 yılları arasında ki Maarif Çalışmaları değerlendirilip yurda katkısı dile getirilmiştir. İkinci bölümde eğitime gelişme fırsatları veren Türkiye Cumhuriyet'i kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatına, hatıralarına ve vefatının toplumda yarattığı acı tesire yer verilmiştir. Üçüncü bölümde eğitim öğretim faaliyetleri anlatılmıştır. Yapılan faaliyetler İlköğretimde çocuk eğitimi, köyde eğitim öğretim meselesi ve öğretmen eğitimi ile ilgili problemler olarak üç başlıkta incelenmiştir. Dördüncü bölümde aktüalite, köy öğretmen anıları, gazetelerde çıkan ilköğretim haberleri, tarım eğitimi, şarkılar ve şiirler adı altında genel kültür konularına yer verilmiştir. Sonuç bölümünde ise konu ile ilgili değerlendirme yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim, Köy Okulları, Eğitmenler | |
dc.description.abstract | This study aims to research the contributions of the developments in primary education during the Republic Period to the country and to form basis for new studies about the subject. The 620 of 330 issues of the Primary Education Magazine, published by the Ministry Of Education in the years between 1939-1966, form the scope of the research.The study is approached 6 chapters as introduction, four chapters and conclusion. In the introduction part, the importance of primary education which shapes futures of communities is referred. In the first chapter, the studies for the improvement of the primary education are mentioned. The late history of the primary education is examined. The studies, which the Ministry of Education made to develop the primary education, are mentioned. The studies of the Ministry of Education between the years 1923-1945 are evaluated and their contributions to the country are mentioned. In the second chapter, the life, memories and the sorrowful effect of death of the founder of the Turkish Republic Mustafa Kemal Atatürk, who gave chances of development to education, to the community, are referred. In the third chapter, the education and teaching activities are told. The activities are analyzed in 3 titles as child education in the primary education, the matter of education and teaching in village and the problem of teacher education. In the forth chapter, under the name of actuality, memories of village teachers, primary education news published in newspapers, agriculture education, songs and poems, the subjects of general knowledge are mentioned. In the conclusion part, evaluation about the subject is carried out.Key Words: Primary education, Rural schools, Instructor. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim Dergisi`nin eğitim açısından değerlendirilmesi (1939-1966) | |
dc.title.alternative | Journal evaluation of Primary Education magazine (1939-1966) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Village education | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.subject.ytm | Institutions of primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Magazines | |
dc.subject.ytm | Primary Education magazine | |
dc.identifier.yokid | 394137 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 279154 | |
dc.description.pages | 376 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |