Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşıbüyük, Adem
dc.contributor.authorArslanyolu, Kübra
dc.date.accessioned2021-05-07T11:20:19Z
dc.date.available2021-05-07T11:20:19Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615027
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının çoklu zekâ alanlarına göre değişiklik gösterip göstermediğinin belirlenmesidir.Ayrıca öğrencilerin çevreye karşı tutumları cinsiyet, sınıf düzeyi ve sosyo-ekonomik düzey değişkenleri açısından da incelenmiştir.Araştırma örneklemini, 2008?2009 eğitim öğretim yılında Erzincan il merkezinde öğrenim görmekte olan 180 altıncı sınıf, 163 yedinci sınıf, 147 sekizinci sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 490 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Leeming, Dwyer ve Bracken (1995) tarafından hazırlanıp Atasoy (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan ?Çevresel Tutum Ölçeği? ve zekâ alanlarının tespiti için de Selçuk (2003) tarafından geliştirilen?Çoklu Zekâ Envanteri? kullanılmış olup, veriler SPSS 15.0 programı ile analiz edilmiştir.Araştırma bulgularına dayalı olarak; cinsiyet, sınıf düzeyi ve sosyo-ekonomik düzeye göre öğrencilerin çevreye karşı tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sözel zekâ alanı hariç diğer zekâ alanlarının gelişme düzeyleri arttıkça öğrencilerin çevreye karşı tutumlarının olumlu yönde arttığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Çevre, Çevre eğitimi, Çevre tutumu, Çoklu zekâ
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether the attıtudes of students at the 6th, 7th, and 8th grades towards environment change as to their multiple intelligence fields.We investigated their attitudes towards environment in terms of the variations of gender, grade levels and socioeconomic levels.Research sample is formed by 490 students, 180 of whom are from the 6th grade, 163 from the 7th grade, 147 from the 8th grade, attending to the Primary schools in Erzincan in the education year of 2008 ? 2009. We used ?Envirınmental Attitude Scale ? prepared by Leeming, Dwyer and Bracken (1995) translated into Turkish by Atasoy (2005) as data collector, and used ?Multiple Intelligence Inventory? developrd by Selçuk (2003) to determine intelligence field, and we analysed the data with SPSS 15.0.Based on research findings, significant difference in the attitudes of the students towards environment could not be found in terms of gender, grade level and socioeconomic level. We reached the conclusion that except for oral intelligence, as the development levels of other intelligence fields increase, so do the attitudes of the students towards environment positively.Key Words: Environment, Environmental Education, Attitude to Environment, Multiple Intelligenceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının çoklu zekâ kuramına göre incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of elementary education students? attitudes towards environment according to multiple intelligence theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.subject.ytmSocio-economic situation
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental sensitivity
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmEnvironmental consciousness
dc.identifier.yokid393356
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279153
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess